Gravatar

#41 filmz-incubus 18 år siden

Tombstone - den er simpelthen bare fantastisk... meget mere interessant og fængende end Kevin Costners "Wyatt Earp"... og det er da en sand fornøjelse at se Val Kilmer i action - han er fan'me dygtig! Puha!
"I'm gonna say the same thing any man with two penises says when his tailor asks him if he dresses to the right or left."
Gravatar

#42 elwood 18 år siden

#41 hehe jep især der hvor han skal blærer sig overfor ham manden som lige har stået og vist sig frem med sin pistol og hans tricks 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#43 chronaden 18 år siden

the cup is truely mightier then the gun
http://www.lebowski.dk/film.html
Gravatar

#44 filmz-Kadann 18 år siden

Profit

Tv-serien som blev stoppet efter ganske få afsnit er endelig kommet på DVD.

Denne fantastiske serie blev vist på dansk TV for nogle år siden (vistnok i sin fulde længde, modsat i USA) og har været savnet af mig, da jeg var helt vild med den dengang.

Profit handler om den unge forretningsmand Jim Profit, som ønsker at komme frem i verden og bruger alle midler for at nå sit mål. På overfladen kan det lyde som en tv-udgave af "Wall Street", men man skal ikke lade sig narre, da "Profit" er skræmmende god underholdning som ligger nærmere "American Psycho".

Uden at afsløre for meget af handlingen, kan jeg sige at Adrian Pasdar klarer rollen som Jim Profit helt fantastisk. Profit delagtigører konstant seeren i sine hensigter og taler fra tid til anden til kameraet.. langsomt og sikkert viser hans motiver sig og man får afsløret mere og mere af den skræmmende personlighed der er Jim Profit.

Dette er fantastisk tv-underholdning som nærmest laver en mexikansk hattedans på en stor del tabu-emner og konstant holder én fanget af Jim Profits personlighed som gemmer på ting der kunne få Batmans psykolog til at bryde grædende sammen.

Det eneste negative jeg kan sige om denne serie er at den har følt tidens tand en smule, hvilket trækker en enkelt stjerne fra, men ellers er det helt fantastisk underholdning.

5/6

Selve udgivelsen indeholder en lille portion ekstramateriale, bl.a. kommentarspor og interviews, som ikke virker overvældende. tIndpakningen er lidt speciel, da den består af den efterhånden obligatoriske papomslag og så to cases indeni, dog er de to cases tynde amarays, så serien faktisk ikke fylder specielt meget på hylden. Det virker lidt som en billig løsning, men bestemt ikke en dårlig en, da mange tv-serier har en tendens til at fylde godt op, selvom indpakningen sjældent er noget at råbe hurra for, så den type håber jeg da at selskaberne vil bruge fremover.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#45 filmz-Bruce 18 år siden

#44 Glæder mig :)

Mulholland Drive
Det var så andet gennemsyn, første gennemsyn kan læses her.

Kan kun tilføje, at den som forventet er endnu bedre anden gang, efter første gangs overvejelser. Casting scenen er nok i mine top-10 scener nogensinde på film. Alt i denne film, lyd, stemning, casting, klipning er i en klasse for sig, ren nirvana. Underlægningsmusikken er simpel, men så usandsynlig effektiv. Nærmest en videreudvikling af John Carpenters elektroniske scores.

Lynch bliver godt nok boostet på min hitliste ovenpå denne film. Skønt, at der stadig er nulevende instruktører som tør udfordre mediet.

Film: 9.2/10.

Firefly
Er ved at være til vejs ende ved denne 14 afsnits serie og den vokser helt klart. Hvad serien mangler i budget, opvejes klart af den intelligente udvikling og den vidunderlige dialog. Man kommer til at holde af den besætning og håber, at den kommende film "Serenity" vil give et ordentligt boost i r.... på Fox, så vi kan få nogle flere sæsoner :) Om ikke andet for at se et afsnit med Inara i arbejde ;)

Film: 8.5/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#46 dvjik 18 år siden

Jaws Jeg er glad for endelig at have set den. Selvom jeg så et Mythbusters afsnit. Der testede de hvad en haj på 7,5 meter og tre tons, kunne gøre af skade. Filmen var meget underholdende og effekterne var ikke dårlige, selvom den er over 25 år gammel.
8/10
Gravatar

#47 filmz-bullettooth 18 år siden

blev fanget af starten af Swordfish på tv...indtil den første reklameblok ramte...gik over og hentede den frem af reolen og så den med fed lyd og uden reklammer, og kom lidt tidligere i seng...haha. Men gensynet var ok, for det er sgu alt i alt en ok film at slappe af til...og Halle Berry mums... 7/10 herfra
--------- for rent ---------
Gravatar

#48 dyg 18 år siden

#47 - Jeg købte den i sin tid, så den en enkelt gang, og siden da har jeg ikke hevet den frem. Ret flad film, der ikke kan byde på noget specielt - lige med undtagelse af eksplosionen, der er ret godt lavet, men der er ikke noget der giver mig lyst til at se den igen foreløbigt.

4/10
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#49 filmz-bullettooth 18 år siden

#48 det var egentligt også mit første indtryk da jeg så den 1. gang, men den vokser med opgaven.....så prøv at se den igen, uden de store forventninger.....
--------- for rent ---------
Gravatar

#50 El vez 18 år siden

The Island fik jeg lige stiftet bekendskab med, sikke en gang bras. Efter okay omtale havde jeg ellers håbet på at Michael Bay havde oppet sig. Der er også enkelte positive elementer, men tillad mig at påpege et par åbenlyse mangler:

Plothuller så store som møllehjul:
- Enelleranden låner Echo sin nøgle, velvidende at det indebærer risikoen for at han slipper ud til den virkelige verden. Ikke ligefrem super sikkerhed når vi snakker business i flere hundrede millioner $ klassen.

- Echo efterlader ekstremt åbenlyst gulvpladen skævt på i to ombæringer. Det er måske mindre væsenligt når han 'bryder ind' i den virkelige verden, men da han er på vej tilbage og skal gemme sig, virker det mere end almindelig tåbeligt at han ikke lige bruger 2 sek på at sætte gulvet rigtigt på plads.

- På trods af selskabets forsøg på at indfange de to kloner (selvom det ikke ligefrem går diskret for sig) og ellers forsøge at dække over fadæsen så meget som muligt, vælger selskabets 'Community Announcer' alligevel at bable til McGregor om at der er masser levende kloner, men "bare rolig, dem nakker vi nu.. Vil du ha en ny?". Man kunne tro at dette var iorden og at det blot var et trick for at få ham tilbage, men som man ser i filmen, går det først op for dem at den rigtige Tom Lincoln er død, da de undersøger liget. (det burde iøvrigt ikke tage mere end 2sek at kigge på hans arm efter brændemærket, for at finde ud af hvem han er - dette kune dusørjægeren også have benyttet sig af, men istedet valgte han at blive forvirret og skyde den forkerte af dem.

- Djimon Hunsous karakter har intet problem med at nakke masser forbipasserende og endda politifolk i jagten på klonerne (ja han får jo endda også ram på Echo, tror han), men det øjeblik Tom Lincoln er død og Sean Beans karakter nævner at de stadig har i sinde at slå Lincoln Six Echo ihjel, så bliver det alligevel for meget for den stakkels brændemærkede dusørjæger - tyndt.


Product placement:
Nokia - mindre men stadig tydelig pp.
Puma - ditto.
Calvin Klein - ja man kunne have gjort det meget mere diskret uden at involvere et decideret brand, men nej, der skal lige spilles sød musik og holdes et minuts pause, for det er blevet tid til CK's reklamebreak.
Cadillac - nu med 500 hestekræfter og den koster 500.000 dollars, tak for den information.

Ganske få ting fungerede, såsom den ene biljagt - og Johanson er jo ikke grim i tætsiddende tøj, men der er desværre gået alt for meget MTV i filmen. Den forfærdelige musik [BAM!BAM! BAM!] hjælper heller ikke på sagen.

Det er synd og skam, for med det cast (McGregor, Johanson, Steve Buscemi, Sean Bean, Djimon Hunsou, Michael Clarke Duncan) burde man kunne få hvad som helst til at fungere, men ak - det var umuligt at tage filmen så alvorligt som den tydeligvis tog sig selv. At skulle undskylde tåbelig dialog med at hovedpersonerne er i et stadig omkring 15 år er heller ikke for fikst.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: