Gravatar

#3371 elwood 15 år siden

#3370

Gad vide om man udøver Tai Chi hos PostDK til tonerne af Carpenters ... "Stop, oh yes, wait a minute Mr. Postman..."

Ja eller WE have all, the TIME in the world

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3372 dolphinfriendly 15 år siden

Jeg fik indløst gavekortet, da både "Sin City" og "Patton" stod midt i det hele. Hmm nice, glæder mig til at se om kvaliteten på dem begge er så fin, Blu-ray.com påstår.

Gravatar

#3373 BN 15 år siden

#3370:

#3369 Bliv hidsig!!! Godt for blodtrykket!


Sig mig, hvad er der lige med dig? Hvad er det for et åndssvagt forslag?!! Antyder du dermed, at det ligger til MIG at blive hidsig? Hvad har du gang i, din lille mandsling? JEG SKAL NOK SELV FINDE UD AF HVAD DER HJÆLPER MIT BLODTRYK? ER DU MED PÅ DÉT? HVA'???!!!! HVA´???!!! Så tag lige og bland dig uden om, ikk'? Og lad MIG om at styre mit fedt og mine deller!!!

.... hmm, røg der mon et par gram dér?

Tak for rådet. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3374 dolphinfriendly 15 år siden

Er lige kommet tilbage på kontoret, hvor jeg kom til at læse Nationens reaktion på Kessler/Larsen hypet. Det slog mig hvor meget flere jyderne øser ud af mindreværdskomplekser i forhold til København, eller i hvert fald fokuserede meget på forholdet mellem Jylland og København. Jeg arbejder sammen med flere "imigreret" jyder, der siger at det er en meget jydsk tendens, og har selv været et par gange i Århus, hvor mange af århusianerne behandlede en som idiot (og bl.a. ikke gad lukke mig ind et par steder i byen) - fordi jeg tilfældigvis er fra København. Nu er det ikke fordi jeg er provokerende anlagt, går i noget bestemt tøj, er voldelig eller taler med synderligt københavnsk dialekt - så hvorfor?

Jeg har altid fundet det irriterende og barnligt, er der nogle jyder herinde der kan svare mig på hvad det er der gør det? Igen - jeg ved godt det ikke er alle jyder der er på den måde overhovedet, jeg har flere jydske venner og kammerater. Men jeg har bare oplevet det ret meget - særligt i Århus og Kolding, hvor jeg har haft venner boede.

Gravatar

#3375 rockysds 15 år siden

Rats. Nobody sent me a Christmas card today. I almost wish there weren't a holiday season. I know nobody likes me. Why do we have to have a holiday season to emphasize it?
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#3376 Bony 15 år siden

#3374 - Jeg er selv født og opvokset i Jylland, boede der i de første 22 år af mit liv. Efter at jeg flyttede til Nordsjælland for omkring tre år siden, har jeg godt kunnet mærke at tingene har ændret sig. Hvis jeg er i byen med mine kammerater hjemme i Århus og der er nogen der spørger hvor jeg kommer fra og jeg så svarer Nordsjælland, så bliver der straks kold luft og jeg bliver frosset ude, er endda blevet kaldt "københavnersnude" rigtig mange gange. Når jeg så fortæller dem at jeg er født jyde og oprindeligt kommer fra en lille landsby uden for Århus, så vender de på en tallerken og bliver pludselig meget mere snakkesalige og åbne. Efter at jeg flyttede er forskellen blevet ekstra tydelig. Jeg håber bestemt ikke at jeg selv var sådan da jeg boede i Jylland..

Cirka tre-fire gange om året tager vi desuden i sommerhus ved vesterhavet. Der bliver vi nærmest opsøgt fordi at de lokale vil starte slåskampe med os, udelukkende fordi at vi er "fremmede" eller at der er én i flokken der snakker med en sjællandsk accent.

Jeg skammer mig personligt over de ting. Jeg elsker Jylland og savner det fra tid til anden. Men hele den lidt "bondske" mentalitet, den kommer jeg nok aldrig til at savne. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3377 Slettet Bruger [2353454305] 15 år siden

bony (3376) skrev:
Hvis jeg er i byen med mine kammerater hjemme i Århus og der er nogen der spørger hvor jeg kommer fra og jeg så svarer Nordsjælland, så bliver der straks kold luft og jeg bliver frosset ude, er endda blevet kaldt "københavnersnude" rigtig mange gange.


Den der overbevisning om, at Sjælland er lig København, er også noget jeg har hørt fra en del jyder. Det er temmelig morsomt. Man skal altså ikke meget vest for Roskilde før mentaliteten mange steder er hamrende bondsk.
Gravatar

#3378 Slettet Bruger [2353454305] 15 år siden

Well, for at være mere specifik skal man for mit vedkommende reelt kun bevæge sig to kilometer hen til Brumleby for at finde bondsk mentalitet i store mængder.
Gravatar

#3379 fubar 15 år siden

#77
For jyder of fynboer er alt øst for storebælt = København.
Gravatar

#3380 evermind 15 år siden

#3376

Jeg husker det godt selv fra en kanotur op ad Gudenåen med et par venner for en del år tilbage, hvor vi pludselig blev standset og tilbageholdt af et par lokale bonderøve med dårlige tænder og jagtgeværer, og de ville have mig til at kravle nøgen rundt i skovbunden og hvine som en gris, mens den grimmeste af dem besteg...

Nej, nu bliver jeg forvirret. Var det sådan? Jeg skulle vist ikke have langet så kraftigt til den vodka sammen med kæresten i går.

PS: Jeg genovervejer lige den nytårsfest, jeg er inviteret til i Holstebro ...! :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"

Skriv ny kommentar: