Gravatar

#43131 davenport 12 år siden

Så er jeg sgu på nettet igen. Da vi kom hjem fra ferie, virkede nettet ikke, og det var så strømforsyningen i min boks, der var røget. Der har lige været en teknikker, så nu kan jeg endelig catche up..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#43132 Thomsen 12 år siden

Jeg overspringshandler med at lave en liste over de mange fagbøger om horrorgenren, jeg efterhånden har fået samlet sammen. Jeg er foreløbigt oppe på ca. 70 bind - og det er vel og mærke kun bøger *om* genren. Det inkluderer ikke skønlitteratur.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#43133 Highland Park 12 år siden

http://politiken.dk/kultur/tvogradio/ECE1951664/er-du-klog-nok-til-at-blive-journalist/ skrev:
Adele for bedste filmmusik

Tsk tsk...

davenport (43131) skrev:
... nu kan jeg endelig catche up..
Værsartig.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#43134 Pécuchet 12 år siden

Skeloboy (43127) skrev:
Det er en test, der skal vise, at man følger med i samfundet.

Korrekt, men det har intet med klogskab at gøre. Tværtimod.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#43135 Wangsgaard 12 år siden

Tager lige et smut til München i 6 dage. Skal til bryllup og generelt ladt mine batterier op. Når jeg kommer hjem står den på afslutning af speciale og aflevere.
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#43136 MOVIE1000 12 år siden

Whispering Horse (43130) skrev:
#43129 Med mindre du søger ind som journalist er det heller ikke essentielle oplysninger. Hvis der sker et eller andet meget vigtigt, skal du nok alligevel få det at vide på den ene eller anden måde.

Og det er så noget jeg heller ikke forstår, hvorfor skal en ny-journalist, kende til disse ting? Disse småting som man kan Google sig frem til. Synes kravene er for høje, de 50 spørgsmål har intet med hinanden at gøre, hvis en journalist skal skrive en nyhed om en søvnløs bager der holder nabo kvarteret vågen om natten, er den viden i den test ret ligegyldig. De informationer journalisten her har brug for er, hvor, hvornår og hvorfor.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#43137 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Der er stor forskel på at have en god basisviden og være i stand til at lave en søgning på Google. :)

Har man ikke en god basisviden, er det jo ikke engang sikkert, at man stiller de rigtige spørgsmål, så ens søgning giver det forkerte resultat og lejlighedsvis står man i en situation, hvor man bliver nødt til at bruge hovedet, uden at bruge Google. :)
Gravatar

#43138 Driver 12 år siden

Der skal nok være lidt prestige i uddannelsen, er mit bud på alle de prøvers relevans. Hvis du allerede er tæt på at være en fuldkommen journalist inden uddannelsen starter, hvad pokker lærer de så en i løbet af uddannelsen?

Der skal snart være prestige i alt her i Danmark og vi er så småt ved at blive et land, hvori vi uddanner os for at uddanne os.

Adgangskravene hæves på læreruddannelsen, fordi de tror, at det vil mindske frafaldet. Tro på det, i stedet for også at kigge indad.

Skoletimerne skal sættes op, fordi de vil have børn klargjorte til længere uddannelser osv. osv.

Det ændrer dog ikke på, at der folk, der ikke kan klare disse uddannelser og endnu mere, at der er brug for folk, der bidrager på arbejdsmarkedet, frem for uddannelses"markedet".
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#43139 Thomsen 12 år siden

MOVIE1000 (43136) skrev:
Og det er så noget jeg heller ikke forstår, hvorfor skal en ny-journalist, kende til disse ting? Disse småting som man kan Google sig frem til. Synes kravene er for høje, de 50 spørgsmål har intet med hinanden at gøre, hvis en journalist skal skrive en nyhed om en søvnløs bager der holder nabo kvarteret vågen om natten, er den viden i den test ret ligegyldig. De informationer journalisten her har brug for er, hvor, hvornår og hvorfor.

Det handler ikke om de konkrete spørgsmål, men om at bevise, at ansøgeren har en god grundlæggende viden om alle samfundsforhold. Det kræver viden at kunne stille de rigtige spørgsmål.

Driver (43138) skrev:
Hvis du allerede er tæt på at være en fuldkommen journalist inden uddannelsen starter, hvad pokker lærer de så en i løbet af uddannelsen?

De lærer at formidle informationer. Det er først og fremmest det, journalisters job går ud på.

Jeg kan ikke se, at man er "tæt på at være en fuldkommen journalist", bare fordi man skal demonstrere, at man har en grundlæggende viden om samfundsforhold. Det er noget vrøvl!
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#43140 Thomsen 12 år siden

Driver (43138) skrev:
Adgangskravene hæves på læreruddannelsen, fordi de tror, at det vil mindske frafaldet. Tro på det, i stedet for også at kigge indad.

Nej. Man taler om at hæve adgangskravet, fordi kvaliteten af de lærere, der er kommet ud, har været for ringe. Men at frafaldet formentligt også vil falde er en indirekte konsekvens at det, for når det kræver højere karakterer for at komme ind, så vil man i sagens natur også optage bedre studerende, og det i sig selv kan mindske frafald.

Skriv ny kommentar: