Gravatar

#18851 Steffan Rasmussen 15 år siden

[quote=Thomsen (18849)]Jeg er gået totalt i "Turkish trash mode" efter at have set denne trailer:

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids....

Den er fra "Kartal Yuvasi", bedre kendt som "Turkish Straw Dogs" - en af de mange kopifilm, som tyrkerne var vældigt glade for i 1960-1980'erne. Læg mærke til den fantastiske scene, hvor en bølle chikanerer en kvinde ved at smide et marsvin (!) efter hende... marsvin opfattes åbenbart ikke som lige søde af alle. :-)

Jeg blev fluks nødt til at bestille den hos en tyrkisk kultfilmforhandler på eBay, der sælger den originale, tyrkiske VCD og vedlægger et engelsk-tekstet dvd-rip som gratis bonus (efter sigende med undertekster, der nærmer sig Hongkong-niveau, dengang det var slemt).

Jeg fik i samme ombæring også lige bestilt mine første dvd'er hos [url= Onar]http://www.onarfilms.com/]Onar Films[/url] - en græsk fyr, der er så vild med tyrkiske trash-film, at han har puttet penge i at udgive dem på dvd - alle med ekstramateriale og både græske og (gode) engelske undertekster. Jeg har bl.a. bestilt den lige så vilde "Cellât" ("Turkish Death Wish") hos ham.

Var der ikke flere italienske film tilbage, du ikke havde købt? :-)
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#18852 Lady Arwen 15 år siden

Highland Park (18844) skrev:
Jeg gætter på, at det er pigen, der med fråde om munden og armene i vejret skal til at kaste sig over de to drenge.

Nope det er ham, der sidder til højre (Lasse) :D
Doctor Who <3
Gravatar

#18853 Highland Park 15 år siden

#18851: Takket være dit indlæg Thomsen, går der nu rygter om, at den garvede Danish trash-rotte Lasse Spang Olsen netop har genfundet inspirationen og således er travlt beskæftiget med at skrive manuskriptet til sit næste makværk; "I Tyrkiet kaster de marsvin" - med støtte fra Det Danske Filminstitut, naturligvis.

#18852: Ah, du kunne da bare have sagt, at det var en af skaknørderne, tilmed vinderen. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#18854 Lady Arwen 15 år siden

#18853 - :D
Doctor Who <3
Gravatar

#18855 tiany 15 år siden

Har brugt eftermiddagen på at klippe græsplænen. Desuden er vi i gang med lappe huller i græsplænen der hvor vi har taget rødderne fra træerne op. Der skal faktisk rimelig meget jord til, så vi skal vist lige have hentet et læs jord mere i morgen.
Valar morghulis
Gravatar

#18856 Thomsen 15 år siden

Solhanne (18851) skrev:

Var der ikke flere italienske film tilbage, du ikke havde købt? :-)

Mja, det er da begyndt at tynde ud i dem. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#18857 wiseguy 15 år siden

hmm min post forsvandt, da jeg trykkede på indsend! Anyways! sidder og fordøjer indtryk fra gårsdagen biograftur, hvor jeg så "Armadillo" - Fremragende film og i den grad tankevækkende!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#18858 Skeloboy 15 år siden

Så har jeg fået meldt mig som frivillig igen til OFF10...desværre for sent til at være med til filmquiz, som Lagoni vandt. Men det var jo kun fordi, jeg ikke var med :)
Gravatar

#18859 Thomsen 15 år siden

Yay! Fik lige en mail fra emovieposter.com, at jeg har vundet nattens auktion af et komplet sæt med 8 US lobbycards fra den legendariske, svenske exploitation-film They Call Her One Eye (='Thriller - en grym film'):

http://www.emovieposter.com/gallery/inc/large_size...

Lobbycards og andet materiale til den film er vildt svære at få fat på. Den amerikanske plakat (som jeg også har) dukker op ind imellem, men den får aldrig lov til at være til salg særligt længe, så der var kamp til stregen på de her udhængsfotos.

Dvd'en fra amerikanske Synapse er i øvrigt også lige udgået, så hvis man ikke har den og har mod på crazy, svensk exploitation, så vil jeg anbefale, at man køber den nu - i hardcore-udgaven naturligvis. Og, ja, det ér den, som Tarantino huggede idéen om en kvindelig morder med klap for øjet fra. Han ejer faktisk endda en af de originale klapper fra den svenske film, som har har fået foræret af Christina Lindberg.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#18860 filmz-Utyske 15 år siden

#18859 -

Nice! :) Findes der kopier/genoptryk af filmplakaten man kan få fingrene i?
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: