Gravatar

#46501 HonoDelLoce 10 år siden

Har set hele How I Met Your Mother-serien henover de sidste uger (der er sååååå meget fritid med lang sommerferie :D ) og jeg må sige, at jeg er imponeret over, hvordan de åbenbart har haft en meget specifik plan for slutningen lige fra starten af - og har holdt sig til den. Mange serier synes at gå efter princippet vi-ser-hvad-der-sker-alt-efter-hvor-mange-sæsoner-vi-får-lov-at-lave...

Selvfølgelig var hver enkelt afsnit (eller sågar sæson) ikke planlagt fra starten af, men den overordnede historie, de ville fortælle, må nødvendigvis have været det (da scenerne med børnene i finale-afsnittet nødvendigvis må have været optaget samtidigt med dem fra første sæson), og det synes jeg på en eller anden måde er rart at vide...

Så kan man jo så synes hvad man vil om selve slutningen - jeg kunne nu meget godt lide den.
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#46502 Ispep 10 år siden

"Dawn of the Planet of the Apes" modtager stor ros for tiden. Forsøger at undgå at læse anmeldelserne, men det lover absolut godt. Glæder mig.
Gravatar

#46503 Kruse 10 år siden

Ispep (46502) skrev:
"Dawn of the Planet of the Apes" modtager stor ros for tiden. Forsøger at undgå at læse anmeldelserne, men det lover absolut godt. Glæder mig.

Ja, den har jeg efterhånden også fået høje forventninger til. Jeg er især vild med Todd McCarthys citat:

Todd McCarthy skrev:
"In the annals of sequels, Dawn is to Rise of the Planet of the Apes what The Empire Strikes Back was to Star Wars -- it's that much better."
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#46504 gi-jones 10 år siden

Nice. Den første var da i øvrigt ganske fin.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#46505 elwood 10 år siden

Var også ganske glad for den, og synes nu scenerne med Ceasar virkede ganske godt både skuespil mæssigt og visuelt.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#46506 Ispep 10 år siden

Det læste jeg også :) Men fedt hvis den kan leve op til de aller bedste efterfølgere. Den første var også en positiv overraskelse og den bedste Abernes Planet indtil videre.
Gravatar

#46507 Ispep 10 år siden

Det utrolige er, at omkring 90% af filmens motion-capture er gjort on-location. Det er vist aldrig gjort før.
Gravatar

#46508 T. Nielsen 10 år siden

Ispep skrev:
Den første var også en positiv overraskelse og den ANDENbedste Abernes Planet indtil videre.
Har du set dem alle?
Baby, it's cold outside
Gravatar

#46509 Rust Cohle 10 år siden

Peder om svikken så det er helt vanvittigt. Sidder i en barak, 10 personer, uden AC og der er ulidelig varmt. For satan, hvornår skrider folk hjem :-/
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Gravatar

#46510 Ispep 10 år siden

Desværre, men jeg har set de to første samt Burtons version (+ 2011 versionen, naturligvis) og jeg tror godt jeg kan konstatere, at det nye take er mest mig. Jeg har dog respekt for originalen, dens ideer og en glimrende instruktør (Patton + Papillon er jo eminente) men jeg blev desværre for ofte hevet ud af fortællingen og illusionen, når aberne for mig ikke fungerede optimalt. Jeg "købte" den sgu aldrig. Jeg fandt den ligeledes lidt træg, om end måske modig nok at lade den type være "stillestående" men jeg kedede mig sgu. 2011 versionen rammer en bedre balance mellem drama/action.

Skriv ny kommentar: