Hvalpen er endeligt faldet til ro, så jeg drikker kaffe og læser en artikel med den mundrette titel "Comparative Neuroethology of Startle, Rapid Escape, and Giant Fiber-Mediated Responses."
Jo da.
Er ved at skrive en lille opgave om chokeffekter i horrorfilm, hvorfor de virker, hvordan de påvirker os, og hvordan de udløses i horrorfilm. Så jeg er dybt begravet i forskning omkring den såkaldte startle-respons.
På trods af, at det er ret oplagt emne i forhold til horrorfilm, så er der faktisk skrevet forbavsende lidt om det. Det meste faglitteratur om horror nøjes med at konstatere, at det er et virkemiddel, der anvendes ofte - og så gerne at fordømme chokeffekter/ jump scares osv. som "billige" og "nemme".
#45341 The Insider 12 år siden
#45342 elwood 12 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#45343 M.L.P.F. 2010 12 år siden
#45344 tiany 12 år siden
#45345 elwood 12 år siden
Så lidt klip fra den og umiddelbart virke den ganske underholdende, båret meget af James Spader, som jo self. er awesome som altid :)
Men ku være der var nogen som havde set lidt mere af den, ender nok med og se den uanset, hvad da han er med i den.
#45346 tiany 12 år siden
Ser den alene pga af Spader... Den er rimelig standard action/thriller serie, den ville dø uden Spader.
#45347 elwood 12 år siden
#45348 Wangsgaard 12 år siden
#45349 Thomsen 12 år siden
Jo da.
Er ved at skrive en lille opgave om chokeffekter i horrorfilm, hvorfor de virker, hvordan de påvirker os, og hvordan de udløses i horrorfilm. Så jeg er dybt begravet i forskning omkring den såkaldte startle-respons.
På trods af, at det er ret oplagt emne i forhold til horrorfilm, så er der faktisk skrevet forbavsende lidt om det. Det meste faglitteratur om horror nøjes med at konstatere, at det er et virkemiddel, der anvendes ofte - og så gerne at fordømme chokeffekter/ jump scares osv. som "billige" og "nemme".
#45350 the_paki_don 12 år siden