Er der ik godt en der kan fortælle mig hvad Peter Sommer synger i den der nye sang? "Problemerne står i kø, shierne står i kø" Hvad er det ord?? Jeg bliver åndsvag, hvis jeg ikke snart finder ud af det...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Ahhh...For helvede! Tusind tak :) Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har stået stille, og bare ikke få det til at give mening. Så kan den indianer begraves! Tak igen!
Ah, fedt!. Og godt nummer. Med reklame for Wild Magazine. Dem købte jeg trofast (og efterfølgeren Zoo Magazine) og lærte en pæn del ny musik at kende den vej. Og så en artikel om Bowie og hans Outside-projekt som skulle være hans endelige afsked med det kommercielle. Desværre kom der jo som bekendt kun det ene album.
Tak for turen ned gennem memory lane, D. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Så lidt :) Har brugt nogle dage på at læse gamle blade. Især Grungeperioden synes jeg er interessant. Gaffa lærte også mig, at man kan lytte til meget forskelligt musik. Dengang var man enten/eller, når det kom til genrer, men gennem Gaffa (og 120 minutes på MTV) fik jeg en langt bredere smag gennem årene.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
[Stan Winston:] “Everybody who looks at Terminator 2 now thinks that it was all done with CG — and that’s fine with me, as long as they watch the movie and enjoy it. But nearly all of those liquid-metal-man shots were done using our puppets. We created 300 separate effects for Terminator 2. It was the biggest show we’d ever done, up to that time.”
[John Rosengrant:] “By far, the most challenging things we did for Terminator 2 were these physical effects involving the T-1000 character. We did a lot of in-camera magic tricks for that — splitting open bodies, finger blades, heads blowing open, bullet-hit wounds. Every day, there was something new and challenging to do.”
[...]
“Terminator 2 was all-encompassing, and often overwhelming,” John Rosengrant noted. “There were so many gags, so many effects, it felt like we were always playing catch-up. There were lots of puzzles to solve, and very little time to solve them. There was never a moment to just stop and enjoy the process. Because of the number of effects, the variety of effects, the lack of time, and the intensity, Terminator 2 was the most difficult show I’ve ever worked on.”
Det er sjovt at tænke tilbage på, hvor stort et nummer, der i sin tid blev gjort ud af den banebrydende CGI, når mange af de famøse sekvenser netop fungerer takket være den elegante, overbevisende brug af state-of-the-art praktiske effekter.
[Stan Winston:] When you see Arnold, and then puppet, and then Arnold, it's seamless. No one will know. That's what we need to do. And I don't believe that the audience, unless they're looking for it, will ever know when is it real or when is it Memorex?
Det er sjovt at tænke tilbage på, hvor stort et nummer, der i sin tid blev gjort ud af den banebrydende CGI, når mange af de famøse sekvenser netop fungerer takket være den elegante, overbevisende brug af state-of-the-art praktiske effekter.
Absolut. Jeg var ret overrasket, dengang jeg lærte, at skudhullerne i T1000 var praktiske effekter. Jeg havde altid troet, at det var ren CGI. Der blev vist produceret ret mange af skudhullerne, så det er en af de film-props, der er til at komme i nærheden af uden at være millionær. Har bl.a. set dem til salg på eBay.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#42551 davenport 13 år siden
#42552 Wangsgaard 13 år siden
#42553 davenport 13 år siden
#42554 davenport 13 år siden
Hvad er det ord?? Jeg bliver åndsvag, hvis jeg ikke snart finder ud af det...
#42555 Slettet Bruger [2193683797] 13 år siden
#42556 davenport 13 år siden
________
Tjek lige den her leder fra Gaffa i 95 vedr. Internettet og dets betydning:
http://www.e-pages.dk/gaffa/1995-10/1
#42557 Thomsen 13 år siden
Tak for turen ned gennem memory lane, D. :-)
#42558 davenport 13 år siden
#42559 Highland Park 13 år siden
"Terminator 2: Judgment Day - T1000 Effects - Part 1"
&
"Terminator 2: Judgment Day's T-800 - An Interview with Stan Winston"
#42560 Thomsen 13 år siden
Absolut. Jeg var ret overrasket, dengang jeg lærte, at skudhullerne i T1000 var praktiske effekter. Jeg havde altid troet, at det var ren CGI. Der blev vist produceret ret mange af skudhullerne, så det er en af de film-props, der er til at komme i nærheden af uden at være millionær. Har bl.a. set dem til salg på eBay.