Gravatar

#18261 Benway 15 år siden

#18256 Tak for det. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#18262 Bony 15 år siden

davenport (18260) skrev:
Problemet er at folk ikke støtter en lokal forretning, da der ligger en REMA på vejen...

Jeg må krybe til korset og indrømme, at jeg har støttet den REMA! Da de samtidig uddeler gratis fisk, er det nok heller ikke sidste gang..

Ja, stort tillykke til Benway med dagen. :-)

Jeg sidder med blandede følelser og det evindelige tvivls-spørgsmål "skal" - "skal ikke". Jeg har næsten besluttet mig for at sælge alt mit fotoudstyr, da jeg aldrig får det brugt. Jeg er dog kommet lidt i tvivl, for min erfaring siger mig, at man først rigtigt får brug for tingene når man ikke længere har det til rådighed. :-/

Planen er at bruge pengene på en opgradering af min receiver eller BD-afspiller i hjemmebiografen, da jeg hellere vil have noget jeg har glæde af hver dag, end blot de 2-3 gange om året, som jeg har nu med fotoudstyret.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#18263 tiany 15 år siden

davenport (18260) skrev:
Mht. "udkantsdanmark" så holder vi møde på den lokale skole i morgen omkring hvordan vi får samfundet i vores lille by til at fortsætte. Problemet er at folk ikke støtter en lokal forretning, da der ligger en REMA på vejen, og så er det jo svært at gøre. Jeg har faktisk et ønske om at have en forretning herude, men jeg er noget tilbagenholden med at realisere det. Jeg vil ikke ende i en klemme, hvis folk er ligeglade.
Det sjove er, at alle er med på ideen, men når det kommer til stykket, så tror jeg money talks..

Jeg vil også gerne lave mad til de ældre, som der er mange af, men igen så er det en ret stor problematik, hvis jeg bruger 2 mill. på at komme igang, og der så ingen kunder er...

Glæder mig til at høre mere i morgen, da der er repræsentanter fra byrådet tilstede med nogle konkrete forslag og måske nogle kroner..

Skovlunde er jo forbilledet for at det kan lade sig gøre at få de små samfund til at rende rundt.
Valar morghulis
Gravatar

#18264 Benway 15 år siden

#18262 Også et tak til dig. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#18265 Bony 15 år siden

Jeg sidder med DR2 premiere i baggrunden og hvor er det dog et irriterende program. Det virker opstillet, falsk og så er de to værter dog ualmindeligt irriterende at høre på!
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#18266 dyg 15 år siden

#18265 - Men nu er der kun 8 minutter til movie heaven!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18267 Highland Park 15 år siden

#18265: Tal pænt om min gamle mediesociologilærer!
Jeg glemte helt at se programmet, men det er der råd for.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18268 HonoDelLoce 15 år siden

Hmmmmmm!

Har lige været igennem et gennemsyn af 2001 - A Space Odyssey.. Og føj for en kop lunken kaffe!

Jeg var vitterligt imponeret af billed-siden, ikke kun den herlige BD-kvalitet, men hele setup'et med effekterne osv.. Thumbs up for den slags fra 1960'erne..

Men så stopper roserne også! Nej, okay, jeg vil også gerne lige rose et par jokes - rum-toilettet og scenen, hvor der klippes lige som der skal til at hældes kaffe op i vægtløs tilstand..

Men SÅ stopper roserne også.. Jeg synes, at det er fint, at man tager sig lidt tid og lader seeren nyde synet af de slående billeder, man har fået sat sammen. I'm all for that! Men fandme ikke i 10-minutters intervaller 19 gange i en film! (det kan godt ske, det reelt kun var 4-5 gange, men det føltes som 19!). Så går det fra overdådigt flot og fangende til dræbende kedeligt. Og det er fint nok at lave et "jeg bestemmer tempoet"-statement med at vise et rumskib svæve langsomt mod sin destination i 5-7 minutter - men ikke 4 gange. Så er det ikke et statement, så er det jo blot fordi man skal have tiden til at gå...

Jeg er ellers overhovedet ikke normalt af den utålmodige skuffe... Faktisk elsker jeg at glemme klokken og lade ting tage sin tid.. Og samtidigt elsker jeg film... Derfor er det også alarmerende, at man ser mig (!) gå ud af stuen og ud i køkkenet efter drikkevarer og ferrero rocher (mmhm!) midt i en film, uden at sætte på pause. Men jeg tænkte, at jeg ikke gik glip af noget. Og ganske rigtigt. Da jeg kom tilbage, var samme rumskib, som jeg forlod midt i en landingsscene, nærmest kommer LÆNGERE VÆK! For fanden da!

Kubrick er stadig en af mine yndlingsinstruktører.. Og jeg priser mig faktisk lidt lykkelig for at jeg først har fået set denne film nu - gad vide om jeg ville være kommet igennem andre af hans film, hvis denne havde kommet først?

Om et stykke tid vil jeg have glemt hvor sindssygt røv-meget jeg kedede mig i visse dele af denne film, og blot huske de "vigtige" sekvenser.. Ikke mindst slutningen, som jeg sagtens kan forstå visse folks fascination af. Der er ligeledes ingen tvivl om, at det er en film, der sætter tanker igang, og jeg kan kun frygte for, hvor meget det er, når jeg får den lidt på afstand.

Historien i filmen er der intet i vejen med. Billedsiden er også helt i top..

Men den kunne snildt have været mindst en time kortere..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#18269 filmz-Bruce 15 år siden

#18268 Suk, den kunne snildt have været en time længere :) Kubricks i særklasse største bedrift og måske endda filmhistoriens.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#18270 Popeye 15 år siden

#..68 Fuldstændig enig - en værre lorte film. Kun starten med aberne er god. Herfra og frem til slutningen er den dræbende kedelig. Slutningen giver mig til gengæld hovedpine....

Kubricks i særklasse værste bedrift (fra 60'erne og frem) !!!
...and then some

Skriv ny kommentar: