Gravatar

#38511 Kiksmann 13 år siden

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#38512 Thomsen 13 år siden

Fik skruet et ret spændende koncept sammen til et nyt filmprogram til DR i går sammen med et par andre. Nu skal det bare skrives ned og sendes ind, inden cheferne går på ferie.

Sidder og skriver på en konceptbeskrivelse til mit radioprogram om genrefilm. Jeg har et møde med en chefredaktør på DR kl. 14.30 i dag, og jeg kan mærke, nervøsiteten begynder at melde sig.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#38513 Collateral 13 år siden

Thomsen (38512) skrev:
Fik skruet et ret spændende koncept sammen til et nyt filmprogram til DR i går sammen med et par andre. Nu skal det bare skrives ned og sendes ind, inden cheferne går på ferie.

Sidder og skriver på en konceptbeskrivelse til mit radioprogram om genrefilm. Jeg har et møde med en chefredaktør på DR kl. 14.30 i dag, og jeg kan mærke, nervøsiteten begynder at melde sig.

Krydser fingre. Gad jeg nemlig godt at lytte til !
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#38514 elwood 13 år siden

Nu du er i gang kan du så ikke lige tale dem fra og prøve at genoplive husk lige tandbørsten 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38515 Thomsen 13 år siden

elwood (38514) skrev:
Nu du er i gang kan du så ikke lige tale dem fra og prøve at genoplive husk lige tandbørsten 8-)

Det ville jeg gerne, tro mig. Min fornemmelse er også, at der er mange internt, der synes, det er spild af penge. Men det er en anden afdeling, der har med det at gøre. Og så er det i bund og grund en overordnet beslutning om, at DR stadigvæk gerne vil have de store, samlende formater, der kan trække en million tilskuere. Desværre suger det så penge fra de mere nicheprægede egenproduktioner, som DR ellers er gode til, og som aldrig vil blive søsat på de private kanaler.

Nå, men anyways, chefredaktøren ringede og ville gerne skubbe pitchen til torsdag formiddag. Det er okay, for så kan jeg få skrevet min konceptbeskrivelse igennem én gang til, så den er mere skarp og klar til at blive sendt videre i systemet, hvis han siger god for det.

Kærestens søster ringede også lige og havde et sprængt vandrør i deres kælderrum. De bor i samme gård som os, så måtte lige derover og redde tingene ud.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#38516 gi-jones 13 år siden

Thomsen (38515) skrev:
Desværre suger det så penge fra de mere nicheprægede egenproduktioner, som DR ellers er gode til, og som aldrig vil blive søsat på de private kanaler.
Hørt! Der er ingen grund til at mine licenspenge skal bruges til at lave X-Factor og husk lige analbørsten når TV2 kan gøre det nøjagtigt ligeså godt. DR bør handle om andet end seertal.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38517 Collateral 13 år siden

gi-jones (38516) skrev:
Hørt! Der er ingen grund til at mine licenspenge skal bruges til at lave X-Factor og husk lige analbørsten når TV2 kan gøre det nøjagtigt ligeså godt. DR bør handle om andet end seertal.

Enig! På radioområdet er der lykkeligvis nogle mindre og spændende ting der får lov at blomstre, men på tv siden er der IMO lige vel rigeligt til det man anser for gennemsnitsdanskeren.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#38518 Kochie 13 år siden

gi-jones (38516) skrev:

Det gør det også. Og DR skal vel have plads til både det nicheprægede og det, der kan samle millioner af tv-seere.
Gravatar

#38519 Thomsen 13 år siden

gi-jones (38516) skrev:

Det er desværre lidt en catch-22. For hvis DR ikke også laver de store, brede produktioner, så er det svært for dem at bevise deres eksistensberettigelse overfor politikerne. Politikerne kunne med seertallene i hånden nemt spørge sig selv, hvad man skal med en organisation, der kun leverer programmer, som ses af 50-150.000. Ved også at levere de store, samlende produktioner, så kan DR gå ud og sige: "Se her! En stor del af danskerne bruger faktisk deres aften på vores programmer."

Den anden ting er naturligvis, at DR er bundet af Public Service-kontrakten. Og i den står der ordet, at DR både skal levere de smalle OG de brede, samlende programmer. Så hvor end gerne selv DR-medarbejdere ville slippe for X-Faktor o.l., så er de fra politisk side pålagtogså at lave den slags programmer, der kan samle mange seere. Og det er der pt. desværre ikke så meget andet, der kan, end de store gameshows og dansk drama.

Personligt synes jeg nok, at man burde skære ned på antallet af kanaler. Selvom den nye kanalstruktur giver god mening, så kommer der jo ikke flere penge. Resultatet bliver helt sikkert, at der skal laves flere minutter for færre penge = dvs. mindre kvalitetsfjernsyn. Jeg så hellere to kanaler mindre og så bruge pengene på at lave ordentligt tv.

Gravatar

#38520 Thomsen 13 år siden

Collateral (38517) skrev:
Enig! På radioområdet er der lykkeligvis nogle mindre og spændende ting der får lov at blomstre, men på tv siden er der IMO lige vel rigeligt til det man anser for gennemsnitsdanskeren.

Radio er også meget, meget billigere at producere, og med DAB-kanalerne har DR efterhånden et utal af platforme at sende på. Derfor er der stadigvæk plads til at eksperimentere i nogen grad og sende forholdsvis smalle programmer.

Man skal dog heller ikke lade sig snyde. Selv de smalle radioprogrammer har ofte flere lyttere, end der er seere på DR2-programmerne. Jeg har fx lavet indslag til Alle Tiders Historie og Sproglaboratoriet - begge på P1. Og selvom der er tale om temmeligt nicheprægede formater, så har de i gennemsnit op mod 100.000 lyttere. Til sammenligning ligger det historieorienterede stof på DR2 på ca. 50.000 seere om onsdagen.

Tv er dyrt at producere, kræver mange hænder og skal derfor også gennem mange led, før et nyt format godkendes. Radioprogrammerne bliver derimod oftest lavet af en enkelt person, der ikke engang får en fuldtidsstilling, og så måske en tekniker, der er hyret i 2-3 timer om ugen.

Skriv ny kommentar: