I øvrigt var jeg især VILD med denne kommentar i Empires anmeldelse (milde spoilers):
Early on we glimpse beneath the exoskeleton — sorry, spacesuit — and the Space Jockey, sorry Engineer, turns out to be a overly-pumped bald bloke with dead-eyes who has no dialogue and punches people across the room. So basically they’ve spent two years in cryo to discover that God is Jason Statham.
Prometheus er ikke skuffende, fordi den ikke gentager meget af Alien-universet. Den er skuffende på dens egne præmisser. Man har gjort det dummere. Man har blandt andet gjort personernes opførsel utroværdigt og dumt, hvilket er en total modsætning til den første film. Og det har næppe noget at gøre med fordi Scott ville lave Prometheus "anderledes". De store spørgsmål filmen forsøger at rejse, forbliver ganske enkelt både uforløste og ligegyldige postulater, som blot skal fungere som lidt lommefilosofi, men har reelt ingen kant, what so ever. Lindelof har skrevet et skrækkeligt manuskript, som blot gaber over absolut ingenting og lader sig åbne til sidst, så en 2'er kan komme. Gaab mand. Derudover fungerer den heller ikke som en horror film, da filmen er ligeså farlig som en Twilight film. Uhyggelig er den på ingen måde. Flere ting var heller ikke så godt lavet, hvis jeg ser bort fra omgivelser, skibe, køretøjer osv, som var perfekte. Noget så simpelthen som dragternes design, var skidt. På et tidspunkt har de sådan noget Tron-agtige dragter på, som er helt malplaceret. Overall, så har Scott ikke samme tag på historien, som han engang havde og har desværre ikke skåret den nok ind til benet. Dna-temaet, og hele historien om "hvordan" viste sig at være torskedum og uinteressant, som jeg tror blot skader Alien mytologien yderligere. De eksistentielle spørgsmål er måske spændende i sig selv, men når man skipper over dem alligevel uden noget pay-off eller bare det mindste berøring, så kan jeg vitterligt ikke se hvorfor de skal rejses..
Er lige blevet vækket af min mor som var ret ked af det efter at have overværet hunden have fået det rigtig dårligt. Den har skrantet noget tid og er blvet ekstremt tynd grundet sukkersyge samt problemer med leveren. Så nu er hun kørt til dyrelægen, og det er ikke sandsynligt hun får den med hjem igen. Kommer sgu til at savne den og en hund i det hele taget hvis det ikke bliver tilfældet. Ja det er måske en lille ting i nogens øjne, men den hund har været der siden vi stadig boede i Egeskov og man knytter sig alligevel til dem.
Collateral (38023) skrev:
Den er desværre blevet aflivet. Men det er jo heller ikke meningen den skal lide. Bliver dog mærkeligt slet ingen hund at have i huset. Har der altid været så længe jeg kan huske.
Det er jeg ked af at høre, Collateral. :( Har desværre også prøvet at miste et par hunde på samme måde og det er hårdere end man umiddelbart skulle tro, især når de har været en fast del af ens liv i så mange år og på den måde også kommer til at repræsentere en masse forskellige minder. Sender dig en stor krammer herfra.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Jeg har - for første gang i flere uger - lidt tid for mig selv. Ingen børn, der bliver passet, ingen familie, der bliver besøgt, og kæresten er smuttet en tur op til sin mormor og bror, så jeg nyder stilheden herhjemme....... Ved at gå og rydde op, vaske tøj, støvsuge og den slags.
I feel so old.......
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Det er jeg ked af at høre, Collateral. :( Har desværre også prøvet at miste et par hunde på samme måde og det er hårdere end man umiddelbart skulle tro, især når de har været en fast del af ens liv i så mange år og på den måde også kommer til at repræsentere en masse forskellige minder. Sender dig en stor krammer herfra.
Ja det er sgu lidt trist at gå og samle dens legetøj osv.
Men tak for den positive energi!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Nu dummede jeg mig jo lidt ved at spille Uncharted-serien til PS3 i omvendt rækkefølge. Hvordan med Mass Effect? Jeg lurer lidt på, om jeg skulle købe ME3 og hygge mig med i weekenden, men kan det spilles alene, eller er det en fordel at tage serien fra enden af?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Nu dummede jeg mig jo lidt ved at spille Uncharted-serien til PS3 i omvendt rækkefølge. Hvordan med Mass Effect? Jeg lurer lidt på, om jeg skulle købe ME3 og hygge mig med i weekenden, men kan det spilles alene, eller er det en fordel at tage serien fra enden af?
Du skal spille Mass Effect 1 og 2, inden du giver dig i kast med ME3 i mine øjne. 1'eren er det mindst strømlinede og mest RPG-agtige spil af de tre. Til gengæld er dets historie fuldstændig fantastisk. Du vil teoretisk set kunne læse dig til en fin basal forståelse af, hvad der foregår i universet, men det er bare ikke nok til at kunne sætte pris på det hele. Du kommer til at møde et utal af karakterer og racer i Mass Effect 1, som du kommer til at støde på igen og igen. Det skal virkelig opleves! (Jeg er ret stor fan.)
#38031 tiany 13 år siden
LOL :D
#38032 Babo84 13 år siden
#38033 Skeloboy 13 år siden
#38034 NightHawk 13 år siden
#38035 HonoDelLoce 13 år siden
I feel so old.......
#38036 davenport 13 år siden
#38037 Collateral 13 år siden
Ja det er sgu lidt trist at gå og samle dens legetøj osv.
Men tak for den positive energi!
#38038 Thomsen 13 år siden
#38039 Kochie 13 år siden
Du skal spille Mass Effect 1 og 2, inden du giver dig i kast med ME3 i mine øjne. 1'eren er det mindst strømlinede og mest RPG-agtige spil af de tre. Til gengæld er dets historie fuldstændig fantastisk. Du vil teoretisk set kunne læse dig til en fin basal forståelse af, hvad der foregår i universet, men det er bare ikke nok til at kunne sætte pris på det hele. Du kommer til at møde et utal af karakterer og racer i Mass Effect 1, som du kommer til at støde på igen og igen. Det skal virkelig opleves! (Jeg er ret stor fan.)
#38040 Thomsen 13 år siden