Gravatar

#42901 BN 12 år siden

Kiksmann (42619) skrev:
Opsøgende telefon salg er ikke tilladt i DK, men det er der temmelig mange firmaer som er totalt ligeglade med.

Det er ikke korrekt. Opsøgende telefonsalg ER tilladt i DK:

"Forbud mod uanmodet henvendelse m.v.

§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for telefoniske henvendelser om

1) bestilling af bøger,
2) tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter,
3) formidling af forsikringsaftaler og
4) tegning af abonnement, der omfatter redningstjeneste eller sygetransport, hos en virksomhed, med hvilken en eller flere kommuner har indgået aftale om udførelse af rednings- og slukningsarbejde ved ildebrand."
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#42902 Doom 2: Hell on Earth 12 år siden

Danmark: Reglernes og undtagelsernes højborg
Doctor Last Warning
Gravatar

#42903 Thomsen 12 år siden

Så for den! Kærestens søster er ved at føde, så nu er kæresten helt oppe at ringe (det er den første niece og det første barnebarn i hendes familie). Kæresten er parat til at smutte ud af døren nu for at købe gaver og se den lille ny. Jeg prøver at dæmpe hende lidt ned og forklare, at det A) nok er bedst at vente, til ungen rent faktisk er kommet ud, og at der B) også er en god sandsynlighed for, at hendes søster har behov for at slappe lidt af, inden hele den pukkelryggede kommer vraltende. Men jeg taler vist for døve ører. :-)

... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42904 Doom 2: Hell on Earth 12 år siden

Ligning A) + B) = C: du vil hellere have et nyt PS3 spil.
Doctor Last Warning
Gravatar

#42905 dyg 12 år siden

Kom lige til at bestille en rejse til Playitas sport resort på Fuerteventura til mig og kæresten.

Kæresten skal ligge ved poolen/stranden det meste af tiden, og jeg bruger ugen som træningslejr med en masse cykling, løb og open water svømning. Puh, hvor jeg glæder mig!
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#42906 Thomsen 12 år siden

#04 - Det lyder som en meget rigtig konklusion.

Hey, jeg har en niece i forvejen, så det kan ikke rigtigt hidse mig op. :-)
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42907 Ispep 12 år siden

Sidder og tjekker min netbank, for at se om mine penge er trukket fra de ca 16-17 filmtitler jeg har bestilt... fy for den lede, jeg gik jo helt amok her i påsken :D Jeg har snart ikke overblik over hvad der kommer :D
Gravatar

#42908 Thomsen 12 år siden

Øv, Jesús Franco er død i dag. Han blev 82 år gammel. :-(
Gravatar

#42909 Kiksmann 12 år siden

BN (42901) skrev:
Det er ikke korrekt. Opsøgende telefonsalg ER tilladt i DK:
"Forbud mod uanmodet henvendelse m.v.
§ 6. Erhvervsdrivende må ikke uden forudgående anmodning herom rette personlig eller telefonisk henvendelse til en forbruger på dennes bopæl, arbejdsplads eller andet sted, hvortil der ikke er almindelig adgang, med henblik på straks eller senere at opnå tilbud eller accept af tilbud om indgåelse af aftale.

Stk. 2. Stk. 1 gælder ikke for telefoniske henvendelser om

1) bestilling af bøger,
2) tegning af abonnement på aviser, ugeblade og tidsskrifter,
3) formidling af forsikringsaftaler og
4) tegning af abonnement, der omfatter redningstjeneste eller sygetransport, hos en virksomhed, med hvilken en eller flere kommuner har indgået aftale om udførelse af rednings- og slukningsarbejde ved ildebrand."

My bad at jeg ikke har læst det. Mener dog at jeg ved et seminar har fået fortalt at denne slags opsøgende salg var forbudt.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#42910 BN 12 år siden

Kiksmann (42909) skrev:
Mener dog at jeg ved et seminar har fået fortalt at denne slags opsøgende salg var forbudt.

Okay, det er åbenbart ikke alle seminarer der er lige informative. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: