Gravatar

#46461 Slettet Bruger [893399642] 10 år siden

fubar (46460) skrev:
Jeg er ret enig. Jeg tror dog ikke dvd og blu-rays helt vil forsvinde. Der vil altid være "samlere", som vil have et fysisk produkt.

Helt sikkert, men der er jo to faktorer, som spiller ind:

1. Vi går stille og roligt i retning mod 4K-tv, bliver det standarden, hvad så med dvd? Der er ret langt fra dvd-opløsning og op til 4K-opløsning. Det kan jo være, at dvd ganske enkelt ser frygteligt ud på sådan et tv.

2. Kan det virkelig betale sig at holde liv i formaterne? Det er sikkert forholdsvis billigt at producere skiverne nu, men der skal jo også gerne være nogen der producerer afspillere. En afspiller er jo ikke noget, man typisk render ud og udskifter hvert år.

Det er selvfølgelig ikke sikkert, at 4K finder et marked i hjemmebiografen og det kan være, at man holder liv i BD, fordi der stadig er samlere, så det ender med at blive et format som vinyl eller laserdisc, noget som kun nørder og hipstere køber. Indtil videre, er der ikke meget at være bekymret for, fordi salgstallene for BD vist stadig stiger, men server/lagerplads falder jo i pris, mens internetforbindelserne bliver hurtigere. Det er ikke unormalt at have et mediacenter derhjemme i en eller anden form, så måske regner en eller anden ud, at folk hellere vil have DRM-fri film til download, som man frit kan flytte fra enhed til enhed, præcis ligesom Apple regnede ud med iTunes, da alt musik derpå blev DRM-frit.
Gravatar

#46462 fubar 10 år siden

Som du selv siger, så skal nørd og hipstere-segmentet skal nok holde liv i det fysisk produkt.
Argumentet om bedre kvalitet spiller ikke ind (for alle). Folk bøber stadig kassetebånd her 2014.
Jeg er sikker på at dvd/BD om få år vil være helt på linie med det marked vi ser med vinyler den dag i dag. Store butikker som Stereo Studio og TP lukker og slukker, men man vil med sikkerhed kunne købe film i en eller anden kælderbutik i pisrenden mange år frem
Gravatar

#46463 Slettet Bruger [893399642] 10 år siden

fubar (46462) skrev:
Argumentet om bedre kvalitet spiller ikke ind (for alle). Folk bøber stadig kassetebånd her 2014.
Jeg er sikker på at dvd/BD om få år vil være helt på linie med det marked vi ser med vinyler den dag i dag. Store butikker som Stereo Studio og TP lukker og slukker, men man vil med sikkerhed kunne købe film i en eller anden kælderbutik i pisrenden mange år frem

Nej, kvalitet er ikke en faktor for alle, men filmnørder og hipstere er langtfra samme gruppe kunder, vi taler om en gruppe af mennesker, der køber kassettebånd og gamle film på vhs af nostalgigrunde, selvom de er for unge til at huske den periode. Vinyl kan jeg sagtens forstå - med en god pladespiller og de gode skiver, kan lyden være bedre end på cd og det har en markant anden klang.

Tja, man kan da håbe, at du har ret, men jeg har svært ved at se hvordan man kan holde liv i de formater på sigt, når alt peger imod en verden der minder om hvad vi allerede har på PC og i musikkens verden.

Det skal dog ikke forhindre mig i at blive ved med at købe fysiske skiver og i højere grad, end jeg har gjort det sidste års tid. Det værste der kan ske er, at jeg brænder inde med en masse junk, hvilket allerede skete da jeg skiftede fra vhs til dvd og da jeg brændte fingrene ved at købe både HD DVD og blu-ray, i sin tid.
Gravatar

#46464 the_paki_don 10 år siden

PLANTMAN er et spil udgivet af Den Danske Filmskole, som jeg har lagt stemme til.

Smut ind på App Store og hent det gratis!

De første anmeldelser er inde og de ligger på 4/5 og 5/5, så giv det en chance! :-)
Gravatar

#46465 DarkLight 10 år siden

Ved at tænde op på gasgrillen. Bliver nok ikke så meget bål i aften. Men en so kan man da altid brænde lidt :)
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#46466 Wangsgaard 10 år siden

dyg (46458) skrev:
Jeg fik i dag bevist, at man godt kan gennemføre en halv ironman uden at træne seriøst meget!

I foråret (rettere i april og maj) har jeg ikke kunnet løbe eller cykle pga. en knæskade, og siden mit comeback har jeg ikke cyklet længere end 50km, og ikke løbet længere end 6km. Og desuden har jeg skrottet svømmetræningen ret meget (svømmet åbenvand 1 gang i år..).

Alligevel formåede jeg at kæmpe mig i mål i en tid, der "kun" er 1 time langsommere end sidste års tid. Og det på trods af, at jeg gik rigtig rigtig meget på den afsluttende halvmarathon.

Tillykke :D Var det i århus ? Stod og heppede på min kæreste som også gennemførte KMD 70,3 Århus :D
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#46467 dyg 10 år siden

Tak, og jeps, tredje gang jeg kører her i Århus, fantastisk løb! Den rolige tur gjorde heldigvis, at jeg ikke er så øm i dag, lige med undtagelse af mine sol-skoldede skuldre :S

Og tillykke med kæresten! Var det hans første længere distance?
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#46468 Wangsgaard 10 år siden

dyg (46467) skrev:
Tak, og jeps, tredje gang jeg kører her i Århus, fantastisk løb! Den rolige tur gjorde heldigvis, at jeg ikke er så øm i dag, lige med undtagelse af mine sol-skoldede skuldre :S

Og tillykke med kæresten! Var det hans første længere distance?

Tak, det er hans første Triathlon ellers har han kun lavet 2 marathonløb. Tror dog ikke det bliver den sidste da han synes det var vildt fedt:)
http://c.mymovies.dk/wangsgaard/group:owned
Gravatar

#46469 davenport 10 år siden

Har været i Økologiet i Vejle i dag. Det synes ungerne var sjovt. Og så var det gratis! Uden benzin kostede en dags underholdning:
16 kr. i parkering
78 kr. i is og tyggegummi
...Og de har haft en fed dag.

Nu står jeg lige og hygger med en steg af kvæg fra Kildegaarden (sous vited til perfekt temperatur) med blancherede broccoli og blomkål, dertil lidt springløg og smørstegte karotter, og så lige en rødvins-pebersovs. - Bare fordi jeg ikke havde andet i huset..

;)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#46470 dyg 10 år siden

Wangsgaard (46468) skrev:
Tak, det er hans første Triathlon ellers har han kun lavet 2 marathonløb. Tror dog ikke det bliver den sidste da han synes det var vildt fedt:)

Godt at høre, man bliver virkeligt bidt af sporten :) Hvor stod du og heppede? Jeg så dig slet ikke - Jeg havde ellers god tid til det, på min lange gåtur :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: