Har hele tiden synes det var ok, jeg ikke skulle med til EXPO 2010 i Shanghai...men efter at have læst om, hvordan det går for den odenseanske pavillon, så synes jeg det er vildt irriterende nu :)
Som den eneste, der er med i projektet, skal jeg ikke derned på noget tidspunkt(lige udover en studenter medhjælper, der er ansat 10 timer om ugen).
Odenses pavillon er mere besøgt end Shanghais, f.eks...og Odense har levende guider med, som er et kæmpehit...aargh, jeg vil til Shanghai..!
Danmarks pavillon er blevet et af de helt store hit på verdensudstillingen i Shanghai. Over halvtredstusinde kinesere har de første tre dage stået i timelange køer for at blive lukket ind i pavillonen, der kan klare omkring tusind besøgende i timen.
Det er sgu godt gået af Bjarke Ingels og resten af BIG. Hvis bare jeg dog havde mulighed for at udforske pavillonen på egen hånd.
Jeg har lige set en dokumentar på DR om udkantsdanmark. Helt specifikt handlede det om øen Mors. For mig er det interessant, da jeg boede de første fire år af mit liv på den ø og min far har arbejdet på øen hele livet.
En sørgelig ø, hvor folk flytter fra byen og dem der flytter dertil er sociale nomader som bliver tilbudt faldefærdige huse som ikke er egnet at bo i. Noget som der er personer der spekulerer i ved at købe husene på tvangsauktion og leje dem billigt ud.
Nu er der i det mindste kommet lidt fokus på det inde fra Christiansborg, hvilket altid er noget.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Der er der masser af billeder. Den handler om lidt det samme som den danske, men ligger et helt andet sted. I noget der hedder Urban Best Practice Area, hvor der ligger 50 andre byer. Og så links til lidt artikler da :)
#18241 Skeloboy 15 år siden
#18242 filmz-Utyske 15 år siden
#18243 Skeloboy 15 år siden
#18244 Skeloboy 15 år siden
Som den eneste, der er med i projektet, skal jeg ikke derned på noget tidspunkt(lige udover en studenter medhjælper, der er ansat 10 timer om ugen).
Odenses pavillon er mere besøgt end Shanghais, f.eks...og Odense har levende guider med, som er et kæmpehit...aargh, jeg vil til Shanghai..!
#18245 Highland Park 15 år siden
#18244: Arh, det er nu også resten af Danmarks pavillon. ;)
Havfruen i Kina er et arkitektonisk mesterværk
Danmarks pavillon skærer gennem alle verdensudstillingens luftige påstande om gode byer.
Det er sgu godt gået af Bjarke Ingels og resten af BIG. Hvis bare jeg dog havde mulighed for at udforske pavillonen på egen hånd.
En lille reportage derfra:
Den lille havfrue bader sig i blitzlys
#18246 Skeloboy 15 år siden
Odense har en for sig selv.
Men ja, det er sgu godt gået. Det er også en af de få bygninger, der faktisk er flotte. Damn, der er nogle grimme klodser imellem.
#18247 Highland Park 15 år siden
Jeg kan selvfølgelig også bare slå det op... men ak, jeg er mandagsdvask.
#18248 filmz-jonasgr 15 år siden
En sørgelig ø, hvor folk flytter fra byen og dem der flytter dertil er sociale nomader som bliver tilbudt faldefærdige huse som ikke er egnet at bo i. Noget som der er personer der spekulerer i ved at købe husene på tvangsauktion og leje dem billigt ud.
Nu er der i det mindste kommet lidt fokus på det inde fra Christiansborg, hvilket altid er noget.
'Cause I'm evil"
#18249 Skeloboy 15 år siden
Der er der masser af billeder. Den handler om lidt det samme som den danske, men ligger et helt andet sted. I noget der hedder Urban Best Practice Area, hvor der ligger 50 andre byer. Og så links til lidt artikler da :)
#18250 Highland Park 15 år siden