Går fuldstændig bananas over, at min Targus bærbare mus pludselig ikke vil fungere mere.
Jeg kan ikke se nogen fysiske skader på den, men jeg er lige flyttet og måske den er tilskadekommen.
Går man ind på Targus' hjemmeside, så kan de ikke hjælpe med f.eks. opdatering af driver, som måske kunne være problemet.
Hvad fanden skal jeg gøre?
Når jeg putter musen i USB indgangen, så siger den, at den vil installere device driver (som ikke giver mening, da jeg har brugt den i over et år nu) og så siger computeren, at mit device ikke blev installeret ordentligt.
Går fuldstændig bananas over, at min Targus bærbare mus pludselig ikke vil fungere mere.
Jeg kan ikke se nogen fysiske skader på den, men jeg er lige flyttet og måske den er tilskadekommen.
Går man ind på Targus' hjemmeside, så kan de ikke hjælpe med f.eks. opdatering af driver, som måske kunne være problemet.
Når jeg putter musen i USB indgangen, så siger den, at den vil installere device driver (som ikke giver mening, da jeg har brugt den i over et år nu) og så siger computeren, at mit device ikke blev installeret ordentligt.
What the fuck?
Imens din mus ikke er tilsluttet, prøv at gå ind under denne pc -> egenskaber -> enhedshåndtering, find musen og fjern dens driver.
Sæt derefter musen til igen, og enten se om nye drivere bliver installeret automatisk, eller installer dem selv.
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Vores kunder køber ikke et B&O-fjernsyn med den tanke, at det alligevel skal skiftes ud om et år eller to. De køber et tv, som de regner med at beholde i mange år, og det er det, som vi forsøger at imødekomme, forklarer Tue Mantoni til Ekstra Bladet og peger blandt andet på, at det skal sikres med løbende opdateringer af software og funktioner.
Tja, jeg er ikke i målgruppen overhovedet, men jeg forholder mig dog retten til at være skeptisk, når man håber på, at software kan få et tv til at følge med markedet i mange år. Der kan jo hurtigt komme nye krav til hardwaren i sådan et, både når det drejer sig om evt. apps, understøttelse af diverse Apple-produkter, som det ser ud til at kunne, samt evt. tv-signal, som sikkert opdateres med jævne mellemrum i forhold til 2K, 4K, 3D og hvad ved jeg.
God ide, men det hjalp desværre ikke... Jeg mistænker det malware jeg har på min computer for at stå bag. Det er noget, der hedder Qone8, som har til formål at prøve at prakke mig programmer på, som jeg kan installere for at gøre min dag bedre (ved køb) og så tænkte jeg, at hvis den fuckede med min mus, så kunne det måske give mening, at da jeg søgte efter drivers til musen, at Qone8 foreslog et program, som man så skulle installere og betale for at hjælpe en igen...
TPs bud lød ganske fornuftigt. Dog vil jeg lige nævne at en mus normalt virker med en native driver. Det vil sige at det ikke er nødvendigt at installere/opdatere en driver for at det virker.
Ud over musen, er der så nogle andre enheder med gult udråbstegn i enhedshåndteringen? Prøv at fjerne usb rod hub og søg efter hardware ændringer for at finde den igen. Prøv at sætte musen i en anden port. Prøv en anden mus. Virker den i fejlsikret tilstand? (F8 ved opstart)
Du kan selvfølgelig også prøve at opdatere bios og chipset.
Det er også gerne en god ide at spørge sig selv hvad der har ændret sig, fra da den virkede. Det kan selvfølgelig være noget skidt der er kommet ind, men så vil jeg tro det virker i fejlsikret tilstand.
Hvilken version af windows kører du?
Imagine an elephant with the flu. One sneeze and it breaks it's bloody neck - Fukkatsu no hi AKA Virus (1980)
Prøv evt. en anden USB-port, Windows kan være lidt fjollet med den slags til tider. Ellers prøv musen i en anden computer, virker den heller ikke ordenligt der, er musen død.
Det mærkelige er, at i computer indstillingerne synes musen at fungere fint.
Der er ingen udråbstegn og der BURDE ikke være et problem.
Hvis musen er død, så burde den da sige, at den ikke registrerer en mus i det hele taget?
Og når jeg afinstallerer driveren, så gør den det ikke. Den siger, at den afinstallerer og at jeg så skal genstarte computeren, men når det er sket, så er den stadigvæk installeret, selvom jeg har taget musen ud.
Jeg kører Windows 7. Og det er kun noget, der er sket, efter at jeg er flyttet. ¨ Så ville musen pludselig holde op med at fungere i et kort øjeblik og Windows ville lave en lyd for at indikere, at noget var galt, men ikke give en skriftlig besked. Så kom der en lyd igen og så fungerede den. Det skete i to dage og så holdt den op med at virke.
#46291 gi-jones 10 år siden
#46292 the_paki_don 10 år siden
What the fuck?
#46293 TP-DK 10 år siden
Imens din mus ikke er tilsluttet, prøv at gå ind under denne pc -> egenskaber -> enhedshåndtering, find musen og fjern dens driver.
Sæt derefter musen til igen, og enten se om nye drivere bliver installeret automatisk, eller installer dem selv.
#46294 Slettet Bruger [893399642] 10 år siden
Vores kunder køber ikke et B&O-fjernsyn med den tanke, at det alligevel skal skiftes ud om et år eller to. De køber et tv, som de regner med at beholde i mange år, og det er det, som vi forsøger at imødekomme, forklarer Tue Mantoni til Ekstra Bladet og peger blandt andet på, at det skal sikres med løbende opdateringer af software og funktioner.
Tja, jeg er ikke i målgruppen overhovedet, men jeg forholder mig dog retten til at være skeptisk, når man håber på, at software kan få et tv til at følge med markedet i mange år. Der kan jo hurtigt komme nye krav til hardwaren i sådan et, både når det drejer sig om evt. apps, understøttelse af diverse Apple-produkter, som det ser ud til at kunne, samt evt. tv-signal, som sikkert opdateres med jævne mellemrum i forhold til 2K, 4K, 3D og hvad ved jeg.
#46295 the_paki_don 10 år siden
God ide, men det hjalp desværre ikke... Jeg mistænker det malware jeg har på min computer for at stå bag. Det er noget, der hedder Qone8, som har til formål at prøve at prakke mig programmer på, som jeg kan installere for at gøre min dag bedre (ved køb) og så tænkte jeg, at hvis den fuckede med min mus, så kunne det måske give mening, at da jeg søgte efter drivers til musen, at Qone8 foreslog et program, som man så skulle installere og betale for at hjælpe en igen...
Er det for paranoidt?
#46296 Kisbye 10 år siden
Dog vil jeg lige nævne at en mus normalt virker med en native driver. Det vil sige at det ikke er nødvendigt at installere/opdatere en driver for at det virker.
Ud over musen, er der så nogle andre enheder med gult udråbstegn i enhedshåndteringen? Prøv at fjerne usb rod hub og søg efter hardware ændringer for at finde den igen.
Prøv at sætte musen i en anden port.
Prøv en anden mus.
Virker den i fejlsikret tilstand? (F8 ved opstart)
Du kan selvfølgelig også prøve at opdatere bios og chipset.
Det er også gerne en god ide at spørge sig selv hvad der har ændret sig, fra da den virkede.
Det kan selvfølgelig være noget skidt der er kommet ind, men så vil jeg tro det virker i fejlsikret tilstand.
Hvilken version af windows kører du?
#46297 Slettet Bruger [893399642] 10 år siden
Prøv evt. en anden USB-port, Windows kan være lidt fjollet med den slags til tider. Ellers prøv musen i en anden computer, virker den heller ikke ordenligt der, er musen død.
#46298 the_paki_don 10 år siden
Der er ingen udråbstegn og der BURDE ikke være et problem.
Hvis musen er død, så burde den da sige, at den ikke registrerer en mus i det hele taget?
Og når jeg afinstallerer driveren, så gør den det ikke. Den siger, at den afinstallerer og at jeg så skal genstarte computeren, men når det er sket, så er den stadigvæk installeret, selvom jeg har taget musen ud.
Jeg kører Windows 7. Og det er kun noget, der er sket, efter at jeg er flyttet.
¨
Så ville musen pludselig holde op med at fungere i et kort øjeblik og Windows ville lave en lyd for at indikere, at noget var galt, men ikke give en skriftlig besked. Så kom der en lyd igen og så fungerede den. Det skete i to dage og så holdt den op med at virke.
Måske den bare... er død så...
#46299 the_paki_don 10 år siden
#46300 TP-DK 10 år siden