Gravatar

#44021 Skeloboy 12 år siden

Pécuchet (44018) skrev:
Så er det en skam, at Burzum står bag noget af det bedste black metal. Jeg forstår ikke logikken i at boykotte hans (til tider mesterlige) musik.

Jeg har heller ikke sagt, at du skal boykotte musikken. Jeg skrev, at man skal købe det brugt i stedet...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#44022 Kisbye 12 år siden

Det er da lidt interessant. Folk har jo ofte et meget sort/hvidt forhold til piratkopiering herinde.
Det er altså i orden at piratkopiere hvis man ikke kan lide kunstneren og/eller ikke er politisk enig med vedkommende?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#44023 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Pécuchet (44020) skrev:
Jeg støtter hans kunstneriske virke.

Jeg støtter ham slet ikke, da jeg synes at black metal er noget bras. :p

Men det var nu også blot for at påpege den åbenlyse logiske grund til, at folk måske ikke støtter manden. Jeg kender intet til hans økonomi, men hvis han tjener penge på pladesalget, så går de penge jo potentielt til netop sådan noget, som våben mv., hvis manden planlægger at gå slå folk ihjel

Så jeg kan sagtens følge den tankegang. :)

#44022 -

Folk taler om at købe brugt, ikke piratkopiere, det er ikke helt det samme. :)
Gravatar

#44024 Pécuchet 12 år siden

Skeloboy (44021) skrev:
Jeg har heller ikke sagt, at du skal boykotte musikken. Jeg skrev, at man skal købe det brugt i stedet...

Det er det, jeg ikke forstår logikken i. Jeg kan sagtens adskille musik og politik.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#44025 Skeloboy 12 år siden

#44024 - fordi du i princippet giver penge til en sindssyg mand, der er erklæret nazist.

Kisbye (44022) skrev:
Det er da lidt interessant. Folk har jo ofte et meget sort/hvidt forhold til piratkopiering herinde.
Det er altså i orden at piratkopiere hvis man ikke kan lide kunstneren og/eller ikke er politisk enig med vedkommende?

Ingen snakker om piratkopiering.

Jeg siger jo ikke, at man ikke skal høre det, jeg siger bare, at man ikke skal give penge til dem...
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#44026 gi-jones 12 år siden

Hvis et træ falder i skoven...

Er det stadig piratkopiering hvis ingen gider høre på lortet? :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#44027 Muldgraver 12 år siden

Skeloboy (44014) skrev:
http://politiken.dk/udland/ECE2024290/norsk-nynazist-er-tidligere-doemt-for-drab/

Jeg tør godt vædde med, at det er Varg Vikernes aka Burzum. Manden er stjerne-psykopat, og man skal lade være med at købe hans musik ad officielle kanaler...en af mine kammerater, der er mega blackmetal/vinylnørd, har masser af naziblack i samlingen, men hans regel er, at han kun køber det brugt for ikke at støtte bandet...

Det var lige godt pokkers.

Egentlig siger hverken din eller Dygs linkede artikel noget konkret, kun om en mistanke, og vi ved ikke om den er berettiget. Uanset er det ikke just en betryggende tanke, at Vikernes render rundt med rifler.

Pécuchet (44024) skrev:
Det er det, jeg ikke forstår logikken i. Jeg kan sagtens adskille musik og politik.

Jeg forstår dig godt, men det er samtidig en interessant konflikt. Kunstens form forbliver, mens de politiske og menneskelige tilbøjeligheder snart er forbi. Ikke desto mindre har tilbøjelighederne en ikke nødvendigvis overskuelig betydning, og selvom kunstneren skaber med mere end sine tilbøjeligheder, bruger han ikke nødvendigvis sine midler blot på mere skaben kunst. Kunstneren er også uadskilleligt mere end blot kunstner.

Han ville måske nok kunne få til sine destruktive midler ad anden vej, men måske ikke.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#44028 the_paki_don 12 år siden

Pécuchet

For at forstå dig ret, hvis Osama Bin Laden lavede det svedigste Dubstep og erklærede krig mod Vesten og du var fan (ikke at jeg ved, om du er det eller ej), så ville du købe hans musik, velvidende, at han ville bruge det til at begå terror?

Eller skal det opfattes anderledes?
Gravatar

#44029 The Insider 12 år siden

#44028, kunne ikke undlade at grine højlydt af Bin Ladens dubstep. Det er stadig en fremragende analogi!
War. War never changes.
Gravatar

#44030 the_paki_don 12 år siden

Griner af 4 navne på top 10 listen over mest indtjenende mandlige skuespillere...

http://variety.com/2013/film/biz/robert-downey-jr-...

Skriv ny kommentar: