Tillykke til alle fødselsdagsfolkene, forældrene og hvem der ellers skal ha' en lykønskning siden sidst!
Det er vidst et godt stykke tid siden jeg har skrevet herinde, men følger en del med. Jeg kommer meget nemt til at 'isolere' mig herunder arbejdsløsheden, så tænker jeg må prøve i det mindste at være lidt mere digitalt social :)
Jeg er på jobsøgningskursus for tiden, så har efterhånden brugt et godt stykke tid på at stirre blankt på punktet 'Profil'/'Om mig' på mit CV, det kan altså være svært. Men er rimelig stolt af mig selv: vi fik mulighed for at få optaget en kort præsentationsvideo og den fik jeg faktisk forholdsvis hurtigt klaret - nu må jeg se hvordan det endelige klippede resultat bliver, men lige meget hvad er det en sejr for kamera-sky mig :)
Skeloboy, krydser fingre for at du får jobbet, det lyder godt.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Har lige fået udbetalingsmeddelelse fra Udbetaling DK med Børnefamilieydelse. Det var de penge vi skulle leve af, men de har modregnet institution, da vi var lidt bagud, så nu har vi stadig 76 kr. at leve for resten af måneden.. Det er satme ikke sjovt, når den store siger "mmm, i morgen skal vi have sodavand, for dér er det fredag" og min eneste tanke er, gad vide hvor vi skal få penge til det?? Men selvfølgelig kommer børnene aldrig til at mærke det. Skal nok skaffe noget sodavand, men det er snart ved at køre os helt i bund, aldrig at have nogen som helst penge. Jeg har ladet mig forstå, at en almindelig familie skal lade sig nøjes med 12.500,- når alt er betalt. Vi har 0,- Hold nu kæft, 12.500,-???? Jeg kan ikke engang forestille mig hvordan det er?
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Når dagpenge ikke slår til, og banken ikke vil hjælpe med fx. udsættelse af lån. Vi har levet på en sten i snart et år, og kan ikke trække på flere veksler. Hele budgettet er skåret ind til benet, og der er ikke mere at hente. Vi plejer at holde snuden lige over vandet vha. børnepengene, men når de heller ikke er der, så er der ikke meget at gøre. Og tak :)
Når dagpenge ikke slår til, og banken ikke vil hjælpe med fx. udsættelse af lån. Vi har levet på en sten i snart et år, og kan ikke trække på flere veksler. Hele budgettet er skåret ind til benet, og der er ikke mere at hente. Vi plejer at holde snuden lige over vandet vha. børnepengene, men når de heller ikke er der, så er der ikke meget at gøre. Og tak :)
Har I overvejet at snakke med gældsrådgivningen? Det er gratis og uforpligtende:
Ja, har overvejet det kraftigt, men så vidt jeg ved, er den nærmeste i Esbjerg, og det lyder måske latterligt, men vi har ikke råd til den tur.. Men jeg tror heller ikke de kan hjælpe meget, da alt er regnet til bunds og gennemset af kloge øjne.
#41931 tiany 13 år siden
#41932 Thomsen 13 år siden
#41933 lagoni 13 år siden
Det er vidst et godt stykke tid siden jeg har skrevet herinde, men følger en del med. Jeg kommer meget nemt til at 'isolere' mig herunder arbejdsløsheden, så tænker jeg må prøve i det mindste at være lidt mere digitalt social :)
Jeg er på jobsøgningskursus for tiden, så har efterhånden brugt et godt stykke tid på at stirre blankt på punktet 'Profil'/'Om mig' på mit CV, det kan altså være svært. Men er rimelig stolt af mig selv: vi fik mulighed for at få optaget en kort præsentationsvideo og den fik jeg faktisk forholdsvis hurtigt klaret - nu må jeg se hvordan det endelige klippede resultat bliver, men lige meget hvad er det en sejr for kamera-sky mig :)
Skeloboy, krydser fingre for at du får jobbet, det lyder godt.
#41934 Skeloboy 13 år siden
Der gjorde jeg desværre ikke :(
Men der er en stilling på OFF, som jeg nu søger...mon ikke det skulle kun lade sig gøre ;)
#41935 davenport 13 år siden
Har lige fået udbetalingsmeddelelse fra Udbetaling DK med Børnefamilieydelse.
Det var de penge vi skulle leve af, men de har modregnet institution, da vi var lidt bagud, så nu har vi stadig 76 kr. at leve for resten af måneden..
Det er satme ikke sjovt, når den store siger "mmm, i morgen skal vi have sodavand, for dér er det fredag" og min eneste tanke er, gad vide hvor vi skal få penge til det??
Men selvfølgelig kommer børnene aldrig til at mærke det. Skal nok skaffe noget sodavand, men det er snart ved at køre os helt i bund, aldrig at have nogen som helst penge.
Jeg har ladet mig forstå, at en almindelig familie skal lade sig nøjes med 12.500,- når alt er betalt. Vi har 0,-
Hold nu kæft, 12.500,-???? Jeg kan ikke engang forestille mig hvordan det er?
#41936 lagoni 13 år siden
Det var da trist at høre. Men ja, den hos OFF må du ganske fine chancer ved :)
#41937 misuma 13 år siden
#41938 davenport 13 år siden
Vi plejer at holde snuden lige over vandet vha. børnepengene, men når de heller ikke er der, så er der ikke meget at gøre.
Og tak :)
#41939 wimmie 13 år siden
Har I overvejet at snakke med gældsrådgivningen? Det er gratis og uforpligtende:
læs lidt her
#41940 davenport 13 år siden