Gravatar

#531 tiany 16 år siden

#530 ih altså dit profilbillede giver mig lyst til at se Ladyhawke, har ikke set den i flere år, havde den på et tidspunkt på et meget slidt VHS bånd
Valar morghulis
Gravatar

#532 Takfornu 16 år siden

# 531 Det er også den film, som har givet navn til mit username ;) ..... men kan du/I gennemskue hvorfor ;) ?
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#533 mr gaijin 16 år siden

#529 Tak for linksne.

Eftersom Criterion ikke er begyndt paa BD udgivelser endnu, gaar jeg ud fra, at der endnu ikke er nok foreign classics paa markedet til, at man for alvor kan begynde at samle. Saa jeg taenkte nu mest paa USA. Og det daekker linksne meget godt, saa vidt jeg kan se.
Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#534 davenport 16 år siden

Nå, hva så alle sammen?
Her sker der ikke det store, eller gør der??
Cheferne holder møde.. Det er spændende!

Fik ellers ros af en borger, der synes at jeg var god til mit arbejde, og at han altid følte sig godt tilpas efter vores samtaler. Det er så sjældent man får den slags respons i det her job, så man skal huske at leve højt på det man får.

Ellers sidder jeg bare her. Ønsker ferie, men det kan sku ikke betale sig økonomisk, da jeg tjener mere end før... Det er lidt bekymrende i længden.. Hvad får man egentlig på barsel? Skal jo ha 14 dage engang..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#535 Takfornu 16 år siden

# 533 Velbekomme !

Skal du have lidt alternative BD og HD-dvd'er skal du kigge her:

http://xploitedcinema.com/catalog/index.php

Her har jeg bl.a. fundet Infernal Affairs på BD

Der er faktisk begyndt at skyde mange online butikker op, der sælger gamle amerikanske klassikere fra arkiverne, men som af flere åresager ikke koer ud på dvd/BD/HD-dvd ...

http://www.movie-classics.com/

er et af stederne.

Det er straks svære med fx Franske, Tyske eller Italienske, med mindre du kan undvære tekster for så er der også undergrunds sider som sælger disse.

Men det skal nu nok komme, tror bare at det bliver selskaber Criterion, BFI osv. der skal lave dem for at sikre kvaliteten også bliver god og ikke bare overspillet VHS kvalitet.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#536 Takfornu 16 år siden

# 534 Forældres økonomiske rettigheder under barselsorloven afhænger af den enkelte forælders vilkår.

Forældres økonomiske rettigheder under barselsorloven afhænger af den enkelte forælders vilkår, d.v.s. om man er i arbejde, er uden arbejde eller er studerende. Er man i arbejde kan man i nogle tilfælde få løn under barselsorloven. Dette afhænger af hvilken overenskomst man er ansat under, eller hvilke vilkår man har forhandlet sig til. Du kan tale med din arbejdsgiver eller med personalechefen om, hvilke regler og vilkår der gælder på din arbejdsplads. Du kan også kontakte din A-kasse, din fagforening eller lønmodtagerorganisation.

Danmark fik nye regler om barselsorlov i marts 2002. I følge de nye regler har forældrene ret til i alt 52 ugers dagpenge. Den gravide kvinde har som udgangspunkt ret til at holde fri i fire uger før fødslen med dagpenge. Efter barnet er født, har moderen ret til 14 ugers barsel med dagpenge. Faderen har ret til at holde to ugers orlov med dagpenge lige efter fødslen eller inden for de første 14 uger efter at barnet er født. Når barnet er 14 uger gammel, har forældrene tilsammen ret til 32 ugers barselsdagpenge. Forældrene kan frit vælge, hvorledes disse 32 ugers barselsdagpenge skal fordeles imellem dem. Forældrenes planer for barsel skal dog altid aftales med en eventuel arbejdsgiver.

Hvis forældrene ønsker det, har de ret til at forlænge forældreorloven med 8 uger, så de i stedet får 40 uger, fra barnet er 14 uger gammelt. Retten til fulde dagpenge er dog fortsat 32 uger. Det betyder, at forældrene i de 40 uger får udbetalt et beløb, der svarer til 32 uger med fulde dagpenge. Beskæftigede lønmodtagere og selvstændigt erhvervsdrivende har ret til at forlænge orloven med yderligere 6 uger, så de i stedet får 46 uger, fra barnet er 14 uger gammelt. Her gælder det også, at forældrene fortsat har ret til 32 uger med fulde dagpenge. Det betyder, at forældrene i de 46 uger får udbetalt et beløb, der svarer til 32 uger med fulde dagpenge.

Familierne får med de nye regler om barselorlov ret til at udskyde mellem 8 og 13 uger af barselorloven til et senere tidspunkt - dog før barnet fylder 9 år. De udskudte uger af orloven skal holdes i én sammenhængende periode. Hvis man skifter job, beholder man denne ret overfor den nye arbejdsgiver. De nye regler om barselorlov giver også mulighed for at aftale med arbejdsgiveren at udskyde op til 32 uger af barselorloven. De udskudte uger kan holdes drypvis, indtil barnet fylder 9 år. Hvis man skifter job, skal man indgå en ny aftale med den nye arbejdsgiver.

Der er dog her for et par måneder siden kommer en række nye regler, som jeg godt vil undersøge, hvis/når du skal bruge det, så kan vi tage en snak om det over telefonen.
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#537 tiany 16 år siden

#532 Fordi du i virkeligheden er Rutger Hauer aka Captain Etienne Navarre? :D
Ej jeg har sgu ikke lige regnet det ud endnu...
Valar morghulis
Gravatar

#538 Takfornu 16 år siden

# 537 Nope ... men vi har visse ting tilfælles ;) .... var hans Stand In i scene på isen og scenerne med Michelle :o)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#539 davenport 16 år siden

Tak for info :)
Jeg tager lige en snak med arbejdsgiver omkring dette.
Super Crys... Nå, nej..Pe..Nå, nej... Navarre3 ;D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#540 tiany 16 år siden

Har været i gang med at høre Live in Paris, fantastisk plade. Det var et godt valg at starte ud med.
Valar morghulis

Skriv ny kommentar: