Gravatar

#39941 wimmie 13 år siden

MOVIE1000 (39922) skrev:
HOLD KÆFT!!! Det er et sødt profilbillede wimmie :D

Tak :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#39942 MMB 13 år siden

Twister (39940) skrev:
Men det var tæt på ;)

Film- og medievidenskab er navnet på bachelor delen :)

Jep, den er jeg med på. Min eneste fejl var, at jeg troede, Thomsen stadig var på bachelor-delen. :) So near and yet so far.
Gravatar

#39943 davenport 13 år siden

Hvad er rækkefølgen så? Bachelor - kandidat - professor??
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39944 Slettet Bruger [2193683797] 13 år siden

#39943 Jeps. En Phd (som er den der kommer efter kandidat) er dog en stilling man skal søge og som man naturligvis også får løn for. En løn som dog ikke er særlig høj i forhold til arbejdsbyrden.
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#39945 Ericmase 13 år siden

The Movie Nerd is here...
Gravatar

#39946 davenport 13 år siden

Må man kun kalde sig professor, hvis man arbejder på et universitet?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#39947 Skeloboy 13 år siden

davenport (39946) skrev:

"En professor er en underviser og forsker af højeste rang ved en højere læreanstalt. Professoren er højest placeret i det akademiske hierarki på universitetet; under professoren findes fx lektorer og adjunkter. En professor kan fungere som leder for en forskergruppe eller en afdeling på et af universitetsinstitut og have ansvar for dets drift."

Og nu til noget helt andet:

Har lige set, at The Rock har 7.4 på IMDB...vildt nok alligevel
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#39948 Wangsgaard 13 år siden

davenport (39946) skrev:

bachelor kandidat - pHd - Post. doc - Associate professor - professor - Doktor grad
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#39949 Kiksmann 13 år siden

Skeloboy (39881) skrev:
Har fået et job...sort of

Men jeg har fået at vide, at jeg nok skal blive lært op i alle områder, så jeg kan få så mange timer som muligt...

Tillykke med det :)
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#39950 Thomsen 13 år siden

davenport (39937) skrev:
Er det universitet i går på og hvordan fungerer det? Må man bare gå til det man vil?

Det kommer an på, hvor man er i sin uddannelse. På bachelor-niveauet, der er uddannelsens 3-årige grunddel, ligger fagene fast. Men der er også en række valgfag i forløbet, som man enten kan vælge at tage på sit eget fag, på et andet fag eller som noget helt nyt ved at gå i praktik. Dengang jeg tog min bachelor havde man et helt år med valgfag, men det er vistnok lavet om, så det nu kun er et halvt eller trekvart år.

På overbygningen, det vil sige den 2-årige kandidat, vælger man selv fuldstændigt frit ud fra de fag, der bliver udbudt.

En kandidat i Medievidenskab består af 7 "moduler" - 4 obligatoriske fagmoduler, 2 valgfrie og et speciale. Modulerne har navne som "organisations- og institutionsanalyse", "medier, æstetik og genrer", "modtager- og brugeranalyse" eller "medieproduktion og formidling".

Hvert halve år bliver der så udbudt 10-15 fag, og underviseren har i sin beskrivelse af faget bestemt, hvilket/ hvilke modul/-er faget retter sig imod. De fleste fag kan tages som flere moduler. Modulerne beskriver egentligt bare et emneområde, man skal beskæftige sig med i løbet af uddannelsen og en eksamensform. Fx bliver der her i efteråret bl.a. udbudt et manuskriptkursus og et journalistikkursus, som begge kan tages under modulet "medieproduktion og formidling". Hvis man nu allerede har brugt det modul på et andet fag, så kan man altid bruge et af sine "valgfrie" til at tage det.

De valgfrie kan frit bruges til at tage fag på sin egen uddannelse, til at gå i praktik eller til at tage fag på en anden uddannelse. Jeg har fx brugt mine to valgfrie + et af de obligatoriske moduler på at tage en tillægsuddannelse på Journalisthøjskolen og på at være i praktik.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.

Skriv ny kommentar: