Gravatar

#16931 davenport 16 år siden

Har haft besøg af min gode ven til aften. Han er fra Tyskland (Øst) og da jeg har fundet mit gamle stykke Berlinmur med certificat, viste jeg ham det lige. Han sad længe og vendte og drejede det i hånden. Og jeg tænkte på hvilke minder der måtte flyde gennem hans hoved. Han kom fren tl at det var fra vestsiden, da der jo er grafitti på. Det har jeg aldrig tænkt på.
Det er utroligt så forskellige verdner vi har baggrund i selv om vi har boet mindre end 400 km. fra hinanden gennem vores opvækst...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16932 filmz-Utyske 16 år siden

#16931 -

Sådanne oplevelser havde jeg også med min eks, der kommer fra Litauen og er opvokset med at Lenin var hendes "bedstefar", samt har været aktiv pioner.

Jeg glemmer stadig fra tid til anden, at der er ting jeg tager for givet, som hun aldrig har oplevet, fordi hun er vokset op på den anden side af jerntæppet.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#16933 jessup 16 år siden

Var afsindig træt efter arbejde i dag og har sovet til kl 23.00 - nok ikke noget der kommer til at gavne min nattesøvn. Sidder og får mig en Hoppy Easter fra Mikkeler (øl) - nam.
This is just until June
Gravatar

#16934 davenport 16 år siden

Utyske - helt præcist. Jeg elsker at høre hans historier omkring livet i Østtyskland. Hvordan en side fra et Bravo blad faktisk repræsenterede en faktuel værdi, eller det at have et badge med Kiss, selv om de ikke anede hvad det var.
Det jeg har lyttet mest til, var da han fortalte om de forretninger som solgte vestlige varer, og hvordan han den dag i dag stadig får nostalgiske følelser ved lugten af vaskepulver fra Ariel eller synet og smagen af bananer.
Det var hårde kår, og det er enormt spændende. Jeg snakker tit med ham om det, og han kan underholde i timevis om hvordan det var. Han var 14 da muren faldt, og det giver j et godt syn på det hele. Han husker sin første VHS, den første gang han så Terminator med sin storebror og hans venner, da de hentede en maskine i vesttyskland osv.
Meget spændende!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#16935 Bobby Singer 16 år siden

Hmm tror jeg vil se et par afsnit af The Office og så ellers gå til køjs.
Idjit
Gravatar

#16936 cyberzed 16 år siden

Er ret kvæstet...faldt i søvn på sofaen da jeg kom hjem fra arbejdet (og fyraftens øl) og vågnede først ved 22 tiden...sen aftensmad og nu skal det nok passe at jeg ikke får sovet ordentlig i nat :S
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#16937 jessup 16 år siden

#16636 det lyder som mig, bortset fra jeg får min fyraftens øl efter min fyraftensmiddagslur:)
This is just until June
Gravatar

#16938 Steffan Rasmussen 16 år siden

Sidder og ser 3-bande på Eurosport 2, samtidig med at jeg hører Spring Training Atlanta Braves baseball over nettet og spiller Poker på PokerStars. Og så siger man, at mænd ikke kan multitaske.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#16939 Kiksmann 16 år siden

Har lige gjort klar til at junior og jeg skal til svømning :D Konen og datter er ved at bage kage til i eftermiddag, så der skal rigtig lørdags hygge her hos os :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#16940 tiany 16 år siden

Kom hjem fra arbejde kl.21.30 i går, havde lige en dürum tun med i bagagen hjem, så det blev aftensmaden.
I dag står den på ren afslapning og så må jeg tage alt det kedelige i morgen.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: