Gravatar

#39931 elwood 13 år siden

Enig, jeg synes og huske der var en anden film, hvor samme scenarie viste sig i starten.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#39932 Highland Park 13 år siden

#39929: Naturligvis, den mulighed overså jeg. Årsagen til at CinemaxX-biograferne allerede figurerer på Kino.dk-oversigten er udelukkende pga. den planlagte forpremiere fredag d. 28 september:
http://www.kino.dk/booking/browse?movie_nid=961558...
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#39933 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden

Jeg sidder og eksperimenter lidt med Dropbox i forhold til arbejdet. Jeg har tænkt mig at lave et lille eksempel på hvordan brugen af en tablet kan fungere som et glimrende alternativ til alt det crap der udskrives på daglig basis og derefter lave et overslag på hvor mange penge vi kan spare på det.
Gravatar

#39934 danschier.dk 13 år siden

Rart at vide at Apple i det mindste godt kunne lide Prometheus ;)

https://www.dropbox.com/s/2iqecyp8thtlhu2/apple_os...
Gravatar

#39935 Twister 13 år siden

Thomsen (39926) skrev:
Ja, jeg hørte fra en medstuderende i går, at der havde været ca. 70 til kurset, så det er nok en god idé at møde op tidligt.

Jep vi var ret mange. Håber på der er nogen der melder fra til kurset løbende, så der ikke bliver så trængt. Nu var første time jo også introduktionen, med de mange startinformationer omkring det ene og det andet, så det er nok naturligt at der har været ekstra mange studerende til lige netop den time :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#39936 Twister 13 år siden

Thomsen (39926) skrev:
Jeg har desværre brugt begge tilvalgs- og produktionsmodulet på praktik og Journalisthøjskolens Tillægsuddannelse. Men man kan som regel godt kringle det alligevel.

ah, det var synd. Ja, man kan jo altid prøve at argumentere for at faget indeholder elementer der kan passe til et andet modul. Jeg forsøger så vidt muligt at holde mig til de anbefalede moduler så jeg undgår en eller anden underlig eksamen der ikke passer så godt til faget.

Thomsen (39923) skrev:
Der er et lydskursus, som kunne være interessant, fordi jeg går og arbejder på noget omkring brugen af musik i horrorfilm som "emotionel priming". Men kurset handler kun om lydeffekter, ikke musik, og den indiske underviser er temmeligt svær at forstå.

Har du overvejet Torben Grodals "Visuel æstetik, kreativitet og kunstfilm". Det følger jeg lige pt. og Grodal tager flere gange fat i brugen af lyd og musik som æstetisk virkemiddel og styrende element. Til første undervisningsgang fortalte han os sågar at faget burde have hedder "Audiovisuel æstetik, kreativitet og kunstfilm". Det er mit indtryk at han også løbende vil tage fat i lyd og musik delen af de film vi gennemgår. Vi snakkede ihvertfald en del om det idag angående Melancholia og Close Encounter of the third kind.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#39937 davenport 13 år siden

Er det universitet i går på og hvordan fungerer det? Må man bare gå til det man vil?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39938 Twister 13 år siden

davenport (39937) skrev:
Er det universitet i går på og hvordan fungerer det? Må man bare gå til det man vil?

Ja Københavns Universitet. Thomsen studerer medievidenskab mens jeg studerer filmvidenskab. Fordi film også er et medie er vores uddannelser tæt forbundet.

Hvert år bliver der udbudt en række af fag. Man må selv styre hvilke af disse fag man vil følge. Men de fag du vælger at gå til eksamen i (og som dermed bliver officielle og kommer på dit eksamensbevis) skal passe med de forskellige moduler vi er i besiddelse af. Thomsen har som medievidenskaber en bestemt række moduler, mens jeg som filmvidenskab har en række andre moduler. Disse moduler beskriver forskellige eksamensformer og faglige elementer som vi SKAL igennem på vores uddannelse, men rækkefølgen af disse, og hvilke fag vi vælger at fylde de forskellige modul-kasser op med, er i princippet op til os selv.

Valgfriheden er dog selvfølgelig med en vis begrænsning på den måde at visse fag jo af natur bare ikke lige passer ret godt til det enkelte modul. Men som udgangspunkt har vi stor frihed til at tilrettelægge vores egne uddannelser.
Gravatar

#39939 MMB 13 år siden

De studerer Film- og medievidenskab på KU. :) Twister er i gang med at tage sin kandidat i Filmvidenskab, mens jeg stadig tror, at Thomsen er ved at tage sin bachelor i Film- og medievidenskab.

EDIT: For langsom og åbenbart heller ikke præcis nok. :P
Gravatar

#39940 Twister 13 år siden

Foeller (39939) skrev:
EDIT: For langsom og åbenbart heller ikke præcis nok. :P

Men det var tæt på ;)

Korrekt at jeg læser kandidat i filmvidenskab, men Thomsen er også på kandidaten (og længere i forløbet end jeg), han studerer dog medievidenskab.

Film- og medievidenskab er navnet på bachelor delen :)

Skriv ny kommentar: