Gravatar

#42641 the_paki_don 13 år siden

København...
Gravatar

#42642 Yellow-TV 13 år siden

Vis nu liget af Chavéz!!
Gravatar

#42643 gi-jones 13 år siden

the_paki_don (42639) skrev:
Endnu en afvisning!

"Jeg kan ikke stille skolen til rådighed for den slags filmprodktion." Rektor kan ikke engang stave afvisningen korrekt, fordi hun ryster så meget på hænderne af berøringsangst...

Jesus Christ, det er pinligt at være dansker! Oplysningssamfund, min bare ræv. Ja, jeg sagde ræv.
Hvad har du gjort for at sælge projektet til dem? Kunsten med sådan noget er jo at forklare dem hvorfor det er et godt projekt og ikke mindst forsikre dem om at det har en berrettigelse.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#42644 Highland Park 13 år siden

gi-jones (42643) skrev:
Hvad har du gjort for at sælge projektet til dem? Kunsten med sådan noget er jo at forklare dem hvorfor det er et godt projekt og ikke mindst forsikre dem om at det har en berrettigelse.
Og at man efterlader skolen i samme stand som før produktionen påbegyndte. Altså ingen ketchup på væggene (gælder også ægte blod!), sodpletter på gulvene, dødstrusler på tavlerne, forgiftede æbler på katedrene, benzin overalt etc.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#42645 the_paki_don 13 år siden

Her er mailen, jeg har sendt til de forskellige gymnasier:

Hej

Jeg hedder the_paki_don (rettet af CIA :p) og jeg er en ung mand på 27 år.

Jeg er pt. i gang med at forberede at lave en lyn kortfilm og vil gerne høre, om jeg har mulighed for at gøre brug af skolen?

Jeg vil allerede nu fortælle, at emnet er kontroversielt, men håber, at der vil blive taget stilling til problematikken og overvejet nøje om ens holdning til emnet, inden jeg bliver besvaret.

Der medfølger lige en beskrivelse af filmen og dens formål:

Logline:
En historie om en ung dreng, der udfører en skolemassakre med vandgeværer, vandpistoler og vandballoner, hvor folk reagerer, som var det rigtige våben.

Synopsis:
Historien følger en ung dreng ved navn KARSTEN, en enspænder på omtrent de 16 år, der går i 1.g. Han har svært ved at høre til nogen steder. Han har svært ved at skaffe venner; han har ingen kæreste og han har kun sin mor, der arbejder alt for meget, så hun ikke har meget tid til ham. Hans tid på gymnasiet viser sig at være for svær for ham at håndtere, så han vælger at gøre en ende på sine lidelser ved at planlægge og udføre en skole massakre. Men det er en massakre ulig noget, der er set i verden...

Tema:
Målet med historien er at fungere som et indspark i debatten om våben kontrol, men også at granske naturen bag skole massakrer. Jeg har altid vurderet massakrer til at være et kald på hjælp; en måde hvorpå et menneske på afgrundens og sorgens rand vælger at manifestere sin smerte i en voldsom fysisk udladning. I denne verden skabt i filmen er der ingen våben, men når en person gør, som vores hovedperson gør det, opfattes det på samme måde, som var det et rigtigt våben, der bliver rettet mod en.
For det tydeliggør for "ofret", at der står en person foran en, som har fået nok.
Forskellen fra en massakre udført med rigtige våben og denne er, at der efter angrebet er mulighed for dialog og refleksion, da det blot er vand. Skyder man et menneske i den rigtige verden, ender al dialog.

Og hvad er formålet så i det hele taget? Det er også en kritik af den kynisme, der griber voldsudøverne, ikke blot overfor deres medmennesker, men overfor dem selv.
Hvor blev håbet af? Troen på, at den næste dag ville bringe nye muligheder og potentielt nye glæder på banen? Med denne film håber jeg at starte en debat om, hvorfor der findes mennesker, der ikke længere tror på livet; hvad folk, der er ofre i sådan nogle sager, har haft af indvirkning i sagens udvikling og hvorvidt det er muligt at dæmme op for potentielle sager som denne, ikke blot i Danmark, men især i geværernes sikre havn: USA.

Jeg skriver til en del gymnasier og gør det kun, fordi jeg fik et nej fra mit gamle gymnasium, Nørre G, fordi rektor ikke ville være med til at bidrage til nogen som helst form for debat vedr. skoleskyderier, som jeg finder utroligt ærgerlig, fordi det gør det til et tabu og det er netop der, at vi mister muligheden for at dæmme op om en evt. problematik. Frygten for at tale om problemer, om de så er opstået, sker eller har potentiale for at opstå.

I min kortfilm overlever netop alle jo "angrebet" og med det vil det jo være såre klart, at der er tale om en kritik af rigtige angreb og ikke en tilskyndelse.

Jeg ville ønske, at jeg kunne lave en film om, hvordan en elev pointerer, at han eller hun ikke har det godt, blot siger det i en større forsamling og så arbejder alle sammen øjeblikkeligt på at løse problemet "og de levede lykkeligt til deres dages ende", men sådan er vores hverdag jo ikke.

Folk bærer på deres frygt, angst, smerte og sorg i flere år og i nogle (heldigvis kun meget sjældne) tilfælde, er der nogen, der vælger det mest voldsomme middel til en frigørelse fra de følelser, nemlig våben. Og det er netop, at våben synes at blive substitut for talens magt, der er skrækscenariet, som vi allerede oplever i verden.

Der er MANGE ting, der bliver taget op i blot enkelte sekunder i kortfilmen, men det er kortfilmens evne, at hvert sekund tæller og derfor er der rig mulighed for at skabe en givende debat om forskellige problematikker, som påvirker netop den aldersgruppe, som I arbejder med.

Jeg føler, at filmen har sin eksistensberettigelse og jeg håber, at jeres gymnasium kan være med til at iscenesætte denne debat, som kommer til Danmark og forhåbentlig kan være med til at dæmme op for en rigtig hændelse af den slags.

Jeg ønsker at gøre brug af skolen enten i weekenden d. 16.-17. marts eller d. 23.-24. marts.
Hvad det ville betyde for skolen er jo, at der vil være brugt en del vand til at skabe "massakren", men det vil vi jo selvfølgelig gøre rent igen på egen hånd.

Så alt hvad I har brug for af forsikring fra min side af, må I endelig spørge mig, da jeg skaber filmen på vennetjenester og ingen folk er lønnet på produktionen... Jeg har bare meget brug for at have et location hurtigst muligt og håber, at jeg kan få lov til at kigge hos jer.

END MAIL

Så jeg har da skrevet en del og også gjort, at de kan få besvaret spørgsmål, hvis de er i tvivl. Men de afslag jeg har fået, så er langt de fleste af dem blevet indenfor en halv time af modtagelse... Så det vil jeg være fræk nok til at betegne som "berøringsangst".
Gravatar

#42646 Highland Park 13 år siden

Du kan evt. prøve at kontakte den skole, hvor Reza Parsa filmede "Grænsen".
Jeg kan checke rulleteksterne senere i aften, hvis det har interesse, for umiddelbart kan jeg ikke finde noget om, hvor kortfilmen blev optaget.
Gravatar

#42647 the_paki_don 13 år siden

Highland Park

Det er ikke engang et rigtigt skoleskyderi. Det er med vandgeværer, som er en vigtig del af budskabet i min film. Så det har ikke noget med rengøring at gøre, men fordi de rektorer, jeg har haft fat i, er i fuld gang med at pisse i bukserne.

Jeg synes faktisk, at det er dybt tragisk, at de reagerer sådan og jeg har bestemt tænkt mig at følge op på det her.
Gravatar

#42648 Collateral 13 år siden

the_paki_don (42641) skrev:
København...

Nå så kan jeg ikke hjælpe. Har kontakt til et gymnasie i Fredericia, som jeg tænkte måske ville være med på den. Har du prøvet at gå igennem nogle af de dedikerede mediefagslærere derude? Måske de kan sælge ideen til forstanderne. Held og lykke med projektet :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#42649 Highland Park 13 år siden

Okey-dokey, måske vil det hjælpe, hvis du møder op personligt (evt. med forudgående telefonisk henvendelse mhp. tidsaftale - uden at gå i detaljer om selve kortfilmens plot) i stedet for at skrive en e-mail.
Gravatar

#42650 the_paki_don 13 år siden

Ja... Nu har jeg i hvert fald fire steder, jeg IKKE kan... Jeg havde virkelig ikke troet, at det ville være så ynkeligt at få hjælp.

Jeg tror, hvis det forbliver sådan, at de andre gymnasier siger det samme, så søger jeg via DFI og udskyder min kortfilm. Målet er jo ikke Odense Film Festival, men rettere Oscar udvalget 2014 og der har jeg flere festivaler, som har senere deadline.

Jeg synes, at det er voldsomt pinligt, men som sagt: Jeg slipper ikke emnet. Jeg regner med at lave filmen, men jeg skal nok hive fat i de rektorer, når den dag kommer. :)

Skriv ny kommentar: