Gravatar

#45621 Quantom 11 år siden

Okay :) fair nok så. Skrev bare for at være venlig.
Gravatar

#45622 Skeloboy 11 år siden

Jeg har sjældent været mere enig i en artikel:

10 nytårsønsker til en ny dansk religionsmodel
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#45623 Collateral 11 år siden

Skeloboy (45622) skrev:

Ja det er ganske fornuftigt skrevet. Bestemt enig.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#45624 gi-jones 11 år siden

Skeloboy (45622) skrev:

Jeg synes den er lige lovlig militant formuleret for lille Danmark, men er egentlig grundlæggende enig. Dog synes jeg måske den med passet er at gå i selvsving. Vi skal ikke fornægte vores rødder historisk, eller afskaffe traditioner, der definerer os som danskere.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#45625 Skeloboy 11 år siden

#45624 - den er lidt overdrevet, men hvis det blev vedtaget, så vil jeg ingen problemer have med det.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#45626 Kruse 11 år siden

gi-jones (45624) skrev:
Dog synes jeg måske den med passet er at gå i selvsving. Vi skal ikke fornægte vores rødder historisk, eller afskaffe traditioner, der definerer os som danskere.

Det er også der jeg står af. Skal vi så også fjerne det hvide kors fra det danske flag, fordi det smager for meget af kristendom? Hvad med en religionsneutral cirkel istedet?

Resten af forslagene har jeg ikke de store problemer med, selvom at jeg dog mener at der er andre ting politikerne bør prioritere at tage et opgør med.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#45627 Pécuchet 11 år siden

Skeloboy (45622) skrev:

"Teologistudiet, der udgør over 90 procent af folkekirkepræsternes uddannelse, bør fjernes fra de statsfinansierede universiteter."

Nej tak. I så fald skal de også fjerne erhvervsøkonomi og statskundskab. De kan betales med de administrerende direktørers og embedsmændenes lønchecks.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#45628 HonoDelLoce 11 år siden

Pécuchet (45627) skrev:
Nej tak. I så fald skal de også fjerne erhvervsøkonomi og statskundskab. De kan betales med de administrerende direktørers og embedsmændenes lønchecks.

Vil du være venlig at uddybe den sammenligning lidt?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#45629 Pécuchet 11 år siden

HonoDelLoce (45628) skrev:
Vil du være venlig at uddybe den sammenligning lidt?

Det er den samme form for generalisering. Hvis vi endelig skal argumentere ud fra sådanne fejlslutninger, vil jeg personligt hævde, at samfundet er bedre tjent med nye præster end politikere eller endnu flere ansatte hos Dansk Erhverv.
Der burde have været Roser.
Gravatar

#45630 Snaden 11 år siden

arh vel?

Ideen er god synes jeg. Vi skal fremme sekularisering af samfundet.

Skriv ny kommentar: