Jeg fatter hat af det, jeg har fået udbetalt...tror nok, jeg har fået for meget udbetalt fro en uge i løntilskud...men hvis jeg ikke har og beløbet passer, så har jeg 600 kr mere om måneden...hvilket er en forøgelse på 17% :)
Jeg fatter hat af det, jeg har fået udbetalt...tror nok, jeg har fået for meget udbetalt fro en uge i løntilskud...men hvis jeg ikke har og beløbet passer, så har jeg 600 kr mere om måneden...hvilket er en forøgelse på 17% :)
Det er vel den skattenedsættelse som du har fået. Jeg får løn fra Tyskland, og jeg betaler nu mere i skat end i Danmark :p
Løntilskud i det private er min. 20.000 i måneden, da man får 10.000 i tilskud og virksomheden skal så betale min. det samme oveni.
Løntilskud i det offentlig er bare dagpenge. Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere når man er i løntilskud, men det har jo lige været en 5 ugers periode, hvad angår dagpenge.
Men det kan nemt være skattenedsættelsen der gør det.
George Romero bliver 70 i dag. Drik et glas rødvin for manden og nyd en zombiefilm. Nu er ZomebieLand jo også lige kommet på Bluray. Gentlemen, open your wallets.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Et eller andet fjols i lønafdelingen har indtastet min ferie forkert, så i denne måned har jeg fået 2500kr for lidt udbetalt.
Jeg gav dem så, dum som jeg er, lov til at vente med at betale mig pengene til næste måneds løn. Det, kombineret med en tur til England, hvor jeg lagde ud for nogle ting (samt købte lidt guf til mig selv), har resulteret i, at jeg nu sidder halv-stramt i den resten af måneden. Men for at se lyst på det, så har jeg da heldigvis et pænt overskud i økonomien i næste måned!
Derudover sad jeg lige og tjekkede indberetninger til skat igennem, hvor det ser ud til, at jeg har fradrag for omkring 25-30k, der ikke har været indberettet (2009 var første år, hvor jeg betalte studielån tilbage, så jeg kan trække renter fra studietiden fra nu!). Så jeg glæder mig til at se, hvor meget jeg får udbetalt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Øv, det er bare surt - men tilgengæld knap så slemt når du ved du får dem i næste måned. Skulle det gå galt i februar er din bank vel til at snakke med når du ved at du er dækket i marts?
En lille statusopdatering herfra, har haft lidt travlt på det sidste så har ikke været så aktiv. Vi fik endelig snakket med banken ang. vores dårlige økonomi og har nu fået styr på langt det meste og fik bevilget et lille lån oveni vores lån) på 8.000 kr til ny ovn+kogeplade (vores stod af i november - dog har kogepladen virket og vi har haft en mini/mikroovn) Vi fandt så på udsalg en fin ny Gram ovn til 2500 (sat ned fra 6800) og i IKEA fandt vi en fin touch-kogeplade til 1800, så der er jo en del til overs fra de 8000 - så vi køber reoler til godt 1400 kr og resten går til andre nødvendige småting, så februar ser egl. ok ud alligevel.
Derudover er min farmor på sygehuset (igen). Oven i hendes kræftsygdom fik hun lungebetændelse, blærebetændelse og blodforgiftning (af hvad ved jeg ikke), og med et blodtryk der ramte 250/205 var hun tæt på at stille træskoene for nogle dage siden. Hun ligger i Holstebro så jeg har ikke haft muligheden for at besøge hende før i morgen.
Og så har jeg lige fået installeret Windows 7 - jaja, ved godt at mange ikke er Windows-tilhængere, men det er nu nice og det kører godt, og jeg kan nu endelig få installeret programmer der ligefrem gider at virke - bl.a. DVD-profiler som jeg nu næsten har fået opdateret med film. Lige knap 460 film er vi nu nede på (efter vores tur med film til aflevering i BBBB)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#15581 Skeloboy 16 år siden
#15582 elwood 16 år siden
Kirk er vidst lidt forvirret
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#15583 Kiksmann 16 år siden
Det er vel den skattenedsættelse som du har fået. Jeg får løn fra Tyskland, og jeg betaler nu mere i skat end i Danmark :p
#15584 davenport 16 år siden
#15585 tiany 16 år siden
Løntilskud i det offentlig er bare dagpenge. Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungere når man er i løntilskud, men det har jo lige været en 5 ugers periode, hvad angår dagpenge.
Men det kan nemt være skattenedsættelsen der gør det.
#15586 filmz-jonasgr 16 år siden
'Cause I'm evil"
#15587 DarkLight 16 år siden
#15588 evermind 16 år siden
Og Zombieland er bestemt værdig underholdning/et værdigt køb i dagens anledning!
#15589 dyg 16 år siden
Jeg gav dem så, dum som jeg er, lov til at vente med at betale mig pengene til næste måneds løn. Det, kombineret med en tur til England, hvor jeg lagde ud for nogle ting (samt købte lidt guf til mig selv), har resulteret i, at jeg nu sidder halv-stramt i den resten af måneden. Men for at se lyst på det, så har jeg da heldigvis et pænt overskud i økonomien i næste måned!
Derudover sad jeg lige og tjekkede indberetninger til skat igennem, hvor det ser ud til, at jeg har fradrag for omkring 25-30k, der ikke har været indberettet (2009 var første år, hvor jeg betalte studielån tilbage, så jeg kan trække renter fra studietiden fra nu!). Så jeg glæder mig til at se, hvor meget jeg får udbetalt.
#15590 wimmie 16 år siden
Øv, det er bare surt - men tilgengæld knap så slemt når du ved du får dem i næste måned. Skulle det gå galt i februar er din bank vel til at snakke med når du ved at du er dækket i marts?
En lille statusopdatering herfra, har haft lidt travlt på det sidste så har ikke været så aktiv.
Vi fik endelig snakket med banken ang. vores dårlige økonomi og har nu fået styr på langt det meste og fik bevilget et lille lån oveni vores lån) på 8.000 kr til ny ovn+kogeplade (vores stod af i november - dog har kogepladen virket og vi har haft en mini/mikroovn)
Vi fandt så på udsalg en fin ny Gram ovn til 2500 (sat ned fra 6800) og i IKEA fandt vi en fin touch-kogeplade til 1800, så der er jo en del til overs fra de 8000 - så vi køber reoler til godt 1400 kr og resten går til andre nødvendige småting, så februar ser egl. ok ud alligevel.
Derudover er min farmor på sygehuset (igen). Oven i hendes kræftsygdom fik hun lungebetændelse, blærebetændelse og blodforgiftning (af hvad ved jeg ikke), og med et blodtryk der ramte 250/205 var hun tæt på at stille træskoene for nogle dage siden. Hun ligger i Holstebro så jeg har ikke haft muligheden for at besøge hende før i morgen.
Og så har jeg lige fået installeret Windows 7 - jaja, ved godt at mange ikke er Windows-tilhængere, men det er nu nice og det kører godt, og jeg kan nu endelig få installeret programmer der ligefrem gider at virke - bl.a. DVD-profiler som jeg nu næsten har fået opdateret med film. Lige knap 460 film er vi nu nede på (efter vores tur med film til aflevering i BBBB)