Gravatar

#43021 Kisbye 12 år siden

HonoDelLoce (43006) skrev:
og stod det til mig, så afskaffede vi hele lortet, så folk fandt ud af, at meningen med deres liv skal findes i netop livet..." (eller noget ca. i den retning).

Tror nærmere man bliver nød til at gøre det omvendt. Når mennesker bliver meget religiøse, så er det ofte fordi de ikke kan finde meningen i deres eget virkelige liv. Så holder de fast i de her illusioner.

Marx beskrev det i "Et bidrag til kritikken af Hegels Retsfilosofi":
"Religious suffering is, at one and the same time, the expression of real suffering and a protest against real suffering. Religion is the sigh of the oppressed creature, the heart of a heartless world, and the soul of soulless conditions. It is the opium of the people.

The abolition of religion as the illusory happiness of the people is the demand for their real happiness. To call on them to give up their illusions about their condition is to call on them to give up a condition that requires illusions. The criticism of religion is, therefore, in embryo, the criticism of that vale of tears of which religion is the halo."

Det passer meget godt med at de fleste herhjemme er defacto ateister. Vi behøver i det store hele ikke religionen for at holde tilværelsen ud. Det er kun noget vi holder fast i på grund traditioner og fordi sådan plejer vi at gøre.
Den der med sankthansaften, har jeg også tænkt over. Det er da dybt forkasteligt at stå og forgive at brænde mennesker af på et bål, men ingen tænker over det. For det er jo tradition.

I Odense har jeg været inde i kirke der var lavet om til fælleshus og drikke mig et par øl, så man kan jo sagtens bruge dem til noget fornuftigt :)
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#43022 Herrguth 12 år siden

Hjælp!
Jeg er så meget i tvivl. Jeg vil gerne have Netflix, og jeg har set, at mange herinde bruger den amerikanske Netflix ved at bruge UnblockUs. Jeg vil også meget gerne i gang, men jeg er i tvivl om, om det er lovligt? Jeg har prøvet at google det, men finder både sider der siger det ene og andet. Hvad er sandheden?

Er der også én der ligger inde med et link til en guide om, hvordan man får det op at køre. Den skal helst være meget let.
Gravatar

#43023 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Herrguth (43022) skrev:
Hjælp!
Jeg er så meget i tvivl. Jeg vil gerne have Netflix, og jeg har set, at mange herinde bruger den amerikanske Netflix ved at bruge UnblockUs. Jeg vil også meget gerne i gang, men jeg er i tvivl om, om det er lovligt? Jeg har prøvet at google det, men finder både sider der siger det ene og andet. Hvad er sandheden?

Er der også én der ligger inde med et link til en guide om, hvordan man får det op at køre. Den skal helst være meget let.

Det er lovligt, men imod Netflix' betingelser, så Netflix kan vælge at lukke din konto, hvilket vistnok også står i deres betingelser.

Der er masser af nemme guides, ovenikøbet med video, på Unblock US' side, afhængig af hvilken enhed der bruges.
Gravatar

#43024 Skeloboy 12 år siden

Jeg kan ikke helt vælge imellem Netflix og HBO Nordic...ved godt film-delen er ret fesen ved HBO Nordic, men det gør mig ikke så meget. Til gengæld har jeg hørt dårligt om HBO Nordic på andre punkter. Dog er der så mange flere serier, jeg gerne vil se der i forhold til Netflix...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#43025 Wangsgaard 12 år siden

Jeg har valgt at bruge Dansk Netflix med US-unblock da jeg gerne vil støtte Netflix i DK og have muligheden for at se danske film.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#43026 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Jeg har selv helt valgt at droppe Unblock US og kun bruge den danske Netflix. Det blev lidt for uoverskueligt at holde øje med hvilke serier, jeg fulgte på hvilken udgave af Netflix og konstant skift af DNS osv. :)

Jeg er ret tilfreds med deres udvalg og hopper nok på HBO, når de har fået lidt mere styr på deres forretning.
Gravatar

#43027 Herrguth 12 år siden

#43025 God idé. Det tror jeg helt sikkert også jeg vil gøre. Dansk Netflix skal da støttes.

#43026 Er det besværtligt at skifte fra det ene Netflix til andet? Nu ved jeg ikke hvad DNS er, men er det noget der er besværligt og uoverskueligt at skifte?
Gravatar

#43028 MOVIE1000 12 år siden

Første skoledag, efter nogle ret hårde uger med mine forældre i fokus med deres sølvbryllup, som nu er overstået. DEJLIGT, nu kan man da slappe lidt af, håber jeg.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43029 gi-jones 12 år siden

MOVIE1000 (43028) skrev:
Første skoledag, efter nogle ret hårde uger med mine forældre i fokus med deres sølvbryllup, som nu er overstået. DEJLIGT, nu kan man da slappe lidt af, håber jeg.
Hvilken skole?
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#43030 MOVIE1000 12 år siden

gi-jones (43029) skrev:
Hvilken skole?

Indtil videre er det bare en praktik på 2 uger for at s eom skolen er noget for mig, CSV- Esbjerg i C klassen. Vi er ikke så mange idag, ialt 2 lærer og 3 elever.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: