Så fik man lige set noget skøjtehalløj :D haha forstår ikke hvorfor de forskellige lande er iklædt "folkedragter" fra andre lande - USA havde noget indisk på, russernes dans hed noget med aboriginal og det andet amerikanske par havde noget russisk agtig noget på o_O
Det bør hun ikke være nervøs over, det er ikke så vanskeligt at forstå. Jeg synes i hvert fald det var fremragende fag, da jeg havde det på bacheloren.
Helt enig. De kan basalt set kortes ned til:
Mikroøkonomi: optimere nytten/profitten. Jo mere konkurrence jo bedre.
Makroøkonomi: - Lukket økonomi. Ha intet at lave. Lortet kan kan ikke ændres.
- Åben økonomi, med fast valutakurs. Ha, pengepolitik kan ikke bruges da markedskræfterne vil lave en modreaktion.
- Åben økonomi, med flydende valutakurs. Ha, finanspolitik kan ikke bruges da markedskræfterne vil lave en modreaktion.
Neej, fy faen! Jeg er igang med at læse Gnomernes Flugt af Terry Pratchett og finder så ud af at Pratchett har fået Alzheimer. Frygteligt! Men en glimrende bog...
Ok skulle lige til jobsamtale for anden gang ved et firma som var meget interesseret i min profil. Resultat: Ja, vi vil meget gerne tilbyde dig arbejde, desværre har vi ikke flere penge og skal fyre 2 medarbejdere for at overleve, hvis vi får en positiv økonomi vender vi tilbage om et par måneder!
I think not :P
Det kunne de da have sagt fra starten, så havde jeg ikke spildt 4 timer af mit liv på dem. Fjolser.
Fik en mail fra Odense Film Værksted med overskriften: "mangler du stadig job?"...nåede lige at blive rigtig glad indtil jeg fandt ud af, det drejede sig om løntilskudsjob(som jeg desværre har i forvejen).
Men skal da lige se om jeg ikke kan kringle en lille 28 timers stilling eller noget i den stil ud af dem...:)
Makroøkonomi: - Lukket økonomi. Ha intet at lave. Lortet kan kan ikke ændres.
- Åben økonomi, med fast valutakurs. Ha, pengepolitik kan ikke bruges da markedskræfterne vil lave en modreaktion.
- Åben økonomi, med flydende valutakurs. Ha, finanspolitik kan ikke bruges da markedskræfterne vil lave en modreaktion.
Det var så lige 4½ års økonomi studie :)
Dem sender jeg lige videre :-)
Jeg er nu ikke sikker på, at det nytter helt så meget, for hun skal bruge det i forhold til udviklingsstrategier i u-lande, herunder specifikt de økonomiske tiltag i Irak, og hvad de forskellige strategier kan betyde positivt og negativt for landet og den lokale industri. (Jeg har lige siddet og hørt hende i noget af det. Jeg har hørt en del om Paris-klubben, WTO og Verdensbanken den sidste times tid :-)
Jeg må indrømme, at jeg er rimelig blank, hvad det angår, selvom det da virker ret spændende. Til gengæld kan jeg fortælle stolpe op og ned om "Motorsavsmassakren" som et opgør med den amerikanske "frontier"-mytologi. Sådan er vores områder jop så forskellige. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#16181 Lady Arwen 16 år siden
Så fik man lige set noget skøjtehalløj :D haha forstår ikke hvorfor de forskellige lande er iklædt "folkedragter" fra andre lande - USA havde noget indisk på, russernes dans hed noget med aboriginal og det andet amerikanske par havde noget russisk agtig noget på o_O
#16182 Scherlund 16 år siden
Helt enig. De kan basalt set kortes ned til:
Makroøkonomi:
- Lukket økonomi. Ha intet at lave. Lortet kan kan ikke ændres.
Det var så lige 4½ års økonomi studie :)
#16183 filmz-Martychris 16 år siden
#16184 Kiksmann 16 år siden
Resultat: Ja, vi vil meget gerne tilbyde dig arbejde, desværre har vi ikke flere penge og skal fyre 2 medarbejdere for at overleve, hvis vi får en positiv økonomi vender vi tilbage om et par måneder!
I think not :P
Det kunne de da have sagt fra starten, så havde jeg ikke spildt 4 timer af mit liv på dem. Fjolser.
#16185 Skeloboy 16 år siden
Men skal da lige se om jeg ikke kan kringle en lille 28 timers stilling eller noget i den stil ud af dem...:)
#16186 Thomsen 16 år siden
Dem sender jeg lige videre :-)
Jeg er nu ikke sikker på, at det nytter helt så meget, for hun skal bruge det i forhold til udviklingsstrategier i u-lande, herunder specifikt de økonomiske tiltag i Irak, og hvad de forskellige strategier kan betyde positivt og negativt for landet og den lokale industri. (Jeg har lige siddet og hørt hende i noget af det. Jeg har hørt en del om Paris-klubben, WTO og Verdensbanken den sidste times tid :-)
Jeg må indrømme, at jeg er rimelig blank, hvad det angår, selvom det da virker ret spændende. Til gengæld kan jeg fortælle stolpe op og ned om "Motorsavsmassakren" som et opgør med den amerikanske "frontier"-mytologi. Sådan er vores områder jop så forskellige. :-)
#16187 filmz-Utyske 16 år siden
#16188 Skeloboy 16 år siden
#16189 filmz-Utyske 16 år siden
Jeps, købte den på BD for et par måneder siden, så nu må vi se hvad den kan. :)
#16190 Lady Arwen 16 år siden