Øv, det var da dårlig stil...med mindre grunden er meget god :/
Grunden var at kæresten vil ikke have han så en film om bøsser med en anden fyr - Christ - pardon my french - men helt ærligt ... lever vi ikke i et fordomsfrit land ... I guess not :-/
Grrrr ... Skulle have været i biffen her kl. 21.30 og så ringer personen, som havde lovet at give billetten og aflyser ... nå - godt man kan tage hjem til endnu en genudsendelse på en af diverse kanaler :-/
Ærgerligt. EDIT: var det "La délicatesse" i skulle se? Så det vist i 'hvilken fil skal du til at se nu?'-tåden :)
Grunden var at kæresten vil ikke have han så en film om bøsser med en anden fyr - Christ - pardon my french - men helt ærligt ... lever vi ikke i et fordomsfrit land ... I guess not :-/
Huh...?
Altså var kæresten også en mand? Eller en pige der åbenbart er meget usikker på sin kærestes seksualitet??
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Kæresten er en kvinde/pige på 25 år - han er 40 år - som er pokkers umoden - blank er måske mere det rette ord - undskyld, som han er faldet pladask for. Hun er en meget bestemt dame, som står helt af når der snakkes film eller anden kultur og dybere snakke.
Jeg sidder lettere øv med den der velkendte og tunge klump i maven. En symbiose af tristhed og frustration har meldt sig fordi min dejlige søn ikke helt kan følge med i skole-racet.
Det er som at se sit eget gamle spejlbillede og igennem dette, føler jeg lidt jeg ved hvad han har i vente i de kommende mange år.
Jeg troede, ganske naivt, at ved at give ham hvad jeg selv synes jeg manglede, et stabilt hjem med stabile forældre som går op i leg med bogstaver/tal, ja så håbede jeg at netop dét ville gøre forskellen. I denne her omgang lader det til at arven har vundet over miljøet.
(Beklager hvis I synes jeg læsser lidt for meget af herinde Ü )
Hjemme hos os, er vi blevet enige om at vi opmuntrer på de områder børnene viser sig gode i skolen, og har fokus på det. Man kan ikke være god til alt, så man må arbejde med de kort man har fået spillet. Vi er begge fjog til matematik, og jeg selv blev punket af mine forældre over aftensbordet, hvor jeg græd over det jeg ikke forstod. Og de blev ved og ved. Det skal mine børn ikke opleve. De er endnu små (hhv. snart 4 og 1½) men vi snakker meget om videnskab, verden omkring os, sociale færdigheder osv. Men selvfølgelig på et sprog de forstår, og kan relatere til. Fx. spurgte min datter, om jeg ikke var bange for at blive spist af dinosaurer da jeg var lille :) Jeg tror på at nurse det de kan, og skide helvede i alt det andet, og så rose for det gode, og forklare at alle ikke kan alt, til alt det andet. Jeg tror ikke helt på arv, mere på miljø (ikke henvendt på dig, da jeg ikke kender dig fra noget miljømæssigt, mere en god lasagne ;)) Jeg ser det som min opgave som forældre, at opmuntre og skabe glæde ved at lære og forundres. Hvorvidt det bliver nemt eller svært ved jeg jo ikke, da de stadig er små, men jeg gør mit bedste for at forklare verdens sammenhæng allerede nu. Håber du kunne bruge det til bare lidt, og du læsser ikke noget af herinde. Vi er her jo netop for at shoote the shit på den ene eller anden måde :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#38851 Takfornu 13 år siden
#38852 Ericmase 13 år siden
Ærgerligt. EDIT: var det "La délicatesse" i skulle se? Så det vist i 'hvilken fil skal du til at se nu?'-tåden :)
#38853 Takfornu 13 år siden
#38854 wimmie 13 år siden
Huh...?
Altså var kæresten også en mand?
Eller en pige der åbenbart er meget usikker på sin kærestes seksualitet??
#38855 davenport 13 år siden
#38856 Takfornu 13 år siden
#38857 misuma 13 år siden
Det er som at se sit eget gamle spejlbillede og igennem dette, føler jeg lidt jeg ved hvad han har i vente i de kommende mange år.
Jeg troede, ganske naivt, at ved at give ham hvad jeg selv synes jeg manglede, et stabilt hjem med stabile forældre som går op i leg med bogstaver/tal, ja så håbede jeg at netop dét ville gøre forskellen. I denne her omgang lader det til at arven har vundet over miljøet.
(Beklager hvis I synes jeg læsser lidt for meget af herinde Ü )
#38858 davenport 13 år siden
Vi er begge fjog til matematik, og jeg selv blev punket af mine forældre over aftensbordet, hvor jeg græd over det jeg ikke forstod. Og de blev ved og ved. Det skal mine børn ikke opleve.
De er endnu små (hhv. snart 4 og 1½) men vi snakker meget om videnskab, verden omkring os, sociale færdigheder osv. Men selvfølgelig på et sprog de forstår, og kan relatere til.
Fx. spurgte min datter, om jeg ikke var bange for at blive spist af dinosaurer da jeg var lille :)
Jeg tror på at nurse det de kan, og skide helvede i alt det andet, og så rose for det gode, og forklare at alle ikke kan alt, til alt det andet.
Jeg tror ikke helt på arv, mere på miljø (ikke henvendt på dig, da jeg ikke kender dig fra noget miljømæssigt, mere en god lasagne ;))
Jeg ser det som min opgave som forældre, at opmuntre og skabe glæde ved at lære og forundres. Hvorvidt det bliver nemt eller svært ved jeg jo ikke, da de stadig er små, men jeg gør mit bedste for at forklare verdens sammenhæng allerede nu.
Håber du kunne bruge det til bare lidt, og du læsser ikke noget af herinde. Vi er her jo netop for at shoote the shit på den ene eller anden måde :)
#38859 Highland Park 13 år siden
#38860 davenport 13 år siden