Gravatar

#3231 Kruse 15 år siden

Hoveddelen af opgaven bestod af en analyse og fortolkning af biografien "Born on the Fourth of July" af Ron Kovic, hvor jeg blandt andet skulle analysere hvilke grunde Ron Kovic havde for at drage i krig, og hvilke grunde han havde for sin senere deltagelse i modstanden mod krigen. Ellers skulle jeg også gøre rede for USA's rolle i Vietnam og sådan noget.

Det lyder da ellers også som en interessant opgave at arbejde med Blade Runner. Jeg overvejede også et eller andet med film, men jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle skrive om.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#3232 Highland Park 15 år siden

heTTeh (3231) skrev:
Det lyder da ellers også som en interessant opgave at arbejde med Blade Runner. Jeg overvejede også et eller andet med film, men jeg vidste ikke helt hvad jeg skulle skrive om.

Tjah, jeg har ellers hørt rygter om, at Oliver Stone har filmatiseret en vis selvbiografi... :P

Men det lyder som en spændende opgave! Jeg har ikke læst bogen. Kan den anbefales?
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3233 Kruse 15 år siden

Hehe, jeg er godt klar over at Oliver Stone har filmatiseret den, og i mine første overvejelser ville jeg se filmen og bruge manuskripet som hovedværk, men jeg kom frem til at jeg nok fik mere ud af bogen. Jeg kan rigtig godt anbefale den, da jeg synes at den er god og velskrevet. Spændene gennemgang af hans liv og hans følelser. Jeg læste den på engelsk og jeg tror heller ikke at en danskoversættelse ville kunne få det samme flow i sproget, så det er det sprog jeg kan anbefale den på. Jeg satser på at få set Oliver Stones filmatisering her i løbet af juleferien, og jeg håber at den kan stå mål med bogen.
Gravatar

#3234 elwood 15 år siden

#3230 hehe tak tak, jamen jeg ku da altid godt bruge lidt inspiration.

Watchmen har jeg overvejet (er brændt lidt varm på den der Absolute edition) men jeg tror det er nemmer hvis jeg selv anskaffer den, Min storsøster bor i Kbh, så noget comic er ikke af vejen. Har da skrevet Don Rosa Hall of fame på en af dem jeg ikke har i samlingen.

Og så var jeg ved og se på noget batman, der var en bestemt bog med små historier som ham michael herinde fra gentagne gange har nævnt hehe, som jeg ville føje på.

Men som sagt hvis du har ide'er eller inspiration vil jeg da gerne se 8-)

Jeg arbejder på den nu her i aften, men så skal den også sendes imorgen uanset hvad.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3235 Highland Park 15 år siden

#3233: Ja naturligvis, jeg kunne bare ikke dy mig. Beklager. ;)
Det kunne være, at jeg skulle læse bogen så. :)
Det er et stykke tid siden, jeg sidst så filmen, men den gør stærkt indtryk, så du kan roligt glæde dig.

#3234: Nu er min familie så fint indrettet, at de ikke har noget imod at give mig gaver, som jeg selv bestiller hjem fra udlandet, så den slags er ikke noget problem. :)

Batman-bogen har jeg også i kikkerten. 8)

Hvad med "The Walking Dead"? Jeg har endnu ikke købt nogle af bindene, men jeg har læst det første kapitel, og serien bliver jo skamrost de fleste steder.
Gravatar

#3236 Kruse 15 år siden

Ja, jeg glæder mig også til at se den :)

Nåh, jeg tror at jeg vælger at spille noget mere PS3, og så her omkring klokken elleve, få et gensyn med Lock, Stock and Two Smoking Barrels på Tv2
Gravatar

#3237 lagoni 15 år siden

Jeg har lige opdaget at en veninde - der har gennemgået en bacheloruddannelse på universitetet - aldrig har talt opgaver i typeenheder. Det synes jeg er fascinerende, jeg har fået begrebet gennemtæsket med stort set hver eneste underviser.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3238 elwood 15 år siden

hehe, jeg prøver og finde noget som er muligt og finde for dem uden det store besvær, comic books er altid udfordringen, men min storsøster plejer og være god til og støve ting op, jeg har dog lige tjekket fantask og Faros Cigar og der er ingen som har Absolute Watchmen Absolute Edition, så den ser jeg ingen grund til lige og skrive på.

Batman-bogen har jeg også i kikkerten. 8) ved du så hvad det er for en der er tale om ? fordi det er mit problem jeg kan dælme ikke huske hvilken en det var 8-)

#3234: Nu er min familie så fint indrettet, at de ikke har noget imod at give mig gaver, som jeg selv bestiller hjem fra udlandet, så den slags er ikke noget problem. :)

Så du får ting du allerede ved hvad er, da du bestiller dem selv snedigt hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3239 rockysds 15 år siden

Det var den her, Michael anbefalede, Elwood:
Batman: Black and White 1

Jeg giver den forresten også en anbefaling. :)
Desuden er der en 2'er. og en 3'er af samlingerne.

Edit:
Desuden har Faraos cigarer Absolute Watchmen, men den må nu nok kunne findes billigere andetsteds.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3240 Highland Park 15 år siden

#3238:
Så du får ting du allerede ved hvad er, da du bestiller dem selv snedigt hehe.

Ikke helt... det er kun, hvis jeg får penge til at købe bøger for.
Ellers vælger de, hvad de vil give mig og skriver det på et kort eller lignende. Så bestiller jeg det hjem efterfølgende. Men det er nu også mest, fordi de ikke handler på nettet.

Hvad med film? Der må da være masser, du har lyst til at anskaffe dig. :)

Fordømt! Rockysds kom mig i forkøbet! :/

Skriv ny kommentar: