Gravatar

#42911 Herrguth 12 år siden

Så er første dag som lock-outet lærer gået. Trist at det er kommet så langt. Og endnu mere trist med en regering og KL som ingen respekt viser over for vores job.

Ville nu langt hellere ind på skolen og undervise min dejlige klasse. :(
Gravatar

#42912 Thomsen 12 år siden

Har lyst til at se noget Star Trek, men ved ikke rigtigt, hvad jeg skal kaste mig over? Jeg har set den originale serie mange gange og formentligt det meste af Next Generation gennem årene. Men jeg har kun set enkelte afsnit hist og her af DS9, Voyager og Enterprise, så det skal nok være en af dem.

Hvilken, synes I andre, er bedst (altså udover Original og NG)?
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42913 Benway 12 år siden

#42912 Jeg er ikke den store trekkie, selvom jeg godt kan lide de fleste af filmene, og har set en god bid NG og noget af den gamle serie. Jeg har dog fulgt DS9 dengang, den kørte i fjernsynet, og den kunne jeg ret godt lide. Jeg var særlig glad for, at den ikke fulgte det planet-of-the-week-spor, som jeg personligt godt kan finde lidt trættende, og i stedet udspillede sig primært på en enkelt lokation. Voyager har jeg også set en smule af, og den kunne jeg faktisk også godt lide, selvom jeg dog kender en del, der åbenbart ikke kan døje den.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#42914 tiany 12 år siden

Thomsen (42912) skrev:
Har lyst til at se noget Star Trek, men ved ikke rigtigt, hvad jeg skal kaste mig over? Jeg har set den originale serie mange gange og formentligt det meste af Next Generation gennem årene. Men jeg har kun set enkelte afsnit hist og her af DS9, Voyager og Enterprise, så det skal nok være en af dem.

Hvilken, synes I andre, er bedst (altså udover Original og NG)?

DS9 er klart bedst og den der kræver mest af seerne
Valar morghulis
Gravatar

#42915 Kisbye 12 år siden

DS9 er jo ret rost og syntes også det holdt et højt niveau det meste af vejen.
Personligt kunne jeg rigtigt godt lide de sidste 2 sæsoner af ENT. Kunne godt lide det med at man lod en baggrundshistorie vare en hel sæson. Dog var de første 2 sæsoner var noget træg af komme igennem.
TOS er jeg ikke rigtigt faldet for endnu, men har også kun fået set piloten.
Ellers er det jo alt sammen godt.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#42916 davenport 12 år siden

Jeg er pt. i gang med Enterprise (for 4. gang) og synes den er fed. Den kører jo længe før TOS, og det er sjovt at se den spæde start, og hvor meget menneskerne ligger under for de nedladende Vulcans, men siger fuck jer, og tager skeen i egen hånd.
Archer er en hård banan når det skal være. Super spillet af Scott Bacula. Og så er der jo T´Pol, som retfærdiggør et hvert afsnit! (Især sonic shower scenerne ;))
Alle serierne ligger på US-NF.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#42917 The Insider 12 år siden

DS9 FTW!

Derudover bliver det herligt, når både 1. sæson af Enterprise og 3. sæson af TNG kommer dumpende på Blu-ray inden for den næste måneds tid. Har ikke set 1. sæson af ENT i årevis, og 3. sæson af TNG er jo en af franchisens største bedrifter.
War. War never changes.
Gravatar

#42918 davenport 12 år siden

Hvordan er det egentlig med HD og Netflix? Hvis TNG og ENT er tilgængelig i HD materiale, kan NF så vise det, eller er det udelukkende forbeholdt BD markedet?
Gravatar

#42919 Thomsen 12 år siden

#18 - ENT er allerede tilgængelig i HD på Netflix US. Men så vidt jeg ved, så var det også den første (og eneste), der blev optaget i HD (de andre var skudt på film). Dvs. HD-materialet har været umiddelbart tilgængeligt fra starten.

TNG er først fornyligt begyndt at udkomme i HD på BD, og det har mig bekendt krævet helt nye transfers. Derfor går der sikkert lidt tid, før serien også bliver tilgængelig i HD på Netflix. De skal nok lige sælge nogle BD'er først.

OST har været ude i HD lidt længere (også baseret på nye transfers), og den er tilgængelig i HD på Netflix US nu, så der er ingen grund til at tro, at de andre serier ikke også vil følge efter, så snart det er muligt for Netflix.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#42920 davenport 12 år siden

Ok, men mere interessant: hvad landede du på? :)

Skriv ny kommentar: