Gravatar

#42491 davenport 13 år siden

Såvidt jeg ved, skal du optjene 1924 timer (1 års fuld tid) for at få højeste sats, ellers regner de en lavere udbetaling. Kun alm. lønnet arbejde gælder, altså ikke løntilskud etc.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42492 Hånter 13 år siden

Skeloboy (42489) skrev:
Har ikke flere dagpenge, så nu står den på kontanthjælp...og hvorfor skal jeg så være med i en a-kasse? Kan jeg ikke bare melde mig ind igen, når jeg får et arbejde?

Hvis du skal på kontanthjælp, er der ingen grund til at være medlem af en A-kasse. For at være berettiget til dagpenge, skal du have optjent 1924 arbejdstimer inden for 3 år.

Den dagpengesats du evt. kan få, udregnes af din indkomst i det forgangende år (hvor du har været medlem af en a-kasse) - er det over 21.500 (ca) i gennemsnit/måned, er du berettiget til max dagpengesats.

Som udgangspunkt, hvis du er ledig og på kontanthjælp, kan det ikke svare sig at være medlem af a-kasse/fagforening.
Gravatar

#42493 Skeloboy 13 år siden

davenport (42491) skrev:
Såvidt jeg ved, skal du optjene 1924 timer (1 års fuld tid) for at få højeste sats, ellers regner de en lavere udbetaling. Kun alm. lønnet arbejde gælder, altså ikke løntilskud etc.

Men tjener jeg ikke de timer op, selvom jeg ikke er medlem af en a-kasse?

HonoDelLoce (42490) skrev:
så er det et mindre antal timer/dage/uger, du skal arbejde, for igen at være berettiget til dagpenge,

Nej, det er det samme antal timer.

Hånter (42492) skrev:
Som udgangspunkt, hvis du er ledig og på kontanthjælp, kan det ikke svare sig at være medlem af a-kasse/fagforening.

Hvor sikker er du på det? For vil jo nødig sætte mig selv i en dårligere situation :) - og dog vil jeg gerne spare de 1400 kr/kvartalet...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#42494 Hånter 13 år siden

Du tjener ingen timer op, medmindre du er medlem af en a-kasse. Dog tæller løntilskud/flex-job ikke med i de timer.

Alt efter hvad du har af timer (hvor længe har du været medlem af en a-kasse/hvor meget har du arbejdet inden for de sidste 3 år?) - det hele bliver udregnet i timer og du skal, som tidligere nævnt, have optjent 1924 arbejdstimer inden for de sidste 3 år for at få dagpenge.

Jeg er 100% sikker - jeg arbejder i en a-aksse :)

Edit: Hvis du ønsker, ringer jeg gerne til dig og så tager vi en snak omkring din situation.
Gravatar

#42495 Kisbye 13 år siden

Er der ikke noget med at man kan få netsat kontingent under visse omstændigheder?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#42496 Hånter 13 år siden

Kisbye (42495) skrev:
Er der ikke noget med at man kan få netsat kontingent under visse omstændigheder?

Jo, hvis du er under uddannelse (er du over 30, kræver det at man betaler ind til efterløn).
Gravatar

#42497 Wangsgaard 13 år siden

Ja er også ved at sætte mig ind i dagpenge regler da jeg er ved at være færdig med uddannelsen. Det er virkelig indviklet !
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#42498 Kisbye 13 år siden

Det er indbegrebet af bureaukratisk vandvid. Dagpengeloven fylder 16.000 sider.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#42499 Yellow-TV 13 år siden

Jeg slapper af, efter jeg lige var ved at dø, tidligere idag. Da jeg fik vejr-træknings Problemer. Jeg kunne ikke trække vejret i to minutter, jeg havde intet luft i mig, jeg faldt så om, og dér kunne jeg trække vejret igen, men meget dårligt. Endelig har jeg fået det bedre, bare med nogen smerter.
Gravatar

#42500 Highland Park 13 år siden

... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: