Gravatar

#3381 Bony 15 år siden

#3380 - Hehe, jeg skal også både til julefest og nytårsfest i Århus. Let the screaming begin! :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3382 filmz-jonasgr 15 år siden

"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3383 filmz-Bruce 15 år siden

#3382 Wow! Ser ud til, at året reddes på målstregen :)

Apropos Jylland, så kommer hele min nok så kæmpe familie fra "syden", 20 km omkreds omkring Esbjerg og de gamle "udvandrede" i 50'erne til Kjøvenhavn. Har rejst meget i Jylland med idræt og har også mærket rigtig meget til modstanden mod københavnere, mest i Århus og Ålborg, når man var i byen. Der passede man altid på med armbevægelserne. Ved ikke hvordan det er idag, men formoder ikke det er blevet bedre. Jeg forstår ikke, hvorfor skellet skal være så stort, men jeg tror professionel fodbold og lokalmentaliteten med favorithold, har noget af skylden.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3384 nakalay 15 år siden

Det er sjovt; I plæderer for større åbenhed jyder og københavnere imellem, men alle lige husker at inkludere adjektiver som "bondsk" i jeres beskrivelser af jyder. Modviljen går tydeligvis begge veje.

Det er nok meget rigtigt, at majoriteten af jyder er mere eller mindre udannede, og at de som sådan ikke altid kan forholde sig særligt rationelt til virkeligheden. Denne sandhed er dog almen gyldig for hele menneskeheden, og hvis I lige pudser brillerne, så vil I se, formoder jeg, at rigtig mange mennesker - også i jeres lokalområde - er xenofobiske el. klanorienterede i et eller andet omfang. Det er sjældent de mest intelligente mennesker, der formerer sig hastigst, og i vort velfærdssamfund overlever selv de mest ufortjenende skabninger.

Jeg vil dog sige, som indædt århusianer, at jeg aldrig har oplevet denne modvilje mod sjællændere e.l. populationer i det miljø, jeg har færdes i, men nu følger jeg heller ikke med i fodbold eller andre strømninger, hvori holdmentaliteten er ekstremt udtalt. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3385 Slettet Bruger [2353454305] 15 år siden

Nakalay (3384) skrev:
Det er sjovt; I plæderer for større åbenhed jyder og københavnere imellem, men alle lige husker at inkludere adjektiver som "bondsk" i jeres beskrivelser af jyder. Modviljen går tydeligvis begge veje.


Sjovt. Jeg mindes ellers at have brugt adjektivet 'bondsk' om jyder såvel som vestsjællændere og endda folk, der bor midt på Østerbro. Jeg bruger det om en mentalitet, ikke en geografisk beliggenhed.
Gravatar

#3386 tiany 15 år siden

Sidder hjemme ved mine forældre - vi har fået risengrød og træet er blevet pyntet, så nu er vi næsten klar til imorgen.

Jeg er ikke sikker på jeg kigger forbi imorgen og derfor vil jeg ønske alle på Filmz en rigtig glædelig jul :)


PS
@ Evermind: Så du egentlig at Nikolai Kirk havde gang i noget rosenkål i Go'morgen Danmark i morges?
Valar morghulis
Gravatar

#3387 nakalay 15 år siden

ealp (3385) skrev:
Sjovt. Jeg mindes ellers at have brugt adjektivet 'bondsk' om jyder såvel som vestsjællændere og endda folk, der bor midt på Østerbro. Jeg bruger det om en mentalitet, ikke en geografisk beliggenhed.

Ja, det kan jeg læse mig til. Hvad jeg ikke helt kan uddrage er dog, hvad du så mener med en bondsk mentalitet. Skal det beskrive en generel udannethed? Den omdiskuterede klanmentalitet? Begge - eller noget helt tredje?
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#3388 evermind 15 år siden

#3386
Det har jeg desværre misset. Men det lyder som et godt indfald fra den kære Hr. Kirk! Nævnte han ved samme lejlighed noget om, hvor groft undervurderet bemeldte kål er i de danske hjem? :)

Og en glædelig og forhåbentlig filmfyldt jul til dig også! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3389 gi-jones 15 år siden

Jeg er en bonderøv og stolt af det. Sådan er vi allesammen her i Gellerup.

Hvor kedelig ville verden i øvrigt lige være uden fordomme? Jeg prøver at gøre det til en vane, er være fuldstændig og aldeles forudindtaget overfor alle jeg møder, og stædigt holde fast ved den holdning uanset hvad folk måtte gøre for at modbevise det.

Og nu må I have mig undskyldt, for jeg har en børnehave jeg skal have futtet af. De brænder jo ikke sig selv.

Glædelig Jul :)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3390 filmz-jonasgr 15 år siden

Jeg kan jo glæde evermind med, at mine forældre faktisk har dyrket rosenkål og at nogle af dem bliver serveret juleaften.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"

Skriv ny kommentar: