Jeg kan slet ikke se, at en generalisering finder sted eller at der er en fejlslutning. Men hvis du mener, at flere præster er vejen frem, så held og lykke med det. Og godt nytår!
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Helt enig, men ikke hvis det indebærer en sløjfning af endnu en universitetsuddannelse (og derved endnu en fremskyndelse af videnssamfundets og akademiaens forfald) eller en neutralisering/fortielse af Danmarks religiøse historie.
HonoDelLoce (45631) skrev:
Jeg kan slet ikke se, at en generalisering finder sted eller at der er en fejlslutning. Men hvis du mener, at flere præster er vejen frem, så held og lykke med det. Og godt nytår!
En teologistuderende beskæftiger sig med kulturelle og videnskabelige paradigmer, hvorigennem vedkommende bl.a. stifter bekendtskab med latinske, græske og hebræiske tekster i et historiefilosofisk perspektiv. Den studerende uddanner sig til cand.theol., ikke præst! At de fleste teologer ender som præster i folkekirken er sagen uvedkommende.
I øvrigt er den ellers relevante debat ude af proportioner i dette tilfælde. Folkekirken er en af de få institutioner i Danmark, man ubesværet kan melde sig ud af. De dutter så godt som intet på os hedninge.
#45631 HonoDelLoce 11 år siden
#45632 Pécuchet 11 år siden
Helt enig, men ikke hvis det indebærer en sløjfning af endnu en universitetsuddannelse (og derved endnu en fremskyndelse af videnssamfundets og akademiaens forfald) eller en neutralisering/fortielse af Danmarks religiøse historie.
En teologistuderende beskæftiger sig med kulturelle og videnskabelige paradigmer, hvorigennem vedkommende bl.a. stifter bekendtskab med latinske, græske og hebræiske tekster i et historiefilosofisk perspektiv. Den studerende uddanner sig til cand.theol., ikke præst! At de fleste teologer ender som præster i folkekirken er sagen uvedkommende.
Godt nytår! :)
#45633 Pécuchet 11 år siden
#45634 wimmie 11 år siden
Hvad står menuen på hos jer?
Her står den på:
Forret: avocadoer med rejser og krebsehalemousse
Hovedret: Oksecouvette med krydrede ovnkartofler, selleri-puré, 2 slags sauce og flutes
Dessert: Chokoladekage og is-pralinere med vaniljeis og mango/ferskensorbet
#45635 dyg 11 år siden
Jeg har lige lavet en lille video med vores menu: :)
#45636 Fredag 11 år siden
#45637 tiany 11 år siden
#45638 Kruse 11 år siden
#45639 Tenebrae 11 år siden
#45640 Ericmase 11 år siden