1) Porre i det attende århundrede 2) Røg og dennes forbindelse til tin 3) Er hvepse nazister? (Og i så fald hvorfor/ hvorfor ikke?) 4) Findes der gær i virkeligheden? 5) Flamenco i proteser 6) Zambia - et sted i Limfjorden
?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Efter at have hørt Misuma og Thomsen tale "varmt" om den, fik jeg i går set Sphere
Filmen er okay, men med bogen i meget frisk erindring synes jeg alligevel, at der var for mange ting, der manglede, samtidigt med, at der nogle steder blev lavet ændringer, jeg ikke brød mig om.
For det første er selve kuglens udseende (og egenskaber) ikke i overensstemmelse med bogen, og jeg kunne ærlig talt meget bedre lide bogens idéer. Jeg kan ærlig talt heller ikke se, hvorfor man har valgt at lave om på den, når den nu alligevel er 100% CGI i filmen. At lave udseendet fra bogen kan på ingen måde have været dyrere / mere kompliceret, end det, der vises i filmen.
Der mangler også alt for mange informationer undervejs, og selvom jeg godt ved, at alt ikke kan nås i en film med spilletid på omkring de to timer, så var det dog alligevel frustrerende. F.eks. kommer besætningen alt for nemt om ved at "afkode" beskederne på computerskærmen, ligesom der i filmen skabes et kæmpe plothul, der ikke er i bogen på grund af en "kreativ ændring" i filmen (her tænker jeg på "rumvæsenets" navn og hvordan det "ændrer sig" - så har jeg ikke spoilet noget). De to kvindelige besætningsmedlemmer gøres også alt for meget til bi-figurer, der ikke har nogen anden eksistensgrundlag end at dø. Men værst er den store ændring af Beth-karakteren. I bogen finder jeg hende slet ikke så tvetydig som i filmen, men alligevel langt mere "ulæselig". Hendes karakter fremstår i filmen som en tæt-ved-psykotisk pillemisbruger, der ikke har styr på noget som helst, mens den alt-dominerende egenskab ved hende i bogen, nemlig hende "had til alle mænd", slet ikke fremvises i filmen.
Og så er hele bogens lækre, tve-tydige slutning gået fuldstændigt af fløjten og erstattet af et typisk Hollywood'sk kan-du-se-moralen-setup, der hænger mig langt ud af halsen.
6/10 fordi den trods alt holder sig nogenlunde inden for bogens rammer og formår at give lidt af den samme kriblen under huden, som bogen gjorde.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Der er nu kun et par dage til Lissabonsagen skal afgøres ved Højesteret. Sagen har været stort set ignoreret af medierne, men går ud på at få afklaret om daværende regering begik grundlovsbrud ved at tiltræde Lissabon-traktat i 2008.
Man kan melde sig som støtteperson her > http://www.skrivunder.net/lissabonsagen Det er vigtigt at så mange støtter op som muligt, for understrege at det er en vigtig sag for alle danskere.
Niels Hausgaard's opfording til at melde sig som støtteperson ->
Advokat Ole Krarup om folkeafstemningskomiteen 2010:
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
1) Porre i det attende århundrede 2) Røg og dennes forbindelse til tin 3) Er hvepse nazister? (Og i så fald hvorfor/ hvorfor ikke?) 4) Findes der gær i virkeligheden? 5) Flamenco i proteser 6) Zambia - et sted i Limfjorden
?
Interessante forslag, men siden at det skal høre under faget Sport og Medier, så tror jeg desværre ikke at der er nogen af forslagende der dur :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Jeg er sikker på at jeg kunne få sport og medier til at indgå på et eller andet niveau i dem alle !! ;) Porre er sunde, røg er usundt (det er tin også), man kan rende fra hvepse, hvis gær findes, svulmer man op ved indtagelse, proteser - ham OL løberen anyone??, og Zambia... Jamen de er jo også hurtige dernede (-oppe). Og det hele kan dækkes af medier... Viola!
;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Fik afsluttet min sidste mundtlige eksamen evah (i hvert fald på uni-niveau) i dag med et 10-tal.
Jeg syntes ellers, det gik forfærdeligt. Og det blev ikke bedre af, at ham, der var oppe før mig, scorede et 12-tal. Så kom der da først gang i nerverne.
Men anyway, overstået, og om et par timer står den endeligt på Hobitten, som jeg ikke har fået set endnu.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Fik afsluttet min sidste mundtlige eksamen evah (i hvert fald på uni-niveau) i dag med et 10-tal.
Jeg syntes ellers, det gik forfærdeligt. Og det blev ikke bedre af, at ham, der var oppe før mig, scorede et 12-tal. Så kom der da først gang i nerverne.
Men anyway, overstået, og om et par timer står den endeligt på Hobitten, som jeg ikke har fået set endnu.
Tillykke med det. Det er sjovt som det kan være svært at fornemme om det er gået godt eller skidt til en eksamen. Jeg har både prøvet at have følelsen af at det var gået godt, hvor det rent var tilfældet, men også prøvet at tænke at det jeg havde leveret virkelig var lort og alligevel fået 12. God fornøjelse med filmen i øvrigt! En oplagt film at se ovenpå sådan en vigtig dag :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
#41901 davenport 13 år siden
1) Porre i det attende århundrede
2) Røg og dennes forbindelse til tin
3) Er hvepse nazister? (Og i så fald hvorfor/ hvorfor ikke?)
4) Findes der gær i virkeligheden?
5) Flamenco i proteser
6) Zambia - et sted i Limfjorden
?
#41902 HonoDelLoce 13 år siden
Filmen er okay, men med bogen i meget frisk erindring synes jeg alligevel, at der var for mange ting, der manglede, samtidigt med, at der nogle steder blev lavet ændringer, jeg ikke brød mig om.
For det første er selve kuglens udseende (og egenskaber) ikke i overensstemmelse med bogen, og jeg kunne ærlig talt meget bedre lide bogens idéer. Jeg kan ærlig talt heller ikke se, hvorfor man har valgt at lave om på den, når den nu alligevel er 100% CGI i filmen. At lave udseendet fra bogen kan på ingen måde have været dyrere / mere kompliceret, end det, der vises i filmen.
Der mangler også alt for mange informationer undervejs, og selvom jeg godt ved, at alt ikke kan nås i en film med spilletid på omkring de to timer, så var det dog alligevel frustrerende. F.eks. kommer besætningen alt for nemt om ved at "afkode" beskederne på computerskærmen, ligesom der i filmen skabes et kæmpe plothul, der ikke er i bogen på grund af en "kreativ ændring" i filmen (her tænker jeg på "rumvæsenets" navn og hvordan det "ændrer sig" - så har jeg ikke spoilet noget).
De to kvindelige besætningsmedlemmer gøres også alt for meget til bi-figurer, der ikke har nogen anden eksistensgrundlag end at dø.
Men værst er den store ændring af Beth-karakteren. I bogen finder jeg hende slet ikke så tvetydig som i filmen, men alligevel langt mere "ulæselig". Hendes karakter fremstår i filmen som en tæt-ved-psykotisk pillemisbruger, der ikke har styr på noget som helst, mens den alt-dominerende egenskab ved hende i bogen, nemlig hende "had til alle mænd", slet ikke fremvises i filmen.
Og så er hele bogens lækre, tve-tydige slutning gået fuldstændigt af fløjten og erstattet af et typisk Hollywood'sk kan-du-se-moralen-setup, der hænger mig langt ud af halsen.
6/10 fordi den trods alt holder sig nogenlunde inden for bogens rammer og formår at give lidt af den samme kriblen under huden, som bogen gjorde.
#41903 Kisbye 13 år siden
Man kan melde sig som støtteperson her > http://www.skrivunder.net/lissabonsagen
Det er vigtigt at så mange støtter op som muligt, for understrege at det er en vigtig sag for alle danskere.
Niels Hausgaard's opfording til at melde sig som støtteperson ->
Advokat Ole Krarup om folkeafstemningskomiteen 2010:
#41904 Kruse 13 år siden
Interessante forslag, men siden at det skal høre under faget Sport og Medier, så tror jeg desværre ikke at der er nogen af forslagende der dur :)
#41905 davenport 13 år siden
Porre er sunde, røg er usundt (det er tin også), man kan rende fra hvepse, hvis gær findes, svulmer man op ved indtagelse, proteser - ham OL løberen anyone??, og Zambia... Jamen de er jo også hurtige dernede (-oppe). Og det hele kan dækkes af medier... Viola!
;)
#41906 Batsy 13 år siden
#41907 Thomsen 13 år siden
#41908 misuma 13 år siden
#41909 Collateral 13 år siden
Tillykke med det. Det er sjovt som det kan være svært at fornemme om det er gået godt eller skidt til en eksamen. Jeg har både prøvet at have følelsen af at det var gået godt, hvor det rent var tilfældet, men også prøvet at tænke at det jeg havde leveret virkelig var lort og alligevel fået 12. God fornøjelse med filmen i øvrigt! En oplagt film at se ovenpå sådan en vigtig dag :)
#41910 Slettet Bruger [4095312732] 13 år siden