Utroligt, virkelig utroligt, at folk ikke er i stand til at se sådanne tegneserier som et produkt af den tid de er lavet i... og alle andre værker, for den sags skyld.
#40201 Svenskerne har jo aldrig lært at tænke sig, men skal have det kulturradikale parnas til først at udvælge den mængde af valgmuligheder, som ikke udgør nogen trussel mod den elitære magtelites politiske korrekthed. I den henseende kan Sverige sammenlignes lidt med Hong Kong, selvom sidstnævnte befolkning trods alt stadig kan huske en tid med frie valg og tanker.
På alle måde en tåbelig tanke, at alting ville blive bedre, hvis blot vi lader som om fortiden ikke eksisterer. Verdenslitteraturen er fyldt at værker som i så fald skulle fjernes.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Ah, det er er da positivt at beslutningen er blevet ændret. Ja, der er masser af værker igennem historien der skulle brændes på bålet, hvis vi går efter sådanne regler og det er jo det glade vanvid.
Jeg kan dog læse mig til, at der åbenbart er en del ændringer i de danske Tintin-album, der stammer helt tilbage fra 70'erne. Jeg burde faktisk få dem købt til samlingen, det er nogle af de historier, som jeg har læst hundredevis af gange på biblioteket, men aldrig har fået taget mig sammen til at købe selv.
#40203 Det var dog overordentlig positivt at se befolkningen reagerer så stærkt. Forhåbentlig er det noget vi ser mere af hinsidan, når myndighederne fremover sender flere af deres ensretningstiltags prøveballoner til vejrs, som intetkøns personificering, kvindekvoter og berufsverbot af folk med de forkerte politiske holdninger.
Jeg er i sådan noget erhvervspraktik hos Nordjyske Mediers sportsredaktion. Det er dælme underligt at starte ud fra nul som 27årig, men jeg skal være derude i 13 uger, og så må vi se, hvad der derefter skal ske :)
Nice, det lyder da rigtig spændende. :) Held og lykke med det! :)
#40204 Jeg har kun et par enkle af tegneserierne, men jeg lånte også tons af dem på biblioteket i sin tid, hvor især Tintin, Mads og Mette og Linda og Valentin-serierne blev slugt på stribe. Det er lidt ærgerligt ikke at have nogle af dem nu.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Linda og Valentin er i gang med at blive genudgivet på dansk i nogle store, lækre hardcover-udgaver. Der er udkommet fem bøger indtil videre, der dækker 16 album. Nummer seks udkommer i november og nummer syv, den sidste bog, udkommer i starten af 2013. :)
#40201 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Utroligt, virkelig utroligt, at folk ikke er i stand til at se sådanne tegneserier som et produkt af den tid de er lavet i... og alle andre værker, for den sags skyld.
#40202 Richard Burton 13 år siden
#40203 Benway 13 år siden
http://politiken.dk/kultur/boger/ECE1763645/svensk...
På alle måde en tåbelig tanke, at alting ville blive bedre, hvis blot vi lader som om fortiden ikke eksisterer. Verdenslitteraturen er fyldt at værker som i så fald skulle fjernes.
#40204 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Jeg kan dog læse mig til, at der åbenbart er en del ændringer i de danske Tintin-album, der stammer helt tilbage fra 70'erne. Jeg burde faktisk få dem købt til samlingen, det er nogle af de historier, som jeg har læst hundredevis af gange på biblioteket, men aldrig har fået taget mig sammen til at købe selv.
#40205 Richard Burton 13 år siden
#40206 MMB 13 år siden
Nice, det lyder da rigtig spændende. :) Held og lykke med det! :)
#40207 Benway 13 år siden
#40208 Richard Burton 13 år siden
#40209 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Linda og Valentin er i gang med at blive genudgivet på dansk i nogle store, lækre hardcover-udgaver. Der er udkommet fem bøger indtil videre, der dækker 16 album. Nummer seks udkommer i november og nummer syv, den sidste bog, udkommer i starten af 2013. :)
#40210 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden
Haha :D