Gravatar

#45251 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Fridag (45249) skrev:
Altså slå dem ihjel man er uenig med, med andre ord. Jeps, that'll do the trick!

En revolution behøver nu ikke at være blodig og jeg tror alligevel der skal ret meget til, at den slags sker i Danmark. Selv vores fortid har været forholdsvis stille og rolig, når det kommer til pludselige systemskifte, når vi sammenligner os med resten af verden.

Men ta' den brune sovs eller øllerne fra os, så skal du se ballade og blod i gaderne.
Gravatar

#45252 Kisbye 12 år siden

Fridag (45249) skrev:
Altså slå dem ihjel man er uenig med, med andre ord. Jeps, that'll do the trick!

Hvor skriver jeg noget om at slå nogen ihjel? En revolution behøver ikke nødvendigvis at være blodig.
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Gravatar

#45253 Fredag 12 år siden

Bruno (45251) skrev:
En revolution behøver nu ikke at være blodig
Du snakker om et systemskifte og det er jo ikke ligefrem en revolution nødvendigvis og en revolution ender som oftest mere eller mindre blodig.....
Gravatar

#45254 Fredag 12 år siden

Kisbye (45252) skrev:
En revolution behøver ikke nødvendigvis at være blodig.
Nej, ikke så længe du får tingene som du vil have dem, I know;) Du kan i hvert fald næppe nævne mange ægte revolutioner som ikke har været det i et eller andet omfang OG som har ført til ændringer som ikke i sidste ende er endt hvor vi alligevel står nu.
Gravatar

#45255 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Fridag (45253) skrev:
Du snakker om et systemskifte og det er jo ikke ligefrem en revolution nødvendigvis og en revolution ender som oftest mere eller mindre blodig.....

Ja, et pludseligt systemskifte, hvilket kan være en hurtig og stor forandring i et samfund, hvilket er definitionen på ordet "revolution".

Ordet begrænser sig ikke til hvad der skete i Frankrig og Rusland, hvor masser af hoveder måtte rulle og jeg har ret svært ved at se hvad kunne udløse sådanne tilstande i dagens Danmark.
Gravatar

#45256 Fredag 12 år siden

Bruno (45255) skrev:
Ja, et pludseligt systemskifte, hvilket kan være en hurtig og stor forandring i et samfund, hvilket er definitionen på ordet "revolution".
Ja og en folkelig opstand, som hører under definitionen og selv om den i sig selv ikke nødvendigvis er blodig, så har jeg mere end svært ved at se en folkelig opstand, hvor et FLERTAL rejser sig, afsætter de DEMOKRATISK valgte politikere og erstatter dem med nye (hvor de så end skulle komme fra?), der indfører tilstande som 'vi' vil have dem og som et FLERTAL af danskerne er tilfredse med, også selv om de IKKE er valgt demokratisk....Yes, meget sandsynligt at det ikke ville føre til mere end et hyggeligt systemskifte, hvis det skulle rykke noget.

Bruno (45255) skrev:
Ordet begrænser sig ikke til hvad der skete i Frankrig og Rusland
Har jeg påstået det? Nope, jeg sagde at det IKKE har ført til noget vi ikke allerede har, eller det var det jeg prøvede at sige.

Bruno (45255) skrev:
jeg har ret svært ved at se hvad kunne udløse sådanne tilstande i dagens Danmark.
Også her, men jeg har endnu mere svært ved at se, at et flertal skulle rejse sig, afsætte de....ja du kender smøren:)
Gravatar

#45257 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Fridag (45256) skrev:
Også her, men jeg har endnu mere svært ved at se, at et flertal skulle rejse sig, afsætte de....ja du kender smøren:)

Som skrevet ovenfor: manglen på brun sovs og øl, er det eneste, der kan udløse sådanne tilstande i Danmark.
Gravatar

#45258 Fredag 12 år siden

Bruno (45257) skrev:
Som skrevet ovenfor: manglen på brun sovs og øl.
Som jeg ser landet nu, så lader det til at hvis en tidligere prof fodboldspiller vinder Vild Med Dans, så er det mere sandsynligt at et stort antal husmødre med mere, rejser sig til revolution:) Men øl er også en god og bedre grund, enig;)
Gravatar

#45259 Slettet Bruger [4095312732] 12 år siden

Fridag (45258) skrev:
Som jeg ser landet nu, så lader det til at hvis en tidligere prof fodboldspiller vinder Vild Med Dans

Mellem dét og at kendte mennesker har besluttet sig for at boykotte en eller anden blomsterhandel i København, har rigtige nyheder ikke den store chance.

Gid vi havde virkelige problemer, vi kunne bekymre os om.. oh wait.
Gravatar

#45260 Fredag 12 år siden

Bruno (45259) skrev:
Gid vi havde virkelige problemer, vi kunne bekymre os om.. oh wait.
Jeg fattes ord.....Suk ja, du har ret...........

Skriv ny kommentar: