Undervisning af ledige, støttet af EUs Socialfond med 1,4 mill. Vi blev oplyst om at undervisning er momsfritaget, og fik så en klækkelig efterregning, da kammeradvokaten ikke mente at "selvudvikling" er undervisning. Men jeg stod ved en tavle og underviste primært i at skrive cv og ansøgninger og den slags. Men hvad skal man som lille mand stille op mod Statens advokat? Så det var dyre lærepenge, men nu er det en del af historien :)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
# 28 Fordi det endnu ikke er forbudt i DK at være forbeholden, uden at man skal stemples som racist. Jeg gætter i øvrigt på du hverken har børn eller har arbejdet på skoler med flertal af børn med 'anden kultur'. Det har jeg (endda på den skole hvor min datter ville ende) og det er rent faktisk problematisk eller kan være det (og NEJ jeg er ikke racist!). Så kan man vælge at være radikal og mene at man nærmest ingen mening må udtrykke om sådanne emner og man kan tie det ihjel. Det kan man ikke.
At ens børn kan ende i problemer uanset hvor de går i skole, kan de fleste nok regne ud. Det kræver nok næppe meget hjerne, at regne ud at chancen for en problematisk skolegang er bare lidt mindre på skoler med mindre problemer. Det har intet at gøre med at pakke sit barn ind i vat, det er almindelig sund fornuft. Og så drejer det sig jo ikke KUN om hvilken selskab og problemer de kan komme i, men ganske simpelt også hvad de får ud af undervisningen. Ingen kærlige forældre ofrer deres barn på idealistens alter tænker jeg.
Hvis det ikke skal lyde racistisk, hvorfor nævner du så, at klassen består af mange indvandrere? Danske børn kan være mindst lige så problematiske som, du har indtrykket af, at indvandrerbørn er. Og ja, der skal være plads til alle. For mange børn, er det faktisk sundt at få input fra andet end deres socialarvs miljøer og arenaer. Ja, det kan resultere i, at din datter ender i ghetto-miljøer og kommer ud i noget skidt (hvilket det også kan, hvis hun omgås danske børn og unge), men det kan også resultere i, at hun får en større forståelse og bedre tolerance-evne overfor indvandrere end den, du har.
Du lyder egentlig bare som en, der pakker sit barn ind i vat, som mødre nu gør bedst, hvorimod din mand lyder som en, der godt tør lade sin datter gå over vejen alene.
Jeg tør skam godt lad min datter gå over vejen alene, jeg pakker hende ikke ind i vat, og mine tanker går slet ikke på om hun kan ryge i dårligt selskab, for det kan man sgu i alle samfundslag, det har intet med skolen at gør, men handler i høj grad om opdragelse. Jeg er blot realistisk hvad angår hendes muligheder i den danske folkeskole vs privatskole. Jeg ønsker at hun bliver fagligt stærk, hvilket jeg ikke mener der er de samme muligheder for i en folkeskole hvor der er en højprocent af 2 sprogede børn.
Der var fornyelig en række artikler om en skole hvor alle eleverne i dag var 2 sprogede, her måtte inspektøren indrømme, at niveauet ikke var det samme som i andre folkeskoler, da man skal bruge ressourcer på at lærer de børn som kommer fra hjem hvor der ikke tales dansk hjemme, hvilken betydning orderne har. Jeg synes det er at være lidt blåøjet at tro, at der ikke skal bruges ekstra ressourcer på børn fra belastede boligområder(både danske og 2./3.generation indvandre), hvor forældrene ikke har de samme ressourcer til at hjælpe.
Jeg hilser det faktisk meget velkommen at der også går indvandre på den privatskole vi har valgt. Samtidig giver privatskolen faktisk mulighed for at lærer børnene mere tolerance, da der er en stærk anti-mobningspolitik, og ressourcerne er der til at holde den i hæv. Hvor i mod jeg kender mange eksempler på at dette ikke lykkes i folkeskolen (men i dine øjne bliver min datter vel også en stærker person af dette).
Jeg indrømme gladeligt at jeg er en ressourcestærk forældre og derfor er jeg også interesseret i at min datter får den bedste uddannelse jeg kan byde hende. Jeg kommer selv fra en af de laveste socialerangstiger og har måtte arbejde hårdt for at nå dertil hvor jeg er i dag og jeg kan fortælle, at det sgu er knap så fedt at være på bunden, så min datter skal nok lærer om forskellige socialerangstiger, da de findes i den allernærmeste familie. Men samtidig så skal jeg nok gør mit til, at hun ikke skal kæmpe den samme kamp mod socialarv som jeg har, og hvis du vil kalde det at pakke hende ind i vat, så værsgo!
Hidsigproppen (46132) skrev:
# 28 Fordi det endnu ikke er forbudt i DK at være forbeholden, uden at man skal stemples som racist. Jeg gætter i øvrigt på du hverken har børn eller har arbejdet på skoler med flertal af børn med 'anden kultur'. Det har jeg (endda på den skole hvor min datter ville ende) og det er rent faktisk problematisk eller kan være det (og NEJ jeg er ikke racist!). Så kan man vælge at være radikal og mene at man nærmest ingen mening må udtrykke om sådanne emner og man kan tie det ihjel. Det kan man ikke.
At ens børn kan ende i problemer uanset hvor de går i skole, kan de fleste nok regne ud. Det kræver nok næppe meget hjerne, at regne ud at chancen for en problematisk skolegang er bare lidt mindre på skoler med mindre problemer. Det har intet at gøre med at pakke sit barn ind i vat, det er almindelig sund fornuft. Og så drejer det sig jo ikke KUN om hvilken selskab og problemer de kan komme i, men ganske simpelt også hvad de får ud af undervisningen. Ingen kærlige forældre ofrer deres barn på idealistens alter tænker jeg.
eg sidder lige og funderer lidt om filmz, og er kommet frem til, at den har brug for en stor ændring.
Med al respekt for alle dem, der laver frivilligt skribentarbejde, så synes jeg, at kvaliteten er dalende. Nyhederne er meget mere gossip og uinteressante, og de fleste tillæg, filmz mener osv. er næsten kun skrevet af en person.
Desuden er nyhedstrømmen lidt træls at følge med i. Måske det er tid til at redesigne filmz. Problemet er, at der kun er en kolonne til nyheder, så alle typer kommer usorteret på forsiden. Hvis der var flere kolonner, kunne man have en kolonne til gossip, en til "hvem skal være med i hvilken film" osv. Måske det kan laves lidt mere som en avis-forside.
Synes efterhånden filmz virker gammeldags og ikke specielt tidsvarende.
Lidt tanker herfra. Er selvfølgelig mest taknemmelig for, at der er en side som denne :)
Er ret enig med hensyn til nyheder. Det ville være rart at slippe for diverse "se&hør-nyheder". Jeg savner iøvrigt "benways blog", var det ikke sådan den hed?
Er der nogen herinde, der har erfaringer med at arrangert biografture til London? En kammerat og jeg har overvejet, at tage til London, når Star Wars VII kommer.
Jeg ved godt vi havde snakken for lang tid siden, og kom frem til det ikke rigtig var noget som de ville håndhæve politi mæssigt (blot ment som i streng kontrol)
Men er det her noget nyt på deres bestillinger, eller har jeg bare ikke lagt mærke tild et før nu ?
Egne varer Det er ikke tilladt at medbringe egen mad, slik, is, popcorn, drikkevarer m.m. i Nordisk Film Biografer – men vi kan til gengæld altid tilbyde et godt tilbud (fnis fnis) i vores kiosk i stedet.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
eg sidder lige og funderer lidt om filmz, og er kommet frem til, at den har brug for en stor ændring.
Med al respekt for alle dem, der laver frivilligt skribentarbejde, så synes jeg, at kvaliteten er dalende. Nyhederne er meget mere gossip og uinteressante, og de fleste tillæg, filmz mener osv. er næsten kun skrevet af en person.
Desuden er nyhedstrømmen lidt træls at følge med i. Måske det er tid til at redesigne filmz. Problemet er, at der kun er en kolonne til nyheder, så alle typer kommer usorteret på forsiden. Hvis der var flere kolonner, kunne man have en kolonne til gossip, en til "hvem skal være med i hvilken film" osv. Måske det kan laves lidt mere som en avis-forside.
Synes efterhånden filmz virker gammeldags og ikke specielt tidsvarende.
Lidt tanker herfra. Er selvfølgelig mest taknemmelig for, at der er en side som denne :)
Er ret enig med hensyn til nyheder. Det ville være rart at slippe for diverse "se&hør-nyheder". Jeg savner iøvrigt "benways blog", var det ikke sådan den hed?
+1 Benway har sagt at han ikke have lige så meget tid til at skrive på sin "blog" :(
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#46131 davenport 10 år siden
Men hvad skal man som lille mand stille op mod Statens advokat?
Så det var dyre lærepenge, men nu er det en del af historien :)
#46132 T. Nielsen 10 år siden
#46133 tiany 10 år siden
Jeg tør skam godt lad min datter gå over vejen alene, jeg pakker hende ikke ind i vat, og mine tanker går slet ikke på om hun kan ryge i dårligt selskab, for det kan man sgu i alle samfundslag, det har intet med skolen at gør, men handler i høj grad om opdragelse. Jeg er blot realistisk hvad angår hendes muligheder i den danske folkeskole vs privatskole.
Jeg ønsker at hun bliver fagligt stærk, hvilket jeg ikke mener der er de samme muligheder for i en folkeskole hvor der er en højprocent af 2 sprogede børn.
Der var fornyelig en række artikler om en skole hvor alle eleverne i dag var 2 sprogede, her måtte inspektøren indrømme, at niveauet ikke var det samme som i andre folkeskoler, da man skal bruge ressourcer på at lærer de børn som kommer fra hjem hvor der ikke tales dansk hjemme, hvilken betydning orderne har.
Jeg synes det er at være lidt blåøjet at tro, at der ikke skal bruges ekstra ressourcer på børn fra belastede boligområder(både danske og 2./3.generation indvandre), hvor forældrene ikke har de samme ressourcer til at hjælpe.
Jeg hilser det faktisk meget velkommen at der også går indvandre på den privatskole vi har valgt.
Samtidig giver privatskolen faktisk mulighed for at lærer børnene mere tolerance, da der er en stærk anti-mobningspolitik, og ressourcerne er der til at holde den i hæv. Hvor i mod jeg kender mange eksempler på at dette ikke lykkes i folkeskolen (men i dine øjne bliver min datter vel også en stærker person af dette).
Jeg indrømme gladeligt at jeg er en ressourcestærk forældre og derfor er jeg også interesseret i at min datter får den bedste uddannelse jeg kan byde hende.
Jeg kommer selv fra en af de laveste socialerangstiger og har måtte arbejde hårdt for at nå dertil hvor jeg er i dag og jeg kan fortælle, at det sgu er knap så fedt at være på bunden, så min datter skal nok lærer om forskellige socialerangstiger, da de findes i den allernærmeste familie. Men samtidig så skal jeg nok gør mit til, at hun ikke skal kæmpe den samme kamp mod socialarv som jeg har, og hvis du vil kalde det at pakke hende ind i vat, så værsgo!
Enig :)
#46134 fubar 10 år siden
Er ret enig med hensyn til nyheder. Det ville være rart at slippe for diverse "se&hør-nyheder".
Jeg savner iøvrigt "benways blog", var det ikke sådan den hed?
#46135 Kyllingebenet 10 år siden
#46136 gi-jones 10 år siden
#46137 elwood 10 år siden
Men er det her noget nyt på deres bestillinger, eller har jeg bare ikke lagt mærke tild et før nu ?
Egne varer
Det er ikke tilladt at medbringe egen mad, slik, is, popcorn, drikkevarer m.m. i Nordisk Film Biografer – men vi kan til gengæld altid tilbyde et godt tilbud (fnis fnis) i vores kiosk i stedet.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#46138 Batsy 10 år siden
+1
Benway har sagt at han ikke have lige så meget tid til at skrive på sin "blog" :(
#46139 T. Nielsen 10 år siden
#46140 wimmie 10 år siden
:(