Gravatar

#17631 filmz-jonasgr 16 år siden

#17624 Ja sådan da. Jeg har fundet et interesseområde og er nu blevet bedt af en af mine undervisere (og muligvis også kommende vejleder) om at skrive 10-15 sider om mine interesser i emnet.

Så det korte svar er vist, at jeg er på vej :)

#17626 Surt show :(
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17632 lagoni 16 år siden

#..26 - det lyder træls. Dumme bank!

#..31 - vildt, det er vist en måned siden jeg skrev under på kontrakten og jeg har skrevet lidt over 8 sider (der meget gerne skulle blive til 11 inden næste uge). Men det ville nok ha' været rart hvis min vejleder havde sagt jeg skulle aflevere mere end det jeg gjorde, mangler lidt noget at støtte mig til nu. Hvad vil du skrive om?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17633 Kiksmann 16 år siden

#17626 - Super surt, håber at i kan finde en måde at fisaneringen igennem på.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#17634 wimmie 16 år siden

Tak for de opmuntrende ord :)

Ja, vi vil da helt klart kigge os om efter en anden bank (igen) og vi er meget åbne for forslag (igen). Lige nu har vi Jyske Bank - og Danske Bank ville ikke have os...problemet er jo at vores hus er mindre værd end da vi købte det og vi sidder for det samme; det er bankerne ikke glade for i dag :/
Vi vidste godt det ville blive svært - men vi troede ikke det ville være umuligt.

Vores eneste anden mulighed er at flytte i lejlighed mens vi betaler gæld af, men det er sgu ikke særlig attraktivt når man har haft sit eget og masser af plads. Det vil nok ikke blive let at finde en relativt billig lejlighed som er stor og hvor man kan have 3 katte, der også gerne skulle have mulighed for at komme ud.

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#17635 davenport 16 år siden

Jo det var mig der fik en god deal i Nordea ift. Middelfart Lortekasse. Det jeg fandt ud af, er at banker er forretninger, som man bare kan aftale en møde med ang. engagement, og de så kan give et tilbud. Man kan jo prøve nogen forskellige. Danske Bank ville heller ikke have os, da vi skulle have et rådighedsbeløb på 12500,- efter alt var betalt.
Nordea der imod havde masser af forslag, og satte os virkelig ind i sagerne, og hvad der skete. Forklarede hvad der kunne gøres med renter osv.
Det fede er jo at i har bundet pengene i mursten. Vi har højst en bil at stille som sikkerhed..
Forhandl!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17636 filmz-jonasgr 16 år siden

#17632 Min vejleder har specifikt sagt til mig, at jeg ikke skal skrive under på noget før jeg afleverer opgaven. Noget jeg faktisk var ganske overrasket over, da jeg troede de var meget strikse med det. Men omvendt kan det også gøre, at man kommer til hele tiden at udsætte det.

Det jeg havde tænkt mig at skrive om er hvorledes den opfattelse vi har om New York City er en myte. Er de ting som vi anser som værende seværdigheder overhovedet noget som Newyorkerne bruger og skænker en tanke. Så at sige vil jeg prøve at sammenholde den opfattelse som mange har af New York i popkulturen (hvilket jeg tror er der de fleste har deres billede af New York fra) med hvorledes virkeligheden ser ud, hvorledes Newyorkerne ser dem selv. For i sidste ende at se på om vores idealbillede af New York er en myte.

Dette især belyst igennem film og litteratur.

Det er i hvert fald nogenlunde det som jeg er kommet frem til indtil videre, uden at jeg endnu ved hvad min vejleder vil sige til det (men det bliver højst sandsynlig omformuleret).
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#17637 wimmie 16 år siden

Ja, det var også dét der undrede os mht. Jyske Bank - de var slet ikke flexible på nogen måneder. Vi har en ret højt "forbrugslån" på ca. 150.000, og jeg sagde endda at jeg nok ville kunne betale de 50.000 af på én gang når arven fra min farmor engang går igennem (i løbet af sommeren). De penge kunne vi jo lige så godt have brugt på tant og fjas - og ferier - men at betale en tredjedel af på én lån på den måde synes jeg da viste lidt goodwill og lidt flexibilitet fra vores side...
Må tjekke Nordea :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#17638 dyg 16 år siden

Mmm arv. Jeg regner med at få forøget mit rådighedsbeløb med 4k, når mine bedsteforældre giver et forskud på arven senere på året. Hold da op, hvor bliver det lækkert!

I aften skal der ses en Yankees-kamp på ESPN, og derefter skal jeg måske have set en enkelt film. Influenzaen er ved at være på et niveau, hvor jeg kan holde til at være vågen i mere end 1 time ad gangen.

I morgen aften skal vi på firmabetalt spise/drikke-tur, så der har jeg fandme bare at være frisk!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#17639 lagoni 16 år siden

#..36 - så du skal slet ikke skrive under på en specialekontrakt? Det lyder spøjst. Det er dig der læser Amerikanske Studier på SDU? Det lyder som et rigtig spændende emne, New York er en utrolig fascinerende by som faktisk levede op til min mytiske forestilling om den :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#17640 Kiksmann 16 år siden

Jeg ved ikke om den her har været postet herinde, men jeg vil da for en sikkerhedsskyld lige dele den med jer:
http://www.wreckamovie.com/iron-sky
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: