Gravatar

#16921 davenport 16 år siden

Hvorfor tager du ikke bare dvderne med?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16922 Thomsen 16 år siden

#16919 - Jeg er helt enig. Nu er det jo i bund og grund også urimeligt af mig at sammenligne med de gamle Lucasfilm Games/ LucasArts-produkter. Det er trods noget af det bedste i genren.

Jeg er foreløbig rigtig godt tilfreds og egentlig bare lykkelig over, at Telltale Games endeligt også udgiver til Mac. Kan huske, at jeg sad og var dødmisundelig, da de startede for et par år siden og kun udsendte deres første Sam & Max-serier til PC. Det ser oven i købet ud til, at deres næste Sam & Max-spil også kommer til Mac.

Så mangler jeg bare, at de tager Grim Fandango op. :-)

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#16923 elwood 16 år siden

Manuel Calavera: Glottis... Glottis... is that a German name?
Glottis: Oh, no. My roots lie not in any Earthly nation's soil. I am an elemental spirit summoned up from the Land of the Dead itself and given one purpose, one skill, one desire... TO DRIVE. Or, to change oil or adjust timing belts if no driving jobs are open.

Glottis snakker om bilen.
Glottis: There was a high-pitched whining noise. Kinda grating, you know? I couldn't nail it down. It only stopped when I pulled up here.
Velasco: What was it? The blower?
Glottis: Nah. It was Manny, screaming like a cat tied to a cruise missile.

Murray the demonic Skull, og Glottis er mine yngslings "bi-figurer i adventure spil 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16924 Kochie 16 år siden

nayze (16920) skrev:
Da jeg skal til Kbh i morgen, så ville jeg lige rippe et par af mine film og smide på min netbook til turen.. Men så indser jeg det: Jeg er en nørd, men jeg aner ikke hvordan jeg ripper en dvd nemt og hurtigt.

Jeg fandt så piratgruppen's website, hvor der er en beskrivelse. Men den guide er så lang, at det ville tage mig 3 dage at læse den igennem.

Er der nogen herinde, der kan vise mig en hurtig måde, hvorpå jeg kan rippe og encode et par af mine dvd'er til noget divx/xvid?

http://www.dvdshrink.org/

Det her burde være ganske enkelt. Jeg bruger MacOSX, men en del jeg kender, der bruger Windows, anbefaler programmet. Der er stor sikkerhed for, at du blot skal proppe dvden i, vælge kvalitet på dit rip, vælge hvor filerne skal ende, vælge formatet og trykke på rip/encodre :)

EDIT: Jeg tjekkede siden ud og fandt ud af, at programmet kræver lidt mere af dig. MEN her er der en guide:
http://www.dvdshrink.info/reauthor_basic.php
Det format du får filerne rippet i, er det format, man bruger til at brænde film som. Og det er selvfølgelig ikke herresmart for dit vedkommende. Hvis du stadig gerne vil bruge DVD-shrink, ender du altså med at skulle bruge et program ala http://www.daemon-tools.cc/eng/downloads
Det opretter virtuelle drevs, som du propper den slags filer ned i, som DVDshrink laver, hvis ikke jeg da tager helt fejl.

Altså fik jeg herredårlig samvittighed, jeg hader at give dårlig hjælp, så hvis DVDshrink bliver for stor en mundfuld, burde dette leve op til mine løfter om enkel ripning:
http://www.autogk.me.uk/modules.php?name=TutorialE...
Linket går til tutorialen til programmet, der downloades et andet sted fra den side. Det var det program, jeg brugte, da jeg i sin tid rippede samtlige Matadorafsnit til min iPod (det var godt at lytte til, mens jeg arbejdede på fabrik)
Gravatar

#16925 dyg 16 år siden

#16921 - Fordi der ikke er noget dvd-drev i min netbook :-(
#16924 - Awesome, takker! Jeg har egentligt også hørt om det program før for laang tid siden, det må straks afprøves.

Nogen burde forresten tage mobil-telefonen fra evermind. Han er tydeligvis ikke gammel nok til at bruge sådan en.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16926 Kruse 16 år siden

Aftenen byder på druk hos nogle venner, så der smutter jeg hen nu :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16927 dyg 16 år siden

#16924 - For stor en mundfuld bliver det ikke... Man er trods alt nørd og har vel beskæftiget sig med computere hele livet, lige nu drejer det sig blot om, hvor doven jeg er :-)

Jeg tager lige en kigger på AutoGK, det lyder til at kunne klares med mit nuværende ekstremt lave energiniveau :) Igen, tak for hjælpen.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#16928 wimmie 16 år siden

Er lige kommet hjem fra Kolding hvor vi bare lige skulle kigge på computere, spise god mad i Fredericia og så ind og se Shutter Island i Lido i Vejle. I storcentrets Sony forretning forelskede vi os i et par bærbare og ups om vi ikke kom etil at købe dem :p

Vi får jo godt og vel 50.000 ind på kontoen i løbet af sommeren (arv) og så kunne der da godt lige blive råd til et par nye computere. Vi fik en Sony Vaio hver - selvom vi sådan set deles om den. Jeg bruger dog stort set kun computeren til at få på nettet med og til at se film på - Michaels skulle gerne kunne trække lidt mere, så vi valgte en "stor" og en "lille" version. Så den ene er med Bluray-afspiller og hele baduljen - is niiiiice!

Biografturen blev til gengæld udskudt til på søndag - men så blev det lige til et smut i Blockbuster der har gode BD-tilbud lige nu :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#16929 cyberzed 16 år siden

#16928 Og så fik jeg ikke engang besøg :'( :P
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#16930 filmz-jonasgr 16 år siden

Ugens 30 Rock: Pressen opdager at Tracys utroskaber med alverdens prostituerede og diverse, er fup. Det får fatale konsekvenser for Tracy, som indser at han må finde en eller anden elskerinde for at redde sin karriere.

Ugens quote :"I'm actually jealous of you. You have a good marriage, devoting kids. The closest thing I have is a Sims family who always gets killed".

Og så medvirker Michael Sheen også, som Wesley Snipes :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: