Gravatar

#38861 wimmie 13 år siden

misuma (38857) skrev:
Jeg sidder lettere øv med den der velkendte og tunge klump i maven. En symbiose af tristhed og frustration har meldt sig fordi min dejlige søn ikke helt kan følge med i skole-racet.

Det er som at se sit eget gamle spejlbillede og igennem dette, føler jeg lidt jeg ved hvad han har i vente i de kommende mange år.

Jeg troede, ganske naivt, at ved at give ham hvad jeg selv synes jeg manglede, et stabilt hjem med stabile forældre som går op i leg med bogstaver/tal, ja så håbede jeg at netop dét ville gøre forskellen. I denne her omgang lader det til at arven har vundet over miljøet.

(Beklager hvis I synes jeg læsser lidt for meget af herinde Ü )

Er det noget bestemt han har svært ved?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#38862 Highland Park 13 år siden

davenport (38860) skrev:
Ha ha ja, hun spørger også jævnligt til den sten, der faldt ned fra himmelen ;)
Jeg misunder dig. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#38863 Takfornu 13 år siden

#38861 Det skulle jeg også lige til at spørge om ????
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#38864 misuma 13 år siden

Tak for ordene davenport Ü

Wimmie - Han skal i 2. Klasse efter sommerferien, og læsekoden er åbenbart svær at knække, og tal er svære at huske.

Klasselæreren virker ikke så bekymret som jeg, så det vælger jeg at sætte min lid til.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#38865 davenport 13 år siden

Jeg synes du skal tage et over-all view over hvad knægten kan. Vi lærer sgu alle at læse og tælle, og nogen er ordblinde og lærer det så på en anden måde. Det er man langt fremme med, og det implementeres i folkeskoleregi til stadighed.
Skid hul i "hvad man ikke kan" og opmuntre til "det man kan". Han kan være god til at tegne, spille computer, sy stramaj, banke naboens kat osv.
Så tager man da bare udgangspunktet der. Man må (i min optik) bare aldrig pace på de områder barnet ikke er gode til, for så oplever det nederlag, og det fører til depressioner osv. senere i livet.
Det er måske bare min lille lommefilosofi, men i hvert fald er det den jeg vil følge i min opdragelsesform. Håber du kan bruge det til noget om ikke andet :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#38866 Castanea 13 år siden

misuma (38864) skrev:
og læsekoden er åbenbart svær at knække

Det er det mest elementære grundlag i skolen, så det er klart, at læsesvaghed vækker frustration hos forældrene. Ved du, om der er tale om visuelle eller/og auditive vanskeligheder? Ekstra fokus på stavelses- og vokallære samt lyd- og ordbilledmetodik er vejen frem!

davenport (38865) skrev:
Vi lærer sgu alle at læse

... er dog sandt. Det er faktisk sært, at de fleste børn lære at læse så hurtigt. Og det har nødvendigvis ikke noget med barnets intelligens at gøre.
Gravatar

#38867 gi-jones 13 år siden

misuma (38864) skrev:
Han skal i 2. Klasse efter sommerferien, og læsekoden er åbenbart svær at knække, og tal er svære at huske.
Jeg ved ikke så meget om børn, men som jeg husker det er det altså ikke specielt bekymrende. Især læsefærdighederne har det med at komme dumpende lige pludseligt. Sørg for at læse højt for ham, og lære ham om alt det fede ved bøger - så når han en dag fanger det har han lysten til at bruge det til noget. Det er ligesom at køre bil - man bliver kun god til det hvis man bruger det.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#38868 MOVIE1000 13 år siden

davenport (38860) skrev:
Ha ha ja, hun spørger også jævnligt til den sten, der faldt ned fra himmelen ;)

Hvad er det for en sten??
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#38869 Wangsgaard 13 år siden

misuma (38864) skrev:
Tak for ordene davenport Ü

Wimmie - Han skal i 2. Klasse efter sommerferien, og læsekoden er åbenbart svær at knække, og tal er svære at huske.

Klasselæreren virker ikke så bekymret som jeg, så det vælger jeg at sætte min lid til.

Jeg havde også sindsyg svært ved at læse i starten og min mor sad med mig hver aften og læste bøger. Men så en dag kunne lige pludselig læse, så fortvivl ikke han skal nok lære det :-)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#38870 bhs 13 år siden

Trist at høre. Har selv et par stykker af sådan nogle i min vennekreds og jeg er meget tæt på at cutte kontakten med personerne grunden nogle af de samme problemer. Med en af mine venner, kan vi ikke være udenfor et par timer uden hende, før hun skal sende ham mindst 15 sms'er og kontant have at vide, hvad vi skal lave, hvor vi skal hen mm..

Skriv ny kommentar: