Gravatar

#15971 tiany 16 år siden

Hvad fanden har vi egentlig jobcenteret og virksomheder som Ramsdal til??
Det er sgu da ikke lige frem fordi de gider hjælpe en med at komme i arbejde.

Okay jeg kan godt se at det med at finde et fast arbejde i høj grad er mit eget problem og at jeg der må sejle i min egen sø, med hensyn til at finde noget. Men hvad angår aktivering så burde de sgu være mere hjælpsomme.

Ramsdal: ”Det er slet ikke noget problem at få et offentlig løntilskud, flere kommuner basere deres økonomi på ansatte med løntilskud.”

Okay fint nok, min vejleder notere for over 3 uger siden ned hvad jeg godt kunne tænke mig indenfor det offentlige og lover lige at forsøge at finde frem til noget.
For 2 uger siden talte jeg også med jobkonsulenten fra jobcentret – ”Jamen jeg kender masser, jeg forhøre mig lige og vender tilbage indenfor et par dage” – Jeg har stadig intet hørt.

2½ uge senere (hvor Ramsdal-manden så har fået nyt fancy job og derfor kun har os i ½ uge endnu.) ”Nu skal jeg lige fortælle jer hvor nemt det er, nu ringede jeg lige op på sygehuset og de kan sagtens bruge nogle med løntilskud i arkivet – så I kan se I skal bare ringe rundt eller møde op.”
Okay det var så slet ikke det jeg ønskede, da det på sygehuset blot er arkiveringsarbejde hvor 20 folk på løntilskud arkiver journaler. Det er slet ikke relevant for mig og virker mere som Ramsdal-mandens last-minute-solution. Men okay hvis det ikke kan blive anderledes.

Jeg siger så at, jeg vil se om jeg ikke kan finde noget mere relevant inden sygehus-tingen bliver endeligt og Ramsdal-manden er vild begejstret: ”Ja du går bare ned og spørger eller ring, det er intet problem.”

Nå jeg tager ned på kommunen, i Information forklare min situation og spørger efter den afdeling jeg godt kunne tænke mig at komme i, damen i Information glor på mig ligesom jeg har spist søm. ”Jamen du skal jo have en stilling at søge, du bliver altså nødt til at tale med jobcenteret og få at vide hvem du skal tale med. De må henvise dig til nogen”

Jeg tager videre til en anden offentlig institution: ”Nej det har vi altså ikke brug for.”
Nå så var det altså ikke ligefrem så nemt at få noget at lave alligevel, til trods for jeg er gratis arbejdskraft for det offentlige.
Men Ramsdal og Jobcenteret kan jo også sagtens snakke når de har alle kontakterne i forvejen og ved præcis hvor de skal henvende sig.

Nå men for at min dag ikke skal være helt spildt begiver mig ned på jobcenteret, for jeg kunne da lige spørger min konsulent om hun havde fundet ud af noget eller hvorfor hun ikke havde ringet tilbage – Men nej hun havde da ikke tid til mig, hun vil måske ringe i morgen.
Nu må vi så se om hun gør det, ellers må jeg blive sendt på sygehuset og arkivere filer.

Undskyld for mit sure opstød - det skulle bare lige ud.
Valar morghulis
Gravatar

#15972 Thomsen 16 år siden

#15970 - Mja, raketten må desværre ikke komme ud at lege i dag. Den er blevet helt rødspættet. Jeg tror, det er zombien, der har smittet den med et eller andet.

Jeg sidder og overvejer, hvor langt jeg vil gå for at få fat på den tysk-østrigske limited edition af "The Trollenberg Terror", som Anolis udgav sidste år. Jeg har et par andre af deres udgivelser, bl.a. Mario Bavas "Blood and Black Lace", og de er ofte de definitive udgaver af filmene. "The Trollenberg Terror" er efter sigende en middelmådig, engelsk gyser, der nok mest er interessant, fordi den var inspirationskilde til John Carpenters "The Fog" - og Anolis har da også fået Carpenter til at indtale et kommentarspor til filmen. Men som alle de udgåede Anolis-udgivelser, så koster det dyrt at få fat på den. Nu er der dukket et eksemplar op på eBay, så hvor langt vil man strække sig... bum bum... man kunne jo også bare købe den billigere (og naturligvis noget ringere) amerikanske dvd under titlen "The Crawling Eye"? Uha, alle de beslutninger, man skal tage som nørd.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#15973 filmz-Utyske 16 år siden

For lige at se giraffen, har jeg kæmpet mig igennem et helt afsnit af "Paradise Hotel" og må konstatere at jeg på nuværende tidspunkt har lyst til begå selvmord med en boremaskine - ye gods, jeg håber ikke at de mennesker er repræsentative for den danske ungdom (selvom en af dem er på alder med mig).

Men jeg kan da konstatere at det ikke er noget jeg nogensinde skal spilde min tid på igen, med mindre jeg har lyst til at ende som hjernedød, da jeg afgjort føler mig 25% dummere, efter et enkelt afsnit.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#15974 filmz-Bruce 16 år siden

#15971 Jeg kender lidt til en insider og det er IKKE kønt, hvad der foregår bag dørene. Jeg forstår godt, hvis Ramsdal ikke kan holde på deres folk. Betingelserne og etikken (eller den komplette mangel på samme) er helt uhørt anno 2010.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#15975 Skeloboy 16 år siden

#15971 - jeg føler virkelig med dig. Ramsdal er noget værre pis. De er komplet uduelige, og de gør virkelig ikke særlig meget for at hjælpe.

Jeg fortalte konsulenten, at jeg ville ringe til Havnekulturfestivalen, fordi jeg gerne ville lave noget med projekt og kultur. Dagen efter ringer hun stolt og fortæller, at hun havde måske fundet noget løntilskudsjob - på Havnekulturfestivalen. Har lige glemt, hvad jeg specifikt skulle lave, men det var intet i nærheden af, hvad jeg havde ønsket, og slet ikke det, som jeg selv havde talt med festivalen om.

Vi havde også et lille foredrag om arbejdsmarkedssituationen, som var komplet ligegyldig, men hey, så kan de jo sige, at de laver en eller anden form for hjælp eller uddannelse eller noget.

Lad det være en advarsel til alle, der skal vælge Anden Aktør: VÆLG IKKE RAMSDAL

Heldigvis har jeg et ok netværk, så fik et løntilskudsjob ved at skrive til en jeg kender i kommunen, som så henviste mig til nogen, der tilfældigvis manglede en.
Gravatar

#15976 filmz-jonasgr 16 år siden

Har I ikke et karrierecenter på Uni som kan være behjælpelige.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#15977 Skeloboy 16 år siden

#15976 - jo, men når har man været på dagpenge i 13 uger (som nyuddannet), så skal du vælge en Anden Aktør
Gravatar

#15978 Skeloboy 16 år siden

Ser lige Family Guy, hvor Peter Griffin spiller klaver og en del af det er klaver-teamer...

Hvad er der af fede klaver-temaer i film? The Piano...er det eneste, jeg kan komme i tanke om..:)
Gravatar

#15979 tiany 16 år siden

jonasgr (15976) skrev:
Har I ikke et karrierecenter på Uni som kan være behjælpelige.

De er ikke til meget hjælp - de holder kun kurser og det er i maj måned. Jeg var til et enkelt inden jeg blev færdig uddannet og der fik vi bare at vide at vi godt kunne forbedrede os på at gå ledige i et år når vi var færdige.

Valar morghulis
Gravatar

#15980 filmz-jonasgr 16 år siden

#15977-79

Ok. Jeg har aldrig selv brugt dem, men der bliver sendt en bunke af e-mails ud hele tiden, så man får den fornemmelse at det kan hjælpe en med stort set alt :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: