Gravatar

#421 elwood 16 år siden

#417 bedrager mine øjne, eller sidder davenport og opfrodrer til en pludselig sygdom 8-)

Yep den med Job søgnings kursus blev jeg også smidt på i sin tid, da jeg blev ledig efter min udannelse.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#422 tiany 16 år siden

#420 Det burde jo næste være ulovligt at trække det nummer, men jeg tror du er sikker så længe du holder dig væk fra sorte katte, stiger og spejle


another topic: hvis jeg skal give mig i kast med noget Diana Krall hvor skal jeg så starte?
Valar morghulis
Gravatar

#423 Takfornu 16 år siden

# 422 På CD eller DVD ???

På dvd er hendes "Live in Paris" teknisk meget flot, men skal du have noge mere personligt skal du tage "Live at the Montreal Jazz Festival" som i modsæting til "Paris" der kun indeholder Jazz Standards, indeholder en del af hendes egne ting, hvilket imo. klart er at foretrække.

Med hensyn til CD'er kan du enten vælge at starte med hende "Very Best Of ..." som også kan købes med en DVD, som indeholder nogle optagelse optaget i hendes eget hjem, eller starte med dels "All For You" (tilegenet Nat King Cole) albummet, som gav hende international anerkendelse og herefter "Girl in The Other Room" (egne ting) og slutte af med "Love Scenes" eller "The Look of Love" som er standards når det er bedst. Vent dog med hendes første ting, da de kan godt være lidt for meget hvis ikke lige man er til Jazz.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#424 elwood 16 år siden

#422 ohh... er lige på vej ud af døren, men når jeg kommer hjem kan jeg lige se på det.

ellers så kan Crystalstar1200 når han dukker op, men jeg tror lige jeg vender tilbage. senere 8-)

btw fornuftig pige.

Ps. Live in Paris er ikke en dårlig start efter min mening det er en fed koncert.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#425 Takfornu 16 år siden

# 424 tiany eller Diana ;-)

TP-musik har pt. stort set alle hendes udgivelser på tilbud lige nu, så det er bare med at begynde :-)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#426 Takfornu 16 år siden

# 424 Enig i at "Live in Paris" er en fed dvd, men den mangler bare det personlige touch som "Live at the Montreal Jazz Festival" har :-)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#427 squee 16 år siden

Drikker kaffe.
www.myspace.com/maskine
Gravatar

#428 cyberzed 16 år siden

#422 Jeg startede selv med Live in Paris men jeg synes umiddelbart at en bedre start ville have været studio-recordings...synes ikke helt om det i starten, men det kom...kan også være min gamle fobi for live optagelser :D
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#429 Takfornu 16 år siden

# 428 Enig - derfor er hendes tidlige ting som "All For Love" og "Love Scenes" rigtig gode, med mindre man godt kan lide jazz i forvejen, for så kan man lige så godt starte med "Only Trust Your Heart" og "Stepping Out" (pt. ude i en udgave med ekstra guf).
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#430 elwood 16 år siden

#426 Den har nu reddet mange uoverkomlige oprydninger for mig 8-)

Men ja Montreal er mere personlig, og måske også derfor lidt "svære" om man vil.

Jeg slæber lige Crystalstar1200 med ind i samtalen in a way...

jeg tror bare jeg paster mit kombi svar fra en tidligere tråd ind hehe.

et kombi svar stykket sammen fra min og Crystalstar1200's udtalel'ser

jeg anbefaler Live in Paris, og All For you - A Dedication to the Nat King Cole Trio, jeg sikker på Crystalstar1200, også har et par anbefalinger, han virker trods alt som den der kender hende best, og så har "svinet" været til hendes koncerter 8-)

Og hvis du virkelig falder for hendes musik som os andre har gjort, så anbefaler jeg straks Live in paris DVD'en snup et godt glas årgangs cola eller vin hvis du er til det hehe, og læn dig tilbage og nyd en Diana Krall i topform, til en ja selv om det er satans stort der hun spiler, så er det sku meget intim stemning.

Men start ud med to albums, og hvis det fænger ja så køb hele baduljen, hun spænder meget vidt synes jeg i hendes musik, bare lydt til Case of you fra hendes Live In Paris, så høre man virkelig hendes talent, satme et smuk nummer, og den mere lystige Let's fall in love, er et rigtig hyggeligt nummer, i mangel af bedre ord 8-)

Crystalstar1200 har det her at sige, taget fra en tidligere snak, hvor jonasgr, netop spørg om det samme som dig.

Live in Paris er god af flere grunde, dels viser den hende, hvordan hun er live og hendes meget nære måde at have publikum i lune hånd, men også at man både får hende med orkester og i næste trio stil som hun startede i sin tid.

All for You cd'en kan jeg også bakke op om for den byder på både stille og smukke ballader, men også rytmisk trio musik.

Jeg vender dog stadig tit tilbage til Only Trust Your Heart CD'en for der er gode soloer på den både fra hende og de andre musikere.

When I Look in Your Eyes tager hun dig med på en kærligshedsrejse både med og uden orkester, med bl.a. et nummer skrevet af Clint'en til hans film "True Crime".

The Girl in the Other Room får vi den rene Krall da hun har skrev de fleste numrene selv sammen med ægtemande Elvis Costello, det virkelig viser at hun også selv kan.

Spring ud i det, men vent dog lidt med Only Trust Your Heart og Stepping Out, hvis du ikke er den store jazz fan.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: