Jeg forstår stadig godt, at folk ikke kan finde ud at systemet. Nu har det taget mig siden torsdag, at få svar på, om jeg kan få udbetalt mine berettigede dagpenge. Jeg kontaktede chefen for sygedagpengeafdelingen, som sendte mig videre til en tideligere kollega, der har min sag. Hende har jeg været i team med i 1½ år, og hun skal varetage min økonomiske situation. Det synes jeg er meget uprofessionelt. Igår bad hun mig ringe, men der er telefontid, så jeg kunne først komme igennem i dag kl. 10. Hun havde fri i dag...
Jeg snakkede med hendes kollega, der mente at alt skulle være iorden nu. Jeg ringede så til Løn & Personale, der ikke kunne se, at det var iorden endnu. De ville så kontakte sygedagpengeafdelingen, der skulle have svar fra ydelseskontoret.. Forvirret? Ja!
De har så udbetalt mig 5995,- i dag, for at jeg kunne betale mine regninger... Ha ha ha! Jeg har udgifter for 10.500,- så det hjælper som en skrædder i helvede.
Det tager jo en krig, bare for at få et svar. Og det hjælper sku ikke på min nattesøvn, at de vil sende mig en skrivelse, der tager en uge om at nå frem.
Systemet er umenneskeligt, og jeg er ked af, at jeg har været en del af denne frustrerende virksomhed, og forstår de borgere der til tider har råbt af mig i røret, for at få et svar. For det kan man jo ikke bare lige få. (Det skal da siges at jeg har gjort mit til, at få hjulene til at løbe rundt. Det kan iøvrigt ikke betale sig, da man bare ender med at blive fyret for sin indsats.)
Sorry for the rant, men håber det kan tjene til advarsel for andre. Kontakt din kommune FØR der kommer problemer, så er du nemlig på den sikre side. Vi venter stadig på opfindelsen af tidsmaskinen..
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Dagpengeafdelingen har idag meddelt, at vi alligevel kan få refusion for den periode, som du er blevet trukket i løn. Derfor har jeg idag lavet en acontooverførsel til dig på det resterende beløb. Beløbet vil være til rådighed indenfor 3-4 bankdage. I løbet af et par dage vil du også modtage en specifikation med posten.
Glæder mig allerede til at falde i søvn igen ;)
Jeg er næsten lige kommet hjem fra Århus efter at være blevet opereret i venstre øje i går. Mand, hvor gør det psykopatondt, kan ikke lave meget andet end ligge i sengen og høre radio med lukkede øjne. Glæder mig ikke til det er det andet øjes tur om to uger.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Har lige spillet WoW i nogle timer. Lavede et party med en gut, der viste sig at være 13 år, men han var sku sjov at spille med. De kan nogle triks med en computer i den alder. (Hvilket Rudy Frederiksen jo ved alt om... ;))
Nu er der snart Friends og deller til aftensmad. Det bliver med brun sovs og de hvide.
Og min hvalp er begyndt at sige til, når den vil ud. Det er altså en befrielse. Ikke at den ikke har uheld, men så er det vores egen skyld. Nu skal vi ha trænet at "man ikke må bide for sjov", for det duer ikke at den bliver glad for det. Men det går bedre med fetch og en majskolbe efterhånden.
# 64 Det lyder ikke rart... Jeg synes ellers jeg har hørt, at operationerne skulle være relativt smertefri. Men det gælder måske ikke efter operationen...
Giv gerne en update på, hvordan det går. Jeg overvejer det også selv...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#61 DarkLight 18 år siden
#62 davenport 18 år siden
Nu har det taget mig siden torsdag, at få svar på, om jeg kan få udbetalt mine berettigede dagpenge.
Jeg kontaktede chefen for sygedagpengeafdelingen, som sendte mig videre til en tideligere kollega, der har min sag.
Hende har jeg været i team med i 1½ år, og hun skal varetage min økonomiske situation. Det synes jeg er meget uprofessionelt.
Igår bad hun mig ringe, men der er telefontid, så jeg kunne først komme igennem i dag kl. 10.
Hun havde fri i dag...
Jeg snakkede med hendes kollega, der mente at alt skulle være iorden nu.
Jeg ringede så til Løn & Personale, der ikke kunne se, at det var iorden endnu. De ville så kontakte sygedagpengeafdelingen, der skulle have svar fra ydelseskontoret..
Forvirret? Ja!
De har så udbetalt mig 5995,- i dag, for at jeg kunne betale mine regninger... Ha ha ha! Jeg har udgifter for 10.500,- så det hjælper som en skrædder i helvede.
Det tager jo en krig, bare for at få et svar. Og det hjælper sku ikke på min nattesøvn, at de vil sende mig en skrivelse, der tager en uge om at nå frem.
Systemet er umenneskeligt, og jeg er ked af, at jeg har været en del af denne frustrerende virksomhed, og forstår de borgere der til tider har råbt af mig i røret, for at få et svar.
For det kan man jo ikke bare lige få.
(Det skal da siges at jeg har gjort mit til, at få hjulene til at løbe rundt. Det kan iøvrigt ikke betale sig, da man bare ender med at blive fyret for sin indsats.)
Sorry for the rant, men håber det kan tjene til advarsel for andre. Kontakt din kommune FØR der kommer problemer, så er du nemlig på den sikre side.
Vi venter stadig på opfindelsen af tidsmaskinen..
#63 davenport 18 år siden
Dagpengeafdelingen har idag meddelt, at vi alligevel kan få refusion for den periode, som du er blevet trukket i løn. Derfor har jeg idag lavet en acontooverførsel til dig på det resterende beløb. Beløbet vil være til rådighed indenfor 3-4 bankdage. I løbet af et par dage vil du også modtage en specifikation med posten.
Glæder mig allerede til at falde i søvn igen ;)
#64 lagoni 18 år siden
#65 dolphinfriendly 18 år siden
#66 davenport 18 år siden
De kan nogle triks med en computer i den alder. (Hvilket Rudy Frederiksen jo ved alt om... ;))
Nu er der snart Friends og deller til aftensmad. Det bliver med brun sovs og de hvide.
Og min hvalp er begyndt at sige til, når den vil ud. Det er altså en befrielse. Ikke at den ikke har uheld, men så er det vores egen skyld.
Nu skal vi ha trænet at "man ikke må bide for sjov", for det duer ikke at den bliver glad for det.
Men det går bedre med fetch og en majskolbe efterhånden.
#67 chandler75 18 år siden
Giv gerne en update på, hvordan det går. Jeg overvejer det også selv...
#68 filmz-Crystalstar1200 18 år siden
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#69 DarkLight 18 år siden
#70 filmz-jonasgr 18 år siden
'Cause I'm evil"