Gravatar

#5031 Highland Park 15 år siden

#5030: Mægtigt! :)

Jeg er spændt på, om det også vil lykkes mig at bestille noget hos dem. Det er afgjort forsøget værd. ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5032 Highland Park 15 år siden

Under optagelserne fik Niels Arden Oplev en følelse af, at det mere og mere »lignede den storfilm«, han gerne ville lave.

Men blev alligevel mødt af adskillige forsøg på at spare penge.

»Særlig et af dem var sindssygt stressende og stod på i flere uger. De prøvede at spare 400.000 ved at skrotte nogle scener, der indeholdt filmens følelsesmæssige klimaks. Jeg vil ikke fortælle hvilke, men det svarede til, at de havde ringet til Spielberg under optagelserne til ’Raiders of the Lost Ark’ og sagt, at der ikke var råd til at lave den scene, hvor Indiana Jones finder arken. Det er det mest hjernedøde forslag, jeg har hørt i min karriere som filminstruktør«.

Til sidst blev han så vred, at han satte sig ned og skrev til Yellow Bird, at de kunne hilse pengemændene længere oppe i systemet og sige, at hvis de stod fast, så ville han bruge sin kunstneriske chefposition til at sætte et sort skilt ind i filmen med hvid tekst og klavermusik under, hvor han beskrev de scener, Yellow Bird ikke ville betale for.

»Og den sidste tekst ville være: ’Disse scener var der ikke råd til at lave’. Og så skrev jeg: »I am fucking not kidding«. Og trykkede på send. Jeg tror, det gik op for dem, at jeg mente det. På en eller anden måde blev der i hvert fald rejst penge til at lave de scener«.

Kilde: Stieg Larsson-instruktør: Jeg har lavet en enormt god film

Det kunne ellers have været hyggeligt med nogle stumfilmsmellemtekster. :)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5033 wimmie 15 år siden

Svigerfar er på besøg fra USA - og har taget en gave med til os som vi sidder og ser lige nu: Jeff Dunham: Christmas Special... er jeg den eneste der ikke synes det er særlig sjovt?
Tror jeg har trukket på smilebåndet én gang eller sådan noget...

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#5034 Kruse 15 år siden

Nu vil jeg sætte Serpico i maskinen og se om den er god. Hvis Lumet/Pacino samarbejdet bare er halvt så godt som i Dog Day Afternoon, så har jeg en fantastisk film i vente :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#5035 elwood 15 år siden

Overvejr lidt og smide the Good Thief med Nick Nolte på, som jeg ikke har fået set endnu.

Synes blot den lød spændende, da jeg købte den i sin tid, men har aldrig fået den set.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5036 filmz-Kadann 15 år siden

Jeg har lige set Wall-E, ikke helt hvad jeg havde håbet på, men en ganske god film for et enkelt syn.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#5037 NightHawk 15 år siden

Er igang med at se afsnit 1,2,3 af "The L Word" - sæson 6 på youtube. Selv om det er fedt at ku' se dem nu, fremfor at sku' vente til de udkommer på DVD, er jeg noget overrasket over at Showtime ikke har gjort noget for at fjerne afsnittende igen, da serien kører lige nu i USA. Det kan vel næppe være i deres interesse, at man kan sidde og se serien gratis. Nå, anywhoo, ja så gør det ikke noget for mig, jeg undrede mig blot lidt.
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."
Gravatar

#5038 Bony 15 år siden

Jeg sidder og savner vores fototråd..
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5039 gi-jones 15 år siden

Jeg er netop blevet venner med Casper Van Dien på Facebook. Han er min nye store helt.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#5040 lagoni 15 år siden

Jeg undrer mig over Frost/Nixon ikke vises i BioCity Odense mere, den har højst kørt en uge. Øv.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: