Hmm, kæresten vil ha' vi ligger 2000 kr til side hver månede i 1 1/2 år pga. konfirmation.
Kald mig bare nærig, men jeg synes skisme det er mange penge. Hvorfor SKAL det gøres så dyrt? Gaah.
Jeg er sgu nok bare skadet af egen oplevelse.
36000 er vist realistisk nok hvis det skal holdes ude i byen og desuden skal være til tøj. Vi gav 600kr pr kurvert til vores bryllup, men det kan nok gøres billigere til en konfirmation.
Og ja det er træls at spare op, men bedre end et dyrt lån og barnet vil nok gerne have en fin fest..
36000 er uanset hvad rigtig mange penge, og jeg ville selv have det dårligt med at skulle bruge så meget på en enkelt dags begivenheder. Men det hele afhænger jo af hvor store forventninger der er til festen, samt hvor mange gæster der skal inviteres med.
Da jeg blev gift sidste år, betalte min hustru og jeg 27000,- alt i alt for et bryllup ude i byen med 40 gæster, og i det beløb er alle udgifter indregnet også brudekjole osv.
Da jeg blev gift sidste år, betalte min hustru og jeg 27000,- alt i alt for et bryllup ude i byen med 40 gæster, og i det beløb er alle udgifter indregnet også brudekjole osv.
Det er mere fornuftigt end hvad man ellers hører i hvert fald :-)
Det er dog stadig mere end jeg og kæresten betaler for vores rejse til Australien til vinter - bare til sammenligning.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Jeg forestiller mig slet ikke den store konfirmation. Lokaler skaffes via svigerfar. Maden er måske den store pengesluger, derefter tøjet. Jeg har virkelig svært ved at forlig med dén pris. Basta.
Der skal vel også være penge til en ordentlig gave ? I disse dage er det jo åbenbart meget almindeligt med fuldstændigt ublu store gaver, og man ønsker vel ikke, at ens barn skal føle sig udenfor :D
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Næh, ærlig talt, så synes jeg det er forfærdeligt. Da min ældste lillebror blev konfirmeret for 3 år siden, da var den generelle tendens blandt hans venner, at gaven fra forældrene helst skulle ligge i omegnen 5-10'000 kroner, mens den fra bedsteforældrenes side gerne lå på omkring de 20k! I mine øjne fuldstændigt vanvittige beløb, ikke mindst fordi hverken vi selv eller hans omgangskreds ligefrem kommer fra Whiskey-bæltet!
Jeg glæder mig på ingen som helst måde til at høre tvillingerne fortælle om deres venners gaver, når de skal konfirmeres om 4 år. Jeg tænker 8-cifrede tal, Bugattis og villalejligheder i Monaco..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Jeg forestiller mig slet ikke den store konfirmation. Lokaler skaffes via svigerfar. Maden er måske den store pengesluger, derefter tøjet. Jeg har virkelig svært ved at forlig med dén pris. Basta.
Okay - når det er sådan det skal holdes, så kan jeg godt se at beløbet er lidt voldsomt. I givet fald burde det kunne klares for det halve eller mindre :)
Verbal (40311) skrev:
36000 er uanset hvad rigtig mange penge, og jeg ville selv have det dårligt med at skulle bruge så meget på en enkelt dags begivenheder. Men det hele afhænger jo af hvor store forventninger der er til festen, samt hvor mange gæster der skal inviteres med.
Ja, det er det. Vi endte med at bruge omkring 50.000, hvoraf mad/feststed stod for en udgift på omkring 30.000 (vi var lige under 50 og fik 3 gratis værelser oven i). Resten er gået til ringe, tøj, transport, blomster, kage osv. Vi syntes det var det værd og syntes heller ikke beløbet var voldsomt, men det er nok fordi vi har familiemedlemmer der har kastet 100.000 efter et bryllup.
Men nu kan et bryllup selvfølgelig ikke sammenlignes med en konfirmation. I min familie har vi altid holdt konfirmationerne hjemme for omkring 30 gæster. Jeg tror ikke mine forældre har brugt over 10.000 på en konfirmation.
Men i dag er det jo noget andet. Det sker jo jævnligt at man høre unge der skal hentes i limousine og fester der holdes ude i byen med det hele.
Prøv at lave et budgetudkast til din kæreste, hvor du har de 3 primære ting: Mad Tøj Gave
Tror ikke min konfirmation var vildt dyr, men den var selvfølgelig heller ikke så håbløst overskruet, som den er nu.
Min mor lavede maden, stak 2 piger 500 kr sort for at servere, den blev holdt hjemme og fik vel forældregaver for omkring de 5000(de obligatoriske anlæg, som man jo fik dengang i 90'erne)
Heldigvis synes min kæreste, at sådan noget er noget pjat...inkl. bryllup...så hvis vi skal giftes, bliver det på Rådhuset.
Min konf. blev holdt hjemme i stuen, med en kogekone i køkkenet. Den vildeste feature var at Super Sisters kom og spillede. (Senere kendt som Me & My - jeg var vildt forelsket i hende den lyshårede Pernille) Jeg fik vidst 4500,- i alt + en tand der var blevet forsølvet. Det største jeg købte var et sæt med orker fra Games Workshop. Ja, det var tider!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Tror ikke min konfirmation kostede over 10.000 kr. Min gave kostede ca. 3000 (stereoanlæg) og leje af forsamlingshus var ca. 1500 kr. Tror der var omkring 40 mennesker med, og maden stod nogle af min mors veninder for at lave og servere. Tror det løb op i knap 5000 kr for mad og løn. Min onkel lavede en kæmpe stor kage; det betalte han selv.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#40311 Verbal 13 år siden
#40312 gi-jones 13 år siden
Det er dog stadig mere end jeg og kæresten betaler for vores rejse til Australien til vinter - bare til sammenligning.
#40313 misuma 13 år siden
#40314 HonoDelLoce 13 år siden
#40315 misuma 13 år siden
#40316 HonoDelLoce 13 år siden
Næh, ærlig talt, så synes jeg det er forfærdeligt. Da min ældste lillebror blev konfirmeret for 3 år siden, da var den generelle tendens blandt hans venner, at gaven fra forældrene helst skulle ligge i omegnen 5-10'000 kroner, mens den fra bedsteforældrenes side gerne lå på omkring de 20k! I mine øjne fuldstændigt vanvittige beløb, ikke mindst fordi hverken vi selv eller hans omgangskreds ligefrem kommer fra Whiskey-bæltet!
Jeg glæder mig på ingen som helst måde til at høre tvillingerne fortælle om deres venners gaver, når de skal konfirmeres om 4 år. Jeg tænker 8-cifrede tal, Bugattis og villalejligheder i Monaco..
#40317 tiany 13 år siden
Okay - når det er sådan det skal holdes, så kan jeg godt se at beløbet er lidt voldsomt. I givet fald burde det kunne klares for det halve eller mindre :)
Ja, det er det. Vi endte med at bruge omkring 50.000, hvoraf mad/feststed stod for en udgift på omkring 30.000 (vi var lige under 50 og fik 3 gratis værelser oven i).
Resten er gået til ringe, tøj, transport, blomster, kage osv.
Vi syntes det var det værd og syntes heller ikke beløbet var voldsomt, men det er nok fordi vi har familiemedlemmer der har kastet 100.000 efter et bryllup.
Men nu kan et bryllup selvfølgelig ikke sammenlignes med en konfirmation.
I min familie har vi altid holdt konfirmationerne hjemme for omkring 30 gæster. Jeg tror ikke mine forældre har brugt over 10.000 på en konfirmation.
Men i dag er det jo noget andet. Det sker jo jævnligt at man høre unge der skal hentes i limousine og fester der holdes ude i byen med det hele.
#40318 Skeloboy 13 år siden
Prøv at lave et budgetudkast til din kæreste, hvor du har de 3 primære ting:
Mad
Tøj
Gave
Tror ikke min konfirmation var vildt dyr, men den var selvfølgelig heller ikke så håbløst overskruet, som den er nu.
Min mor lavede maden, stak 2 piger 500 kr sort for at servere, den blev holdt hjemme og fik vel forældregaver for omkring de 5000(de obligatoriske anlæg, som man jo fik dengang i 90'erne)
Heldigvis synes min kæreste, at sådan noget er noget pjat...inkl. bryllup...så hvis vi skal giftes, bliver det på Rådhuset.
#40319 davenport 13 år siden
Den vildeste feature var at Super Sisters kom og spillede. (Senere kendt som Me & My - jeg var vildt forelsket i hende den lyshårede Pernille)
Jeg fik vidst 4500,- i alt + en tand der var blevet forsølvet.
Det største jeg købte var et sæt med orker fra Games Workshop.
Ja, det var tider!!
#40320 wimmie 13 år siden
Min onkel lavede en kæmpe stor kage; det betalte han selv.