Gravatar

#15521 Thomsen 16 år siden

Godt du kom til så hurtigt. Hvad skal der så ske nu? Jeg har hørt noget om, at man kan knuse dem med lydbølger på en eller anden måde.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15522 dyg 16 år siden

#15521 - Så vidt jeg ved er det kun nyresten du kan knuse med ultralyd. Ved galdesten fjernes galdeblæren ved en kikkertoperation:

http://www.apoteket.dk/Sygdomsleksikon/SygdommeEgenproduktion/Galdesten%20cholecystolithiasis.aspx skrev:
Operation med kikkertteknik

Hvis der er invaliderende galdestenslignende smerteanfald foretages operation, hvor man fjerner galdeblæren med tilhørende sten.

* Operationen foretages med kikkert-teknik, hvor man gennem fire små huller opererer ved samtidig at kigge på en fjernsynsskærm.
* Forbindelsen fra galdeblæren ned til galdegangen lukkes med klips.
* Fordelene frem for åben operation er, at man kan udskrives langt hurtigere efter kikkert-operationen (dvs. som tegn på mindre påvirkning af kroppen, færre smerter, m.m.).

Der er således betydeligt færre komplikationer efter kikkert-metoden end efter åben operation. Der har specielt i starten - efter man er begyndt at anvende kikkertmetoden - været en tendens til flere kirurgiske skader på galdegangen ved brug af kikkertteknik, men denne tendens synes at falde, efterhånden som lægerne har fået rutine i at bruge metoden.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#15523 davenport 16 år siden

Lyder sku hyggeligt.... :/
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#15524 MOVIE1000 16 år siden

PIS!!! jeg er åbenbart logget af steam af en eller mærkelig grund? og nu kan jeg ike logge på fordi jeg ikke kan huske password og jeg har sendt emails til mig selv men der kommer ingen besked fra steam og nu er der gået 5 timer.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15525 filmz-jonasgr 16 år siden

Brian Orndorf har igen fået en række hademails

Jeg griner stadig af de mere eller mindre vanvittige mails han får.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#15526 filmz-Utyske 16 år siden

#15524 -

Tag fat i Steams support - www.steampowered.com - det kan være din konto er blevet nakket af en anden.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15527 cyberzed 16 år siden

Sidder og ser programmet fra felthospitalet i Afghanistan...det er sgu ikke for svage sjæle...er sgu hardcore kost for familien danmark at se billeder fra operationsbordet.
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#15528 MOVIE1000 16 år siden

#15526 jeg fatter ikke et ord af hvad der står!? hvad gør jeg for at få min konto tilbage? jeg har fandme brugt mange penge på den konto
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#15529 filmz-Utyske 16 år siden

#15528 -

Ingen anelse, det er aldrig sket for mig. Kontakt deres support, det ville jeg gøre. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15530 evermind 16 år siden

Har bestilt Troll/Troll 2-sampak nu til aften ... Jeg må så prøve at koordinere deres ankomst med en kasse bajere. :)

[url= MY GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWD!!
[/url]
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: