Gravatar

#16321 filmz-Utyske 16 år siden

Jeg har lige installeret Ubuntu på min arbejdscomputer. Jeg blev en kende træt af at vores anti-virus suger alt kraft og saft ud af vores maskiner, så det tager 5 min. at starte lortet op.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#16322 tiany 16 år siden

Et udkast til James Camerons Oscar tale

Kan især godt lide de 2 sidste sider, hvor vi får Oscar-showet Cameron-style :D
Valar morghulis
Gravatar

#16323 dyg 16 år siden

Er lige kommet hjem fra endnu et læge-besøg. Da jeg for nogen tid siden blev ultralyds-scannet for at se på min galdeblære, fandt lægen ud af, at min milt var "grænse forstørret", hvilket kunne tyde på alle mulige dårligdommer, så jeg måtte have taget flere blodprøver... Men heldigvis viste de blodprøver absolut intet negativt, så nu regner jeg ikke med at skulle til læge igen foreløbigt.

Mht. min galdeblære, så får den lov til at blive siddende, så længe den ikke forvolder større problemer end, at de gigtpiller jeg har fået sagtens kan klare dem.

#16321 - 5 minutter?! Lucky you. Min maskine tager 15-20 minutter om at starte op.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16324 filmz-Bruce 16 år siden

#16320 Alle som én er der ingen som tør mene det offentligt, som de mener. Det er til at dø af grin over! Hvad er der blevet af god gammel købmandsskab at sætte tæring efter næring. Hvis man ikke har pengene, så må man selvfølgelig spare. Hvad gjorde man indenfor det offentlige for 3-4 år siden, da der kom ekstra bevillinger til? Ansatte man uden at tænke på, at der var tale om ekstra bevillinger, som en dag ikke var der mere? Skulle pengene have været brugt anderledes. Nu har jeg talt med flere indenfor det offentlige, at man først ansatte stort og nu fyrer man altså. Der er sgu da nogle ledere, som ikke evner at se ud i tiden.

Det er som om vækst er det endegyldigt lyksalige og det klarer alle problemer. For det første skulle man have ladet de banker gå ned, som ikke kunne klare sig og så istedet sikret indskydernes penge, ved at lade andre overtage engagementerne. Kan man ikke køre en forretning fornuftigt, så er det ud af fløjten. Og det første der skal spares på, er da velfærd uden tvivl. Det giver ingen penge i kassen, tværtimod og Danmark lever altså af eksportvirksomheder og de tjener penge til landet. Så må man prioritere velfærden, hvad vi absolut ikke vil gå på kompromis med og det er forhåbentlig børn, uddannelse, hospital og sundhed og de gamle.

Og når krisen er ovre, så forhåbentlig denne generation har fået chokket, som den forrige og folk ikke vil kæfte så meget op om velfærd fremover, men også lige have in mente, at der kommer andre generationer, som skal klare sig og man måske også skal tænke på deres muligheder i værre tider, end 68 generationen havde, som ville have alt og fik alt, på de unges bekostning.

Der er masser af muligheder for at spare, hvis man tænker "ud af boksen", der hvor krisen kradser. I stedet for at fyre, kunne man evt. rotere folk, 4 dages arbejdsuger i stedet for 5 og så tilsvarende nedgang i løn. Well det er ikke dejligt, men er det ikke bedre end at blive fyret og er det ikke rart, at man kan sikre hinandens arbejdspladser, indtil krisen er ovre? Sikkert vil fagforeningerne brokke sig, men nu er det jo også deres udgangspunkt, ikke at bekymre sig om noget så ligegyldigt, at virksomheder har ordrer og tjener penge. Jeg synes lønningerne indenfor min branche er uhyrlige og vi kunne uden problemer godt gå ned i løn. Men selvfølgelig sætter nogle sig jo også så hårdt, at man hurtigt knækker nakken, hvis forudsætningerne ændres.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16325 filmz-jonasgr 16 år siden

Læser lidt om den e-mail som en producer for "The Hurt Locker" sendte ud til akademiets medlemmer om at stemme på filmen, således "Avatar" ikke skal vinde. Han har undskyldt hændelsen, men gad vide om det vil skade "The Hurt Lockers" chancer.

Som i øvrigt også markedsfører sig ekstravagant i følge mange af dem som er ofre for deres kampagne.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#16326 Skeloboy 16 år siden

#16325 - håber nu stadig på den vinder...

Er lige i gang med at vaske tøj og vil gøre lidt rent...noget jeg gør før hver weekend, for hvis nu man skulle være heldig, så er det meget rart med et rent hjem :)

Min plan er at høre hele Neil Youngs discografi igennem(efter 1969, dvs. ikke Buffalo Springfield eller CSNY)...skal dog lige til fest i aften og i morgen aften.
Gravatar

#16327 filmz-jonasgr 16 år siden

#16326 Jeg har ikke set den, men det er blot dumt af Chartier at gøre det. Jeg tror ikke umiddelbart det får nogen betydning for dens vinderchancer, men det kan godt være at de får fratrukket nogle billetter til showet eller at Chartier aldrig får mulighed for at blive medlem.

E-mailen

http://goldderby.latimes.com/awards_goldderby/2010/02/the-hurt-locker-producer-apology-oscars-academy-awards-news.html#more skrev:
I hope all is well with you. I just wanted to write you and say I hope you liked Hurt Locker and if you did and want us to win, please tell (name deleted) and your friends who vote for the Oscars, tell actors, directors, crew members, art directors, special effects people, if everyone tells one or two of their friends, we will win and not a $500M film, we need independent movies to win like the movies you and I do, so if you believe The Hurt Locker is the best movie of 2010, help us!

I'm sure you know plenty of people you've worked with who are academy members whether a publicist, a writer, a sound engineer, please take 5 minutes and contact them. Please call one or two persons, everything will help!

best regards,

Nicolas Chartier Voltage Pictures

Som blandt blev sendt ud til medforfatteren på "Up in the Air" og jeg mener også det var producere på "Avatar" og "Inglorious Basterds".
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#16328 Skeloboy 16 år siden

#16327 - har du et link til artiklen?
Gravatar

#16329 filmz-Bruce 16 år siden

#16327 Man skal godt nok være rygende idiot for at lave det stunt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#16330 Kiksmann 16 år siden

Problemet med denne krise er, at familien Danmark nu ikke har råd til at alle i familien kan få en PS3, Wii, X-Box og fladskærm. Vi er blevet forvent med at vi skal vælte os i materialistiske goder hele tiden, noget der før var status symboler, nu er det børn der overtaget der.
Vi sætter faktisk ubevist velfærd op på en piedestal uden at kunne definere ordentligt hvad velfærd er for noget.
Jeg håber at der på et eller andet tidspunkt kommer en generation som ikke finder sig i disse vatnisser som vi har som politikere. En som tør sige som tingende er. Muligt det ikke lige kommer til at ske mens jeg lever.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: