Gravatar

#21 filmz-Crystalstar1200 21 år siden

Ja da - Jeg skal bare lige have ryddet lidt op for jeg ligger i flytterod, men ellers kan jeg jo eventuelt lave det i væres fælleslokaler :)

Bare IKKE i denne weekend for der er jeg booket op til halsen !
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#22 evermind 21 år siden

#5: Synes det er en fin idé at mødes, så I kan få filmene, og vi kan få hilst på hinanden. Ved ikke, hvor mange af jer, der kender hinanden privat, men jeg synes da, det kunne være sjovt at møde jer. Jeg regner dog med at tage kæresten med, da vi ikke har haft så meget tid sammen på det seneste - skal nok selv betale for hendes billet.

#11: Jeg skal se på sagen... pengekassen er dog begyndt at knurre lidt efterhånden, men det kunne jo lyde som om, det kommer noget af det tilbage i weekenden... :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#23 evermind 21 år siden

#18: Lyder besnærende. Jeg har altid ønsket mig at smage en god Moussaka! :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#24 El vez 21 år siden

#20 Ja den er helt ny, men der er dts på, til forskel fra criterions. Jeg glæder mig til at putte den i maskinen :)

Criterionudgaven er dog ganske betalelig hvis man kigger på cd-wow.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#25 Corgan 21 år siden

#18:

Hey dude, du glemte mig! Jeg er jo også på E.T. vognen. ;-)

#20:
I feel your frustration, man. I feel it.
Det var første og sidste gang (tror jeg) at jeg handler med dem. Det tog virkelig for lang tid, og de var ikke helt lette at komme i kontakt med.

Ang. den Traffic, så er jeg ikke helt med på hvad du mener med det "rygrummer". Kan det være nummer 4114 f.eks.? I så fald har den det. Den udgave jeg har købt er denne her. Der var ikke noget alternativ cover med.

Og så har jeg forresten lige været på posthuset og hente:

Naked Gun Collection - 3 disc

A Bugs Life - Collectors Edition - 2 disc

Dirty Dancing - Ultimate Edition - 2 disc (til frøkenen selvfølgelig!)
Gravatar

#26 El vez 21 år siden

#20 Ved nærmere øjekast ser meget af ekstramaterialet på Spartacus ud til at være taget fra Criterion udgivelsen.. Ikke tosset.
Gravatar

#27 filmz-Kadann 21 år siden

#25 -

Den der Dirty Dancing kommer du til at høre for, selvom det er til "kæresten" ;)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#28 filmz-Le Samouraï 21 år siden

#24 - I know. Jeg nåede at få gaflet et eksemplar hos cd-wow, mens der stadigvæk var stor kursforskel mellem de enkelte afdelinger. Jeg betalte kun ca. 150kr for den, hvilket er meget pænt i betragtning af, at den vejledende pris ligger $10 højere end de "almindelige" Criterions. Den nye R2 ser dog lækker ud med et flot cover.

#25 - Criterion forsyner alle deres udgivelser med fortløbende numre på ryggen (altså den tynde side, der vender udaf på reolen). Det er vel til dels for at signalere, at de netop er "The Criterion Collection", altså en særlig, eksklusiv samling af film. Men sandsynligvis er det lige så meget for at tale til den indre frimærkesamler i folk. Man får simpelthen lyst til at købe flere og stille dem op i række. :-)

Traffic burde have nummer 151 stående på ryggen. Men de canadiske rettigheder ejes af Alliance Atlantis, og i Canada er filmen derfor udsendt i et samarbejde mellem dem og Criterion. Alliance valgte af en eller anden grund, at fjerne nummeret fra ryggen. Det gav en masse ballade fra samlerne - så meget endda, at Alliance i en periode tilbød sine kunder gratis at bytte coveret til et andet, hvor nummeret var intakt.

Jeg mener, at dv-depot engang skrev på deres forum, at de havde nogle af disse "erstatningscovers", og at man bare skulle spørge efter dem. Men det kan naturligvis være, at de forlængst er udgåede. Jeg ved, at Alliance i hvert fald ikke turde at gøre samme "fejl" igen, da de udsendte The Royal Tenenbaums i samarbejde med Criterion. Her er det canadiske cover bare en papæske (med nummer!), der er trukket udover det almindelige, amerikanske cover.

Nå, det var en længere forklaring. Som sagt, det er bare et nummer, og det betyder ikke rigtigt noget, medmindre man er hardcore Criterion-samler og gerne vil have dem stående i nummerorden. Jeg er vidst desværre ved at blive sådan én, så jeg har ikke ville købe Traffic, før jeg var sikker på at få den med nummeret intakt. Jeg ved godt, at det er latterligt nørdet, men altså... marketingsstrategi eller ej, det her er virkeligt noget, der puster til mit samler-gen. :-D
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#29 filmz-Alex De Large 21 år siden

#18 Me to me to me to! :)

Jeg skal da også have E.T. billigt :)
Gravatar

#30 El vez 21 år siden

Så har jeg smidt specs op af den nye Spartacus på dvdcompare forumet for #28 og andre interesserede.

Skriv ny kommentar: