Gravatar

#45331 Kruse 12 år siden

"End of Watch" er lidt skizofren i dens fortællestil, men det skader heldigvis ikke dens kvaliteter alt for meget, hvilket især er båret af fremragende præstationer af Gyllenhaal og Peña. Alt i alt en ganske fin film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45332 Fredag 12 år siden

Kruse (45331) skrev:
Alt i alt en ganske fin film.
Tæt på at være en habil film i min bog, men trivialiteter, utroværdigheder og klicheer trak ned. Jeg endte med at kede mig voldsomt og gav den 4/10 (erkender jeg nok var lidt hård og den måske kunne have fortjent en 5/10).
Gravatar

#45333 Kruse 12 år siden

Fridag (45332) skrev:
Tæt på at være en habil film i min bog, men trivialiteter, utroværdigheder og klicheer trak ned. Jeg endte med at kede mig voldsomt og gav den 4/10 (erkender jeg nok var lidt hård og den måske kunne have fortjent en 5/10).

Der er bestemt også klichéer og utroværdigheder, men samspillet mellem Gyllenhaal og Peña formåede alligevel at trække mig nok ind i filmen, til at den kunne ramme mig hårdere følelsesmæssigt til slut end jeg troede den ville(og at jeg bedre kunne sluge nogle af klichéerne). Jeg gav den 7/10 på IMDb.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45334 Driver 12 år siden

Hvor er det klichéfyldt at rakke en film ned på baggrund af, at man synes, den har klichéer ;)
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#45335 Ispep 12 år siden

Jeg har læst, at det er en større kliché at se igennem fingre med så åbenlyse klicheer :0
Gravatar

#45336 Driver 12 år siden

Jamen nu er det jo først i aften, at jeg skal se filmen og dens mulige klichéer. Jeg glæder mig efterhånden. Gyllenhaal plejer at levere varen, hvilket det også lyder til, at han gør i denne. :D
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#45337 Ispep 12 år siden

Ja, han er ret dygtig. Han er virkelig god i "Prisoners".
Gravatar

#45338 Fredag 12 år siden

Kruse (45333) skrev:
samspillet mellem Gyllenhaal og Peña formåede alligevel at trække mig nok ind i filmen
Det er også filmens bedste element, mener jeg, så kan godt give dig ret, at filmen kan gøre det af den grund. Det trods jeg synes deres karakterer kammer over indimellem. De mister nemlig trods alt aldrig helt deres pondus.
Gravatar

#45339 Driver 12 år siden

Ispep (45337) skrev:
Ja, han er ret dygtig. Han er virkelig god i "Prisoners".

Ja, for satan. Jeg synes, det var en vanvittig (og) medrivende film. Jeg havde ingen idé om, hvad den handlede om før, jeg så den.

At Gyllenhaal tillage sin karakter blinke-tics (for jeg tror ikke, han lider af det i virkeligheden), synes jeg også var et smart træk. Det gav ham noget mystik og sårbarhed over sig, som blev forstærket af hans "snak" med præsten.

Scenen, hvor han ræser rundt i sin bil med blod rendende ned af kinden er, i øvrigt, noget af det mest intense, jeg længe har set.
Gravatar

#45340 Ispep 12 år siden

Jeg er også begejstret for filmen. Det er en flot, spændende og velspillet thriller.

Skriv ny kommentar: