Gravatar

#5261 Bony 15 år siden

gi-jones (5202) skrev:
Min kæreste var i Aftenshowet igår. jeg havde valgt ikke at tage med derover fordi jeg havde lidt travlt på arbejdet.


Du fik da alligevel sneget dig med i programmet, hva? ;)

jonasgr (5239) skrev:
Er ved at få set nogle af de film jeg mangler at få at se på Imdb's top 250 liste. Dette har resulteret i at jeg har fået The Third Man at se for første gang. Hvilket mesterværk. Historien er egentlig ikke så kompleks som jeg havde troet, men den er bare så pokkers godt sat sammen. Skuespil, musik, klipningen, fotograferingen etc.

Og så ser Wien virkelig smuk ud. Lyssætningen er fænomenal og viser film noir fra sin bedste side. De våde brosten i Wiens gader blev jeg ret betaget af. Jeg er ret overvældet.


Jeg så faktisk også "The Third Man" for første gang i weekenden og jeg var ligeså betaget af den, som det lyder som om du blev. :)
Den film ER virkelig fantastisk. Hele opbygningen af filmen er virkelig gennemført og billederne fra den lidt spøgelsesagtige by, med en tyk dyne af tåge liggende over sig! Intet mindre end fantastisk! Og så er slutscenen simpelthen genial! Tror sjældent jeg har set noget så enkelt, fungere SÅ godt.

Udover "The Third Man", så jeg også "Citizen Kane" og "Casablanca" for første gang den samme weekend. Det var en stor, stor oplevelse. Den eminemte skildring af storhed og fald brænder simpelthen fast på nethinden og for pokker, hvor giver Orson Welles sig bare hundrede procent til rollen, intet mindre end fantastisk.
"Casablanca" ramte mig et sted dybt inde og filmen endte med at sikre sig en sikker førsteplads på min egen favoritliste over film jeg har set. På alle måder en film af mange dimensioner og med så mange fantastiske scener der står klart i hukommelsen. Bogart er umådelig god som Rick Blaine og danner sammen med Bergman en kemi der gør at man ikke tvivler et eneste sekund over troværdigheden af scenerne. Samtidig er den film spækket med underholdende dialoger, umådelig interessante spændingsscener og kærlighedsscener, så smukt fortalt at alt andet blegner ved sammenligning. Den film har simpelthen alt!

Jeg har aldrig nogensinde før haft en weekend så rig på film indtryk, som denne. Dejlig weekend. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5262 Michael Andersen 15 år siden

#5261 Det ender med at bruce eller Benway snart adopterer dig ;)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#5263 elwood 15 år siden

Jeg har aldrig nogensinde før haft en weekend så rig på film indtryk, som denne. Dejlig weekend. :)


Er ved og skrive lidt anmeldelse fra min weekend også, mangler lige lidt endnu på dem, skal vi ik bare nøjes med og sige det var anderledes indtil videre 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5264 Benway 15 år siden

#5261 Cool, jeg er selvfølgelig helt enig.

#5262 Ha, ha. Jeg har et barn allerede. Det må være nok. ;)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#5265 evermind 15 år siden

#5263
Efter, hvad Jonas fortalte mig, har jeres weekend også været intet mindre end indtryksrig, sådan filmmæssigt! ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5266 elwood 15 år siden

#5265

Hehe ja jeg er pt. igang med og skrive om den store skuffelse, det skære mig i hjertet, men sandheden må frem, må se om jeg ikke får det op engang i eller eller overmorgen 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5267 Bony 15 år siden

#5262 & 5264 - Haha, jeg er også temmelig dyr i drift, så det er nok også det bedste. ;)

Hvad laver du nu? Ja, jeg ligger såmænd endnu engang på sofaen og er syg. Hvis der er nogen der har lyst til at bytte immunforsvar, så sig endelig til. I kan få mit billigt.

Kan ikke helt beslutte mig for om jeg vil spille Playstation, se en film eller lave lektier. Tror jeg vil starte med noget frokost, derefter kigge filmlisten i gennem og se om der skulle være noget der fristede. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5268 filmz-Bruce 15 år siden

#5261 og 5262

Jeg nupper ham! Det er en sjældenhed med så intelligente børn nu om stunder :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5269 Highland Park 15 år siden

#5267: Du kan bare holde op med at ryge så mange fede cubanske cigarer.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#5270 Benway 15 år siden

#5267-5269 Og måske også holde inde med at drikke så meget, når du laver reklamer:



Men fedt billede for øvrigt. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."

Skriv ny kommentar: