Gravatar

#38551 Thomsen 13 år siden

Kisbye (38550) skrev:
Kender ikke Radio Mama. Er det ikke sådan noget hipt noget for børn?

Mama var DR's stort opsatte ungdomssatsning, som på tv-siden ikke blev set af nogen. Så det lukker i forbindelse med kanalomlægningen og bliver til DR3. Men radiokanalen kører efter sigende ganske godt og fortsætter åbenbart under samme navn.

Jeg har lavet noget sammen med en af værterne derfra og spurgte ham allerede dengang, om han ville være frisk på noget om genrefilm. Ulempen er naturligvis, at så snart man bevæger sig bort fra P1, så skal der musik ind i det også. Men hey, hvis det er prisen for at kunne snakke om exploitation og skrækfilm m.m., så er det billigt sluppet.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#38552 HelmerJ 13 år siden

wimmie (38542) skrev:
Så "Fuglene" (Hitchcocks) er måske den værste gyser for dig?

Næ! Det er E.T. (not kidding, boy got issues)
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#38553 wimmie 13 år siden

HelmerJ (38552) skrev:
Næ! Det er E.T. (not kidding, boy got issues)

Åh ja, det er sandt...det husker jeg egl. godt at han har fortalt :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#38554 HelmerJ 13 år siden

Hmm, efter arbejde skal jeg ned til en af hjemmedrengene og hjælpe ham med noget computer. Jeg har fornyligt skiftet, fra mange års Windows brug, til Ubuntu. Han er af den opfattelse at hvis man kan skrive med mere en 2 fingre på et keyboard er man nørd og ved alt om computer, så jeg er jo det klare valg til nørd. Projektet går ud på at få en iMac til at afvikle linux programmer under OSx, det skal nok bliver spændende. Mine Mac kompetencer strækker sig til måske 1½times brug, hvor halvdelen af tiden er Angry birds på en iPhone. Håber der er kolde øl....
The ships hung in the air in precisely the same manner that bricks don't -Douglas Adams
Gravatar

#38555 DarkLight 13 år siden

Hvis han er af den opfattelse, hvorfor så i alverden sætte et overkompliceret miljø op?
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#38556 Collateral 13 år siden

Har rykket pc'en i stuen og venter nu på en af mine venner kommer forbi. Og så skal der games. Weekenden igennem (og så starter vi igen tirsdag, men det er en helt anden historie).
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#38557 BN 13 år siden

dyg (38529) skrev:
Om det gælder for andre byer også, skal jeg ikke kunne sige.

Det gør det da. ;-)

gi-jones (38536) skrev:
BN: Ellers kan jeg godt sende dig en kasse. Bare lige PM mig din adresse... :-)

Den kan du såmænd få her:

Zodiac 7
2001 Kubrick
Filmland

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#38558 Batsy 13 år siden

Er jeg den eneste der har problemer med facebook lige nu? det startede igår. Kan ikke kommentere på billeder, statuser, eller skrive statuser og synes godt om ting. Det godt nok træls, i længden.. grr.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#38559 Neranders 13 år siden

Jeg ved ikke helt, hvor denne post, vil høre hjemme, men satser på, den hyppige trafik herinde, vil kunne kaste lidt lys over sagen for mig.

Landet står som sådan, at vi på AU Hernings filmklub, er ved at undersøge, hvilke rettigheder vi skal have for at vise film for universitets studerende. Kan vi bare vise de film, som vi lovligt har tilegnet os (heriblandt mine egne)? Må vi gerne fremvise film fremlejet af Blockbuster? Skal vi have tilladelse ved de forskellige detailhandler, hvorfra vi erhverver filmene, eller skal vi gå til distributørene eller hele vejen til producenterne? Er der særlig lovgivning hvad angår institutionelle filmklubber, som en sådan på et universitet?

For at klarlægge et vigtigt faktum, er der selvfølgelig ikke tale om offentlige fremvisninger.

Håber I kan hjælpe mig herinde, og findes der kilder på jeres oplysninger, vil det være meget behjælpeligt.

På forhånd mange tak! :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#38560 gi-jones 13 år siden

Neranders (38559) skrev:
For at klarlægge et vigtigt faktum, er der selvfølgelig ikke tale om offentlige fremvisninger.
De er vel offentlige i den forstand at I viser dem udenfor hjemmet og der er adgang for Universitets studerende. Hvis du vil gøre det efter bogen, tror jeg det er meget langhåret. Jeg tror ikke der er nogen vej uden om at skulle have tilladelse af de enkelte distributører, og de vil helt sikkert have betaling.

Jeg ved de har noget lignende på Aarhus Uni, men ved ikke hvordan de gør der.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.

Skriv ny kommentar: