Gravatar

#931 Scherlund 16 år siden

Jeg sidder og er ved at gå helt i opløsning. Har slet ikke kunnet få taget mig sammen til at skrive min bachelor opgave som skal afleveres på fredag. Har indtil videre 6 sider og skal have 25-35. Mit problem er at jeg er så elendig til at skrive at jeg bare har udskudt og udskudt. Men hvis jeg ikke får afleveret samt består så skal jeg vente til næste sommer med at starte på kandidatuddannelsen. Hvordan jeg så står aner jeg ikke. Så skal jeg ud og finde noget andet at bo i samt finde ud af hvad jeg så skal leve af.

Det er vel det man får ud af ikke at have skrevet andre stile end dem til eksamenerne i handelsskolen samt det meste af folkeskolen. Hvor jeg bare hader at skrive. Hvorfor kan man ikke finde på en måde at tage en videregående uddannelse på. Jeg kan da ikke være den første som har det svært ved at formidle min viden ned tekst.
Gravatar

#932 filmz-Bruce 16 år siden

#929 Velbekomme, vi er her for det samme :)

#931 Jeg har det lige omvendt. Er ikke til at stoppe med tekst, kan altid formulere noget vrøvl med vellyd, som lyder overbevisende, men tilgengæld hader jeg at læse til mundtlige eksaminer, hvor man hurtigt falder igennem, hvis man har mangler. Heldigvis skal jeg ikke til flere eksaminer i mit liv ... håber jeg!!! Hmmm, skal nok bide negle, når "den lille", skal til det :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#933 tiany 16 år siden

Har lige sat og set Braveheart, hvor jeg dog elsker den film - den rammer mig hver gang, der er ikke noget som mænd i kilt :D
Mens jeg så den fik jeg en ide, hvorfor dropper vi ikke bare alle skydevåben og vender tilbage til den simple måde at have krig på. Vi mødes på en mark og medbringer vores sværd, dem som står tilbage til sidst har vundt. Godt nok vil der måske dø flere soldater end nu, men der vil ikke være noget civilt tab. Og jeg er helt sikker på det vil give godt tv!
Jeg synes i hvert faldt det var en bedre måde, selvfølgelig skulle der indføres nogle regler om antallet osv... men jeg tror det er en smart ide ;)


#931
Not to rain on your parade, men du ved godt at du for at afslutte en kandidatgrad, skal skrive 80-100 sider ??
Jeg synes også altid vi ender med at have problemer med at få det til at blive indenfor den øvre grænse, på vores bachelor gik det. Men vores virksomhedsprojekt på kandidaten var det meget svært at styre og vi var faktisk triste over det ikke var vores kandidat, da vi nemt havde kunne skrive 100-120 sider.
Men det hele handler om planlægning, vi(mig og min skrive-buddy) har været meget striks med deadlinies, til hvornår ting skal være færdige
Valar morghulis
Gravatar

#934 Takfornu 16 år siden

# 931 Det er da noget værre noget ... Jeg hader eksamener, men elsker at skive.

Mange gange gælder det om bare at komme igang og få nogen tanker og/eller ideer ned på papir.

Der er mange værktøjer, men kender du Mind Mapping ??? som faktisk kan bruges både til at tage noter med, men også være godt til at få styr på et stort stof og også komme igang med at skrive om et emne.

I samme familie findes Argument, Cognitive og Concept mapping alle nemme og hurtig at lære værktøjer til at komme i gang, med sit stof og skrive.

Start med at kigge her: http://www.studygs.net/mapping/ som kan give dig en ide om hvad jeg mener.

Der er skrevet flere gode bøger om opgaveskrivning men jeg føler at du ikke lige pt. er klar på at læse mere lige nu.

Hvis du vil og har lyst kan du sende mig dit telefonnummer via en PB eller via Facebook, så kan vi evt. tage en snak over telefonen eller en chat, så kan jeg måske hjælpe dig lidt igang :)
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#935 elwood 16 år siden

Mange folk respektere ikke vejspærringer, især ikke taxi folk og unge der skal til Secret Glowstick's technoparty, nå nu vil jeg i seng jeg havde bare lige lyst til og fortælle kort, forklaring følger senere i dag, fra endten undertegnede eller gi-jones.

Nat zzzz.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#936 filmz-sanjo 16 år siden

Fuck!! Jeg hader, at handle med visse folk fra dba.dk. Aftalte at købe en motorcykel i dag. Jeg havde skaffet trailer og diverse ting. Så siger idioten, at prisen lige pludselig er 5000kr mere. Fuck off &/("&/(&"/(€&/("&/(&/("%
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#937 tiany 16 år siden

Jeg sad i formiddags og så synkronsvømning på DR1. Det er altså en fucked op sport, men den egentlige grund til jeg så det var, at det blev kommenteret af De Sorte Spejder, det var så dødmorsomt. Først da jeg zappede forbi troede jeg at det var rigtige kommentatorer, men da de begyndte at nedgøre Canda for hårdt, slog jeg lige ttv til for at se hvem der kommenterede og blev så hængende på kanalen.
Valar morghulis
Gravatar

#938 dyg 16 år siden

Var på strøgtur, men fik ikke købt noget af det jeg var ude efter, deriomd kom lige til at gå forbi Chas E og Skjold Burne inde på strøget, hvilket resulterede i for 300kr blandet øl...

Boon Oude Geuze Mariage Parfait
Boon Oude Kriek
Boon Framboise
Dieu du Ciel Péché Mortel
Dieu du Ciel Corne du Diable
Dieu du Ciel Route des Épices

Og så kunne jeg ikke lade være med at købe den Hunter S. Thompson inspirerede:
Flying Dog Gonzo Imperial Porter

Efter at have købt så meget god øl, så måtte jeg også lige forbi Summerbird for at få lidt god chokolade. Så er jeg klar til en eftermiddag med Liverpool og AGF :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#939 filmz-Kadann 16 år siden

Jeg sidder og eksperimentere med Windows Vista 64-bit på min HTPC og afprøver samtidig Ubuntu på min bærbare.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#940 dyg 16 år siden

#939 - Hvad har du, udover dit optiske drev, af hardware i din htpc? Jeg går, som nævnt, selv og roder med at sætte en htpc sammen. Lige nu har jeg gang i udvælgelsesprocessen.

Jeg er ret sikker på at det bliver samlet i et Antec Fusion Black 430 kabinet med 2-4gb ram (er næsten for billigt til at jeg gider kun smide 2gb i) med en WD Caviar Blue disk i og dertil enten Plextor's eller LG's combo drev. Angående CPU og MoBo, så er jeg lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal gå efter et GA-MA78GM-S2H med en AM2 4850E eller om jeg skal hoppe på et af de nye boards med Intel G45 og så en C2D E8200 på.

Jeg faldt over en god tråd på avsforum, hvor der er masser af gode råd til det, fantastisk stort stykke arbejde, tråd-starteren har lagt i den.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind

Skriv ny kommentar: